Paypal Goes Mobile. Και άλλα….

Αν μη τι άλλο, η είδηση της εβδομάδας είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο δίκτυο Online πληρωμών, το Paypal θα βγει σύντομα και σε mobile έκδοση. Το Paypal, που ανήκει στον όμιλο του Ebay, πρόσφατα προχώρησε και σε μια άλλη, πολύ μεγάλη συμφωνία, λίγοι εκ των οποίων όμως κατάλαβαν την σημασία της. Για πρώτη φορά, θα συνεργαστεί και με εταιρεία που σχετίζεται με τον τζόγο. Την Betfair. (Nokia 6510. Ειλικρινά έχει ότι ζητάω από ένα τηλέφωνο. Είναι μικρό, κομψό και χωράει ν αριθμούς. Καλύπτει πλήρως την ανάγκη μου για κινητή τηλεφωνία. Δεν κολλάω σε αυτό.

Στέκομαι στο γεγονός ότι συνεχώς δημιουργούνται καινούργια ‘παπαράκια’ που πραγματικά απορώ σε ποιο target group απευθύνονται και κατά πόσα είναι ρεαλιστικά τα marketing ή/και business plans. Τι εννοώ?

Θα πάρω για παράδειγμα το imode. (με το οποίο έχω σκαλώσει εδώ και καιρό).

Δεν έχω καταλάβει πως μπορεί αυτό το πράγμα να πετύχει. Ειλικρινά. Πιθανότατα γιατί είμαι άσχετος με τον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Σαν Marketer όμως, μπορώ να κάνω κάποιες παρατηρήσεις?

1. Πως μπορεί κάτι να πετύχει όταν σε απλά ελληνικά το imode είναι ένα κλειδωμένο internet 170 ιστοσελιδών, με χρέωση! Δεν μπορείτε να μπείτε αλλού και θα πληρώσετε και αυτά που θα δείτε. Για να σερφάρει κάποιος ποδοσφαιρόφιλος 2οχρονος (που νομίζω είναι ένα καλό target group) στα 12 αθλητικά sites του Imode, χρειάζεται περισσότερα από 25 ευρώ τον μήνα σε συνδρομές. Χώρια την ογκοχρεώση!

2. Κάπου διάβασα ότι το 2004 μόνο, σπατάλησε η Cosmote περισσότερα από 2,000,000 ευρώ για την προώθηση του imode. Κατάφερε να βρει η εταιρεία περισσότερους από 2,500 φανατικούς οπαδούς του Imode, που να σπαταλάνε 25 ευρώ τον μήνα, για 12 μήνες, επί 3 χρόνια, ίσα-ίσα για να κάνουν break even την διαφήμιση του 2004?

3. Γιατί δεν δοκιμάζει η Cosmote, σε συνεργασία με την Otenet (απέναντι κτίρια είναι), να φτιάξουν το ελληνικό mobile web, και να το δίνουν free στους συνδρομητές? Η Otenet θα ανεβάσει όλο το πελατολόγιο της, οι ανταγωνιστές των πελατών θα ζητήσουν από τα δικά τους development houses να κάνουν το ίδιο (φυσική συνέπεια αρά μηδενικά κόστη διαφήμισης)και θα χρεώνουν τον κόσμο μόνο για την ογκοχρέωση. Κάτι σαν πληρωμή ISP. Δεν θα άξιζε αυτό το project 1,000,000 ευρώ? Τα μισά από την διαφήμιση του 2004. Και δεν το λέει Project Manager. Το λέει Marketer.

Σταματάω προς το παρόν αυτήν την ιδεολογική μου κόντρα με τους marketers του Imode (με την καλή έννοια πάντα!). Πιθανότατα, αν το ψάξω πιο καλά να βρώ απαντήσεις στις ερωτήσεις μου. Απλά στεναχωριέμαι, (εξού και το παράπονο που έγραψα στην αρχή) γιατί στην Ελλάδα το Marketing έχει ταυτιστεί πάρα πολύ με δυο έννοιες. Διαφήμιση και πωλήσεις. Καμία σχέση δηλαδή με τον ορισμό του Chartered Institute of Marketing.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s