e-metrics 2005. Είναι πράγματι έτσι?

Πριν από αρκετό καιρό, όταν είχα πληροφορηθεί για μια προσπάθεια της AGB να παρουσιάσει την τάση που επικρατεί στο ελληνικό διαδίκτυο (e-metrics), μέσω κάποιων δικτυακών τόπων, είχα εκφράσει κάποιες αμφιβολίες, για το κατά πόσο θα είναι ακριβή ή έγκυρα τα αποτελέσματα. Η έρευνα υπάρχει στο πάντα έγκυρο Blog, Βuzz, και μπορείτε να την βρείτε εδώ.

Ομολογώ ότι δεν ήμουν στο IMC 2005 (επαγγελματικές υποχρεώσεις), για να πάρω ερωτήσεις σε κάποια θέματα που με προβλημάτισαν, οπότε θεωρώ σκόπιμο, ότι μπορώ να εξωτερικεύσω τις απόψεις μου, ακόμα και αν είναι λάθος. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός της γνώμης. Αν είναι λάθος, να διορθωθεί.

Κοιτώντας λοιπόν, το e-metrics, με προβλημάτισαν τα ακόλουθα στοιχεία.

1. Καταρχήν, δεν μπορώ να φανταστώ ότι το 78,6 των χρηστών του ελληνικού διαδικτύου είναι άνδρες. Το νούμερο όμως μπορεί να δικαιολογηθεί, αν αναλογιστούμε ότι στην έρευνα έχουν χρησιμοποιηθεί 5 αθλητικά sites και 3 που έχουν σχέση με χρηματιστήριο, που ως επι το πλείστον έχουν αντρικό κοινό. Μπορεί να έχουν συμπεριληφθεί sites με focus την γυναίκα, αλλά θα έπρεπε να υπάρχει και αναλογία επισκεπτών. Αν απαντήσαν 10,000 κόσμος που προερχόταν από αθλητικά sites και 500 γυναίκες από woman-focusing sites, ε, τότε, συγνώμη, δεν υπάρχει καλό Profiling.

2. Πόσοι χρήστες μπορούν να πληκτρολογήσουν: ta-nea.dolnet.gr? Πόσοι το θυμούνται τέτοιο URL? Πόσοι μπαίνουν καθημερινά στο Lawnet (συνδρομητικό)? Η΄ ακόμα καλύτερα, πόσοι χρήστες μπαίνουν στο classicalmusic.gr ? (δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα ή εμπάθεια με τα sites αυτά).

3. Το κοινό που έχει απαντήσει κάνει ΜΠΑΜ ότι είναι κοινό της τεχνολογίας. Και κυρίως άτομα που απασχολούνται με την τεχνολογία. Αναλυτικά:

α. στο slide 8 φαίνεται ότι κοντά 20% έχει τουλάχιστον Master (μακάρι να ήμασταν τόσο μορφωμένο έθνος)
β. στο slide 12 φαίνεται ότι το 80% μπαίνει στο Internet περισσότερα από 3 χρόνια
γ. στο slide 13 φαίνεται ότι το 86,2% μπαίνει καθημερινά στο Internet.
δ. στο slide 14 φαίνεται ότι το 51,7% (όπως είναι και σημειωμένο) σερφάρει περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα
ε. στο slide 17 φαίνεται ότι οι χρήστες που έχουν DSL είναι περισσότεροι από αυτούς που έχουν PSTN (36,8 έναντι 36%)!!!!!!!!
στ. και το πιο σημαντικό, στο slide 37, φαίνεται ότι το 93,8 διαβάζει συχνά η περιστασιακά νέα και ειδήσεις που αφορούν την τεχνολογία. Καμία άλλη κατηγορία (ειδήσεις, αθλητικά, οικονομία, κτλ) δεν παρουσιάζει τέτοιο ποσοστό!

4. Φαίνεται καθαρά ότι το κοινό που απάντησε, είναι πέρα για πέρα εξειδικευμένο με το online shopping. 67.5% έχουν κάνει ήδη αγορά μέσω internet ενώ ένα 90,2% θα κάνει αγορά μέσα στους επόμενους 6 μήνες! Μακάρι να ήταν αυτά τα νούμερα του Ελληνικού On Line Shopping, αλλά προσωπικά τα αμφισβητώ.

Τα αμφισβητώ γιατί όπως είχα γράψει και παλαιότερα, δεν χρησιμοποιηθήκαν sites, που είναι βασικά εργαλεία ενός άπειρου χρήστη. Για παράδειγμα, ο πατέρας μου χρησιμοποιεί το internet για το Driveme.gr και το Meteo.gr (σαν μηχανόβιος και αυτός), ενώ η μητέρα μου (όπως και αρκετές γυναίκες over 40) γουστάρει να ψάχνει για μαγειρική.

Δεν είμαι αρνητικός σε τέτοιες προσπάθειες. Αντιθέτως μάλιστα. Απλά, προσωπική μου άποψη είναι ότι αν θέλουμε κάποια στιγμή να χαρτογραφήσουμε και να αναλύσουμε το ελληνικό Internet, για να ξέρουμε που πατάμε και που κινούμαστε, θα πρέπει να το κάνουμε πιο προσεκτικά με σαφώς καλύτερο profiling.

Αυτά… προς το παρόν. :o)

One thought on “e-metrics 2005. Είναι πράγματι έτσι?

  1. Pingback: IMC 2007 - The Aftermath « …::: Geek Inside :::…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s