Αυτό το blog δεν εμπορεύεται…

Το ευχάριστο με την κοινωνία των blogs, είναι ότι καθημερινά προβάλλονται καταπληκτικά θέματα για σχολιασμό ή έρευνα, που, πολλές φορές, οδηγούν σε ακόμα πιο ενδιαφέρουσες καταστάσεις, κρατώντας μια μικρή κοινωνία  σε πνευματική διέγερση.

Τις τελευταίες μέρες παρακολούθησα την εξέλιξη των απόψεων σχετικά με το ReviewMe, ένα site, το οποίο κατάφερε και αφύπνησε δυο ξεχωριστές συνειδήσεις των κυβερνητοπολιτών. (και ταυτόχρονα αξιοποίησε στο έπακρο, το τεράστιο hype γύρω από το όνομα του, πληρώνοντας μόνο $25,000).

Το δικαίωμα στο κρίνε και κρίνεσθαι, και το δικαίωμα στην εμπορική εκμετάλλευση των προσωπικών ιδεών.

Και τα δυο θεμιτά. Τις απόψεις μου για το πρώτο θέμα, τις έχω δει αναφέρει, και χαίρομαι γιατί εξελίχθηκε ένας εποικοδομητικός διάλογος. Τους ευχαριστώ όλους για την συμμετοχή.

Θα προσπαθήσω να ασχοληθώ με το δεύτερο δικαίωμα που εξεγέρθηκε, με την εισβολή στην διαδικτυακή ζωή μου, της ιστοσελίδας ReviewMe…. Με την εμπορευματικοποίηση των ιδεών.

Θα μπορούσα να ξεκινήσω την εισαγωγή μου σχετικά με την ελευθερία του λόγου, την φιλοσοφία του νομίμου κέρδους, κτλ. Και κουραστικός θα γίνω και δεν υπάρχει λόγος. Όλοι μας, πάνω κάτω, έχουμε μια άποψη. Γι’αυτό είμαστε και Bloggers, άλλωστε.

Θα μιλήσω για την δική μου ηθική, πάνω στο συγκεκριμένο blog. Πως αντιμετωπίζω εγώ το blog μου.

Ασχολούμαι με (και κερδίζω αρκετά χρήματα από διαφημίσεις από) το Internet από το 1997, όταν με ένα φίλο φτιάξαμε την πρώτη μας σελίδα. Πάνω κάτω, πολλοί το έχουν κάνει. Από τότε, έχω συμμετοχή σε αρκετά start ups ιστοσελιδών, και πολλές φορές μου είχε δωθεί η δυνατότητα να έχω εκτός από αφανή ρόλο και εμφανή. Με στήλη αρθρογραφίας. Πάντα χρησιμοποιούσα μια μάσκα, όχι για να κρυφτώ, αλλά για να θυμάμαι ποιος ήταν ο θεματικός μου ρόλος στη εκάστοτε ιστοσελίδα.

Τα αρχικά χρόνια πέρασαν και οι καταστάσεις με ανάγκασαν να αποσυρθώ από την αρθρογραφία. Μπορούσα με άλλα projects να βγάζω περισσότερα και να είμαι πιο δημιουργικός σε ένα πιο αφανή ρόλο. Να σημειώσω ότι , δεν ήμουν, είμαι και (ευελπιστώ) δεν θα γίνω fan της δημοσιότητας και της προσωπικής προβολής.

Κάποια στιγμή, το μεράκι της προβολής κάποιων προσωπικών σκέψεων, με οδήγησε στην δημιουργία ενός προσωπικού blog. Ώστε να μπορώ να εξωτερικεύω κάποιες δικές μου αντιλήψεις.

Δημιούργησα το Blog, χρησιμοποίησα ένα nickname από ένα χαρακτήρα του παρελθόντος και ξεκίνησα να παρουσίαζω κάποιες απόψεις, σκέψεις, προβληματισμούς, κριτικές, κτλ.

Δεν ντρέπομαι να επισημάνω ότι δοκίμασα και το Adsense και το Adbride, μήπως έβγαζα και κα’να χαρτζηλικάκι. Κακό είναι?

Όχι.

Με την πάροδο του χρόνου όμως, αισθάνθηκα ότι αδικώ κάποιους και πάνω από όλα εμένα. Πρώτον, γιατί κρυβόμουν πίσω από μια μάσκα, δεύτερον γιατί έβγαζα χρήματα με τα posts μου και τρίτον γιατί ασκούσα κριτική ανυπόγραφα.

Έτσι σκέφτηκα ότι η δεύτερη έκδοση του blog που θα ανέβαζα, εκτός από κάποιες τεχνικές βελτιώσεις (π.χ μετακόμιση από blogger σε wordpress), θα έπρεπε να είχε και κρυστάλλινη άποψη για το τι ρόλο επιτελλούσε.

Πλέον….

– είμαι ο Φώτης και όχι ο Frank Anton (όσοι ασχολούνται με την αγορά, μπορούν να βρουν τα στοιχεία μου, δεν είναι ανάγκη να εμφανίσω πλήρη στοιχεία ταυτότητας).

– δεν βγάζω χρήματα με κανένα τρόπο από το blog μου, και οι απόψεις μου εκφράζουν εμένα και εμένα αποκλειστικά

– είμαι ένας επαγγελματίας του Marketing, με  πτυχίο στο Marketing, μεταπτυχιακό στο μάρκετινγκ των υπηρεσιών , διπλωματική εργασία (thesis) στο e-commerce, που έτυχε να έχει την τιμή  να παραστεί σε σεμινάριο του Πανεπιστημίο της Washighton με εισηγητές τους Bill Price και Sam Wheeler του Amazon.com (η επιτομή της ακαδημαϊκής μου εκπαίδευσης). Είμαι συνιδρυτής μιας εταιρείας που ασχολείται με το New Product development με βάση το Internet, και σύμβουλος σε Εταιρεία Consulting. To σύντομο αυτό βιογραφικό, μου δίνει το δικαίωμα, [σύμφωνα με την δική μου άποψη για την κριτική], να ασκήσω κριτική σε οποιονδήποτε εργάζεται στον τομέα του πεδίου σπουδών μου.

Τέλος με αυτήν την εκκρεμότητα, που με βασάνιζε.   

Πάμε σε μερικές διαπιστώσεις, οι οποίες καλό είναι να γίνονται για να υπάρχει και διάλογος, και αποφυγή παρεξηγήσεων.

– Τα όσα αναφέρθηκαν δεν είναι για να το παίξω ‘μούρη’ ή ‘κάποιος’. Είναι μια προσπάθεια να προβληματίσω όσους ενδιαφέρονται σχετικά με την εμπορική διαχείριση των ιδεών και των ‘πιστεύω’ τους. Θα προσπαθήσω μάλιστα να βοηθήσω όσους δοκιμάσουν να βγάλουν κέρδος από τα blogs τους (όπως κάνω και τώρα, κάνοντας click, αραιά και που, στα διαφημιστικά banners ή στα text links). 

– Χρησιμοποιώ το blog μου για να ασκήσω καλόβουλη κριτική κυρίως σε θέματα που αφορούν την επιστήμη μου, σε μια προσπάθεια να γίνουν καλύτεροι και οι κρινόμενοι, αλλά και εγώ από την αντίδραση τους στην κριτική μου. Αν και κάνω κάποια posts που έχουν ειδησεογραφικό χαρακτήρα, δεν είναι τέτοια η φιλοσοφία πίσω από το blog μου.

– Δέχομαι και επαυξάνω στην εμπορική εκμετάλλευση blogs που πάρεχουν ειδησεογραφία πρωτίστως και σχολιαστική ή/και επιστημονική αρθρογραφία. Όχι κριτική αρθρογραφία.

Φιλικά.

υ.γ. Ζητάω συγνώμη για τα πολλά ‘εγώ’ και ‘μου’, αλλά καλό είναι να αρμενίζουμε σωστά από την αρχή.

3 thoughts on “Αυτό το blog δεν εμπορεύεται…

  1. – Δέχομαι και επαυξάνω στην εμπορική εκμετάλλευση blogs που πάρεχουν ειδησεογραφία πρωτίστως και σχολιαστική ή/και επιστημονική αρθρογραφία. Όχι κριτική αρθρογραφία.

    Απλά νομίζω καμιά φορά τα δύο συγχέονται.

  2. Ωραία δουλειά,

    ενδιαφέρουσες απόψεις αν και έχω τις αντιρήσεις μου σε κάποια θέματα. σχετικά με τη κριτική και έχοντας 10 χρόνια εμπειρία στην αγορά του ίντερνετ θα σου έλεγα ότι άλλο η Ελλάδα και άλλο το εξωτερικό δυστυχώς. αν κρίνουμε με δεδομένα εξωτερικού την ελληνική αγορά είμαστε εκτός πραγματικότητας…

    φιλικά , Μιλτιάδης

  3. Pingback: τι έβγαλα από το AdSense « …::: Geek Inside :::…

Leave a Reply

