Κανάλια Διανομής. Ότι ‘να ναι, όπου ‘να ναι…..

Τον τελευταίο καιρό, έχει πέσει αρκετή δουλίτσα, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα την αποκάκρυνση από το blog. Το παρατήρησα σε μερικά ακόμα blogs που διαβάζω, αλλά ελπίζω ότι είναι αποτέλεσμα (και αυτό) αρκετής δουλειάς και όχι… βαρεμάρας!

Δεν κολλάω σε αυτό. Διαβάζοντας την απαραίτητη business ειδησεογραφία της ημέρας, διάβασα για μια ‘πρωτοποριακή συνεργασία ανάμεσα στην Tellas και την Shell’. Συγκεκριμένα, από κάποια πρατήρια της Shell, θα αρχίζουν να πωλούνται πακέτα ADSL της Tellas!

Τα αφεντικά και των δυο εταιρειών, αναφέρθηκαν στην πρωτοπορία της συνεργασίας και στις τεράστιες δυνατότητες προοπτικής για τα δίκτυα πωλήσεων. Για το πρώτο δεν θα διαφωνήσω. Αν μη τι άλλο, είναι πρωτάκουστο. Το δεύτερο μέρος όμως από που συνάγει?

Ειλικρινά, δεν θα αγόραζα ποτέ ADSL σύνδεση από ένα βενζινάδικο. Όπως δεν θα αγόραζα σουβλάκι από ένα πλυντήριο αυτοκινήτων ή ρούχα από μια εταιρεία courier!

Καταρχήν είναι άσχετα τα προϊόντα και τα κανάλια πωλήσεων μεταξύ τους. Δεν ξέρω πως μπορούν να συνδυαστούν η βενζίνη, τα λάδια, άντε και τα τσιγάρα ή/και τα διάφορα τσιμπρακαλάκια που έχει ένα μαγαζί βενζινάδικου με τις συνδέσεις ADSL.

Δεύτερον και κυριότερον, δεν υπάρχει η απαραίτητη γνώση στους πωλητές (βλέπε βενζινοπώλες) ώστε να μπορέσουν να απαντήσουν στα πιο απλά ερωτήματα για μια ADSL σύνδεση (λ.χ. τι είναι το splitter?). Βέβαια, αν η Shell είναι διατεθημένη να τους εκπαιδεύσει, τότε θα πάω και εγώ να κάνω συνεργασία μαζί τους. Και οι βενζινοπώλες, θα γίνουν οι πιο μορφωμένοι άνθρωποι στον πλανήτη!

Δεν είμαι αντίθετος σε συνεργασίες. Προς Θεού. Όταν μπορείς να ανοίξεις ένα ακόμα κανάλι διανομής, άνοιξε το. Δεν χάνεις τίποτα. Αλλά, να υπάρχει και κάποια λογική.

Ο κόσμος στην Ελλάδα, δεν βάζει ADSL όχι γιατί δεν θέλει, αλλά, πρώτον γιατί είναι ακόμα ψιλοακριβούτσικο (αν και γίνονται φιλόδοξες προσπάθειες για μείωση του) και δεύτερον γιατί δεν είναι ακόμα υπερβολικά εκπαιδευμένος με την τεχνολογία.

Στην αρχή, για μια σύνδεση DSL ερχόταν ένας τεχνικός και έκανε την εγκατάσταση. Μετά, πήγαμε σε ‘DIY’ πακέτα, αλλά σε εξειδικευμένα μαγαζιά ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να πάρει κάποια αρχική βοήθεια ή απαντήσεις σε πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να έχει. Πλέον, μια τέτοια συνεργασία, το καταργεί και αυτό. Με άλλα λόγια μας λένε… ‘δεν είναι τίποτα, φίλε μου. Είναι σαν την σοκολάτα. Ανοίγεις το περιτύλιγμα και την τρώς‘. Είναι έτσι?

Και στο κάτω-κάτω της γραφής, αν θέλεις να ανοίξεις ένα κανάλι διανομής, διαφορετικό και άσχετο με την τεχνολογία, γιατί δεν δοκιμάζεις…. super market? Πιο λογικό δεν ακούγεται?

Υ.γ. Επέστρεψα με κακία, από το Πάσχα, ε? Νο harm feelings, απλά μου φάνηκε λίγο παρατραβηγμένο.

Υ.γ.2 Αντιθέτως, το εν λόγω διαφημιστικό, είναι η επιτομή της έξυπνης δουλειάς. Αξίζει σίγουρα ένα βλέφαρο.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s