Η Έρευνα και τα αποτελέσματα

Διαβάζοντας το Buzz του έγκριτου Ηλία Χατζή, προωθήθηκα σε μια έρευνα που παρουσιάστηκε στο site της ΕΕΤΤ για το διαδίκτυο. Θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με την έρευνα. Οφείλω να επισημάνω, ότι δεν αμφισβητώ στοιχεία και αριθμούς, απλά προβληματίζομαι με κάποιες ενδείξεις.

Αρχικά, θα αναφερθώ στο Δημογραφικό Προφίλ. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί στην έρευνα ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών. Οι νέοι/νέες κάτω των 18 ετών. (δεν γνωρίζω, αν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν ως δείγμα, αλλά έχω την εντύπωση ότι υπάρχει ένα κοινό με τεράστια εξοικείωση στο διαδίκτυο). Το δεύτερο σημείο, είναι ότι το 34,2% της έρευνας είναι μεγαλύτερο των 55 ετών. Χωρίς να θέλω να αφήσω εντυπώσεις, είναι σίγουρα ένα κοινό με άγνοια προς τον χώρο της τεχνολογίας.

Από εκεί και πέρα, κάποια ενδιαφέροντα νούμερα που σημείωσα.

22,2% των ερωτηθέντων είναι συνταξιούχοι. Πιθανόν να μπορούσαν να τους δωθούν ερεθίσματα προσέγγισης της τεχνολογίας.

– Ο ένας στους 10 χρήστες (8%) δεν γνωρίζει τι σύνδεση έχει. Οι 2 στους 3, δυστυχώς, ακόμα δεν έχουν τηλέφωνο εν ώρα ανάγκης, όταν μπαίνουν στο internet. (62,9% PSTN). Που σημαίνει ότι η ΟΤΕnet, έχει 33,3% μερίδιο ευθύνης για αυτήν την κατάσταση.

– Στις παρουσιάσεις για τις ‘στάσεις απέναντι στην Dial Up και στην DSL πρόσβαση’, υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό στο ΔΓ/ΔΑ. Μήπως θα έπρεπε να διασπαστεί αυτό, για να δούμε ποιο ποσοστό δεν θέλει να απαντήσει και ποιο ποσοστό δεν γνωρίζει τι είναι η dial-up και η DSL, και να το εκπαυδεύσουμε? Μήπως είναι τα ίδια 30-35% που είδαμε πιο πάνω, και έχει σχέση με την ηλικία?
Παρόλα αυτά, ένα αξιόλογο στοιχείο που μπορεί να αλιευθεί είναι ότι το 57,9% θα έβαζε DSL αν ήταν φτηνό (στην τιμή του PSTN δηλαδή), κάτι που σημαίνει ότι ο κόσμος διψάει για Internet.

– Πάνω από 30% δεν γνωρίζει για την DSL ή ποιον πάροχο να διαλέξει (24,9% + 6.2%). Η εκπαίδευση που λέγαμε. Υπάρχει και ένα 34,7% (20,5% + 14,2)που θεωρεί τις χρέωσεις ή την εγκατάσταση ακριβή. Ορίστε και οι τιμές

Στεναχωριέμαι, γιατί στα δικά μου μάτια η έρευνα δείχνει ένα κοινό έτοιμο να χρησιμοποιήσει το internet, αλλά διάφοροι στενόμυαλοι κεφαλαιοκράτες οικονομολόγοι μπορούν να μεταφράσουν σωστά μόνο τα νούμερα των κερδών.

Δεν είμαι απαισιόδοξος όμως. Μπορεί να πιστεύαμε τόσο καιρό ότι το ελληνικό κοινό είχε σχέση με το διαδίκτυο, βασιζόμενοι σε υπερθετικά στοιχεία, αλλά βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο, θα πρέπει να περιμένουμε κάποια στιγμή το boom του ελληνικού internet. Μήπως τους under 18s? Μια καλή ευκαιρία λοιπόν να οργανωθούμε από την αρχή λίγο καλύτερα, για τον κόσμο που αναμένεται να έρθει.

Ας του δώσουμε ένα ποιοτικό ελληνικό Internet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s