BetandWin: Παραδίδοντας μαθήματα Interactive Marketing

BetandWin.com…. ένας όμιλος που εκτόξευσε την δημοτικότητα του, εξαιτίας των τεράστιων διαφημιστικών κονδυλίων που σπαταλάει. Με ένα νομικό επιτελείο, που γνωρίζει και από Marketing, με αποτέλεσμα να μπορεί να προσφέρει λύσεις για Guerrilla Marketing.

Η BAW, πριν από μερικούς μήνες ανακοίνωσε την χορηγία της ονομασίας του Πορτογαλικού Πρωταθλήματος. Έτσι, ενώ οι δικοί μας οι μάγκες ακόμα παλέουν αν θα ονομαστεί Super Λίγκα ή Pro Λίγκα, οι Πορτογάλοι έναντι αδράς αμοιβής, αποφάσισαν να ονομάσουν το δικό τους Liga BetandWin. Και επειδή, το συγκεκριμένο όνομα παίζει σε όλα τα κουπόνια των Εταιρειών Στοιχημάτων, καταλαβαίνετε την “χαρά” κάποιων εταιρειών που είναι αναγκασμένες να γράφουν τον τίτλο μέσα στα sites τους, για να προσφέρουν αποδόσεις από την Πορτογαλία.

Ο όμιλος δεν σταμάτησε εκεί. Σπαταλώντας ένα μεγάλο διαφημιστικό κονδύλι στο Eurosport, λαμβάνει πολύ καλή προώθηση πανευρωπαικά από το μεγαλύτερο αθλητικό κανάλι, ενώ πρόσφατα συμφώνησε και με την Γερμανική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, σε μια κίνηση παρόμοια με αυτή την Πορτογαλικής Ομοσπονδίας.

Στην Ελλάδα, το νομικό πλαίσιο απαγορεύει την διαφήμιση… Και καλά! Η BAW δεν έχει χάσει έκθεση για έκθεση (από το Sports Show μέχρι τις Εκθέσεις Αυτοκινήτων), προσφέροντας κουπόνια για στοιχηματισμό, ενώ σίγουρα έχει διαφημιστικά της banners σε περισσότερα από το 50% των ελληνικών στοιχηματικών sites. Το τελευταίο κόλπο, ήταν οι διαφημίσεις τύπου AD-TIME, σε αθλητικούς αγώνες (κυρίως ποδόσφαιρο). Γνωρίζοντας οι υπεύθυνοι ότι ο ΟΠΑΠ το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να απειλήσει τις ομάδες (χωρίς συνέπειες), πέταξε και μερικές διαφημίσεις σε ένα πρωτάθλημα που χορηγός είναι ο ΟΠΑΠ. Η ΟΠΑΠ Α.Ε. απείλησε τις ομάδες (Πανιώνιος, Ατρόμητος, Καλλιθέα, Ακράτητος) και αυτές έριξαν το μπαλάκι στις διαφημιστικές που ήταν υπεύθυνες για την γηπεδική προβολή. Ούτε γάτα, ούτε ζημιά.

Το τελευταίο παράδειγμα Hype Marketing λαμβάνει χώρα αυτό τον καιρό. Η BAW με την Μπαρτσελόνα βρίσκονται σε συνομιλίες για την χορηγία στην φανέλα της δεύτερης (ποτέ δεν έχει ξαναυπάρξει χορηγός). Ομιλίες υπήρξαν και στο παρελθόν, αλλά αυτήν την φορά το χέρι, φαίνεται να το έχει η BAW, καθώς είναι αυτή που δίνει τους ρυθμούς και τους όρους στις συνομιλίες.

Αυτά μπορεί να ακούγονται υπερβολικά και πολυέξοδα, εντούτοις έχουν τον σκοπό τους και σαφώς… την επιτυχία τους. Έτσι σύμφωνα, με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, το πρώτο εννιάμηνο του 2005, οι καινούργιοι παίκτες που γραφτήκαν στην εταιρεία ήταν γύρω στους 125,600, με τον μέσο όρο διαφήμισης για κάθε παίκτη να ανέρχεται στα 129€. Με την αύξηση της διαφήμισης από 129€ σε 154€ για κάθε παίκτη, ο αριθμός των καινούργιων παικτών που εγγραφτήκανε στην εταιρεία εκτοξεύτηκε σε 314,500! Μια αύξηση της τάξεως του 150%.

Έχω γράψει πολλές φορές, γιατί ο χώρος του τζόγου είναι παράδειγμα προς μίμηση. Μπορεί ηθικά να μην συμφωνώ, αλλά υπάρχει τέτοιος ανταγωνισμός στον χώρο, που πραγματικά παρατηρούνται case studies κατά καιρούς, που θα έπρεπε να διδάσκονται στα πανεπιστήμια. Ας μην ξεχνάμε ότι ορολογίες όμως Viral Marketing και Affiliate Marketing ξεκίνησαν από αυτόν τον χώρο.

2 thoughts on “BetandWin: Παραδίδοντας μαθήματα Interactive Marketing

  1. επειδή σε διαβάζω αρκετά, και κατάλαβα ότι έχεις πολλές γνώσεις όσον αφορά το online betting, μήπως ξέρεις που θα μπορούσα να βρω αξιόπιστες έρευνες για τα conversion rates των betting sites και τα lifetime value των πελατών τους. ή να μου δώσεις εσύ τα φώτα σου🙂

    Thanks anyway.

  2. Πολύ καλά (αλλά ακριβά) reports έχει η MECN

    Επίσης, στο site της CasinoCityPress, μπορείς να βρεις το τελευταίο Global Gambling Report

    Τέλος, στο MarketResearch.com, μπορείς να βρεις αρκετά ακόμα κείμενα, για την εν λόγω βιομηχανία.

    Τα συγκεκριμένα στοιχεία που ζήτησες, δύσκολα τα κάνουν publish οι εταιρείες στοιχημάτων. Φαντάζομαι, επειδή δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια το conversion rate του κάθε betting site.

    Τι εννοώ? Οι πιο πολλές εταιρείες ζητάνε από τα betting sites να γίνουν μέλη σε κάποιο συνεργαζόμενο affiliate program. Συνήθως, τα banners εκεί μέσα έχουν ένα conversion rate που δεν ξεπερνάει το 0.02% (αντιστοίχως τα CTR παίζουν κάπου στο 0.9-1.3%).

    Όταν όμως κάποιο betting site αποδώσει καλύτερα, τότε η διαφήμιση από την εταιρεία στοιχημάτων αλλάζει σε πιο personal (κόβεται το affiliation program), και τις πιο πολλές φορές το betting site τροφοδοτείται με καλύτερο creative από αυτά που υπάρχουν στα banner farms. Κατά συνέπεια και καλύτερα αποτελέσματα. (και στα CTR, και στα conversions).

    Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα. Αλλά, σου επαναλαμβάνω ότι (τα στοιχεία που ψάχνεις)είναι στοιχεία CRM, που δύσκολα κάνουν Publish οι εταιρείες στοιχημάτων. Ίσως, αν ψάξεις τους ισολογισμούς, αλλά και εκεί… δύσκολο.

    Φιλική συμβουλή… Η ελληνική αγορά έχει κορεστεί. Και από betting companies και από betting sites. Αν αποφασίσεις να ασχοληθείς (με οποιοδήποτε από τα δυο), πρέπει να κάνεις κάτι που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ θα κάνει την διαφορά.

    ;o)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s