Affiliation Model. Τι γίνεται στην Ελλάδα?

Χτες το βράδυ, ήμουνα για καφεδάκι και κουβεντούλα με τον Udo Miller, συνιδρυτή και συνιδιοκτήτη της Paysafecard. Ο Udo είναι καλός φίλος, και ένα παληκάρι, που αν και Αυστριακός, γίνεται πολύ Έλληνας όταν εμφανίζεται στα μέρη μας. Χαρά του μεγάλη… να βαθμολογεί τις κοπέλες που που περνάνε δίπλα του. “Supposingly our market share increases in Spain…. seven…., then our aims would be on establishing our brand name….. eight….. in Latin America and maybe Central America…. six…. “

Η Paysafecard αποτελεί μια τρομερή επανάσταση στον χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, καθώς υποκαθιστά την πιστωτική/χρεωστική κάρτα, μια ένα απλό εξαργυρώσιμο 16ψήφιο Pin number. Κάτι σας προπληρωμένη πιστωτική μιας χρήσης. Τα σημαντικά πλεονεκτήματα για τον χρήστη είναι η ασφάλεια (εφόσον δεν επιβάλλεται να χρησιμοποιήσει τις κάρτες του), ανωνυμία (καθώς δεν χρειάζεται να δώσει τα στοιχεία του για να την αγοράσει) και απλότητα (καθώς εξαργυρώνεται συμπληρώνοντας μόνο 16 ψηφία). Πρόσφατα λοιπόν, η εταιρεία πήρε την μεγάλη απόφαση να μπει και στην Ελληνική αγορά.

Σκοπός μου δεν είναι να κάνω διαφήμιση στην κάρτα. Όποιος ενδιαφέρεται μπορώ να τον φέρω σε επαφή, αλλά δεν κολλάω εκεί.

Κατά την συνομιλία μας με τον Udo, μου είπε πολλές φορές ότι τα eshops στην Ελλάδα, δουλεύουν με τεχνολογίες και marketing του 2000 (!). Ανέφερε μάλιστα το γεγονός ότι του έκανε εντύπωση το γεγονός ότι δεν υπάρχει σοβαρό eshop που να έχει affiliation scheme, ενώ του ακουγόταν παράδοξο το ότι υπήρχαν διευθυντές σε κάποια eshops που δεν έκατσαν καν να κουβεντιάσουν την περίπτωση ανοίγματος ενός ακόμα καναλιού πληρωμών.

Εδώ, θα παρέμβω και θα αρχίσω τα δικά μου.

Είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε ιδέα για το affiliation. Παραδόξως, γνωρίζω πολλούς Έλληνες και Ελληνίδες Affiliate Managers, σε πολύ μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού (ειδικά στον κλάδο που παρακολουθώ).

To affiliation εκτός του ότι ανοίγει ένα τεράστιο κανάλι πωλήσεων και διαφήμισης, ισχυροποιεί σε τεράστια βαθμό το brand name της εταιρείας, καθώς προβάλλεται από το πιο μικρό εώς το πιο μεγάλο site. Τα πλεονεκτήματα όμως δεν σταματάνε εδώ. To affiliation είναι σε μεγάλο βαθμό cost effective (δεν κοστίσει πολλά για να δημιουργηθεί, ενώ πληρώνει μόνο όσους παράγουν κέρδος), και audience targeted (καθώς οι ίδιοι οι affiliate webmasters θα το επιδιώξουν γιατί το site τους έχει σχέση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας). Για να μην πολυλογώ, θα αναφερθώ σε δυο πολύ απλά παραδείγματα. Ένα που με αφορά, και ένα που πιστεύω ότι θα πρέπει να αποτελεί το benchmark του affiliate marketing.

Ψάχναμε τρόπο να προωθήσουμε το Globalscore.com, χωρίς να σπαταλήσουμε λεφτά σε διαφήμιση. Ο μοναδικός τρόπος ήταν να φτιάχναμε κάτι Innovative και ταυτόχρονα να το μοιράζαμε σε κόσμο, μέσω affiliation model. Έτσι καταλήξαμε στο Globalscore.com Ticker, ένα τικεράκι με live εξέλιξη αγώνων, στο τέλος του οποίου περνούσε ένα μόνο text ad. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά (και εξακολουθούν να είναι), καθώς το τικεράκι έχει εγκατασταθεί σε περισσότερα από 650 sites σε όλο τον κόσμο και έχει περισσότερα από 5 εκ. PI την ημέρα!

Το μεγαλύτερο και καλύτερο affiliation model, το έχει(κατά την γνώμη που) η BetandWin. Κάποιος πιθανότατα θα πει η Amazon, αλλά το αποτέλεσμα κρίνεται από τις πωλήσεις που έχει αποφέρει αλλά και από το brand awareness που δημιούργησε. Δεν νομίζω να υπάρχει Έλληνας ή Ελληνίδα, που να έχει μπει στο Ελληνικό Internet και να μην έχει δει banneraki της BetandWin. Είμαι σίγουρος ότι το 95% αυτών των banners δουλεύουν κάτω από affiliation scheme.

Για να μην παρεξηγηθώ, αν και σε κάποια sites μου κάποτε είχα affiliation με την BAW, πλέον δεν τα ‘παίρνω’ από αυτούς, οπότε δεν υπάρχει πουθενά στο κείμενο ‘γκρίζα διαφήμιση’. Ίσως λίγο για τον φίλο μου τον Udo. ;o)

5 thoughts on “Affiliation Model. Τι γίνεται στην Ελλάδα?

  1. Ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η ενεργεια της NOVA, η οποία ξεκίνησε ένα affiliation program. παράδειγμα προς μίμηση!

  2. geo nomizo oti allo pragma enoouse o fotis me to affiliation programa.

    stin ousia i nova kanei ena refferal programa.

    gia na sou doso na katalaveis pios apla echoume to site http://www.ebest.gr pou eno to idio einai affiliate -isos kai super affiliate- chrisimopioei tin “praktiki” tou refferal etsi oste na diadosei to site tou…(an kai to site tous tha ithele ligi veltiosi).

  3. Φίλε Geo,

    Θα συμφωνήσω με τον KGP.

    Η προσπάθεια της NOVA, βασίζεται σε referral πρόγραμμα, που σημαίνει ότι επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις, χρησιμοποιώντας τους ίδιους τους πελάτες της.

    Σαν αποτέλεσμα, ισχυροποιεί το brand name της, αυξάνει τις πωλήσεις της και δυναμώνει την σχέση της με το υπάρχον πελατολόγιο.

    Affiliation θα συναντούσαμε, αν έκανε συνεργασία η NOVA με τις αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, και τους πλήρωνε μηνιαίο ποσοστό, από τις εγγραφές νέων λογαριασμών. (π.χ για κάθε νέο λογαριασμό, ο affiliate θα παίρνει 5-10% από την σύνδεση).

    Οι διαφορές δεν είναι μεγάλες. Απλά στην περίπτωση του referral, ο referee (αυτός που προτείνει, όχι ο διαιτητής) δεν το κάνει τόσο για το οικονομικό κέρδος, αλλά για να κερδίσει από κάποια προσφορά, ενώ στην δεύτερη περίπτωση (του affiliation), ο affiliate partner ζει και δουλεύει απλά και μόνο για το πρόγραμμα του.

    Ελπίζω να μην τα μπέρδεψα πολύ! :o)

  4. Pingback: …::: Geek Inside :::…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s