Η γραβάτα

Διάβασα ένα αρθράκι πρόσφατα στο site In2Life.gr, το οποίο θα χαρακτήριζα ως την ‘κοσμική’ άποψη του Euro2day.gr. Δεν έχει σημασία αυτό. Το άρθρο αναφερόταν στην ‘γραβάτα’ και πως το σύγχρονο στέλεχος, την αποβάλει σιγά-σιγά, από την στυλιστική του επαγγελματική ταυτότητα. Μια μικρή παρατήρηση. Το άρθρο γράφτηκε στις 17/1/2006, ενώ μέσα γράφει ότι είναι αναδημοσίευση ενός άρθρου των FT. Λίγο παλιό όμως! (Νο ties on the modern exec)

Ποτέ δεν μου άρεσε η γραβάτα, ως ανδρικό αξεσουάρ. Δεν μπορούσα να δω, τι όμορφο έκρυβε ένα κομμάτι πανί (όπως αναφέρει και ο Peter Howarth στο άρθρο του), που κρέμεται από το λαιμό μου και είναι λίγο πιο λεπτό από την σαλιάρα που φορούσα όταν ήμουν μπέμπης! Μπορεί να γίνομαι λίγο κακός, αλλά αυτή μου η αντίδραση ίσως να οφείλεται και στο γεγονός, ότι όσο δεν μου αρέσε, τόσο προσπαθούσαν να μου το επιβάλλουν. Γονείς, φίλοι, στερεότυπα. Κάτι παρόμοιο, γίνεται και με το μακρύ μαλλί, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Στις συνεντεύξεις, ήμουν υπέρμαχος της κρίσης, βάσει των σπουδών μου και την ικανότητα μου να κρίνω μια κατάσταση (με το ‘μου’ αναφέρομαι σε όλους όσους έχουν κριθεί σε μια συνέντευξη, με κριτήριο την γραβάτα). Εντούτοις, αρκετές φορές, το ‘body language’ του κριτή μου έδειχνε αρνητική προκατάληψη επειδή δεν φορούσα γραβάτα και είχα μαλλί. Και με εκνεύριζε το γεγονός ότι αν φορούσα μια γραβάτα των 10 ευρώ, θα αντιμετώπιζα πολύ ευνοϊκότερες συμπεριφορές, αντί του πανάκριβου κοστουμιού μου, το οποίο όμως δεν πρόδιδε την αγοραστική του αξία, λόγου χάρη. Δεν με έβλεπε ο κριτής μου ως ένα εργαλείο χρήσιμο στην παραγωγική του διαδικασία. Με έβλεπε ως ακόμα ένα εργαλείο στην παραγωγική του διαδικασία.

Σταματάω εδώ την μικρή αναδρομή στην ιστορία της γραβάτας στην ζωή του F.A.. Δεν θα σταματήσω όμως να επικροτώ και να διαφημίζω τις στυλιστικές επιλογές του Tom Ford! :o)

Leave a Reply

