ΙMC06: The aftermath

Επέστρεψα από το ταξίδι αστραπή μέχρι το νησί της Αφροδίτης, και μετά από ένα κουραστικό διήμερο, μου δίνεται και εμένα η ευκαιρία να κάνω κάποια σχόλια για το Interactive Marketing Conference.

Καταρχήν, θα πρέπει να επισημάνω ότι το ευχάριστο στην όλη υπόθεση (όπως την αντιμετώπισα εγώ), ήταν η ευκαιρία που μου δώθηκε να επικοινωνήσω με αρκετούς Έλληνες bloggers που παραβρέθηκαν στο συνέδριο (Bizwriter, About-Seo, Connect, Buzz, Netsphere, Nylon*). Ιδιαίτερη αναφορά στα παιδιά από την Θεσσαλονίκη που μπήκαν στον κόπο να ταξιδέψουν, για να παρακολουθήσουν το γεγονός.

Θα είμαι επικριτικός. Δεν θα μπορούσα άλλωστε να το αποφύγω. Ας τα πάρουμε τα πράγματα με την σειρά. Θα γράψω τις προσωπικές μου απόψεις για όσες παρουσιάσεις πρόλαβα να δω (έπρεπε να φύγω για την Κύπρο, οπότε δεν πρόλαβα να δω τις παρουσιάσεις που έγιναν μετά το lunch break).

Πρώτος ξεκίνησε ο Guy Philipson, πρόεδρος του ΙΑΒ UK. Σαν marketer που άρεσαν πολύ τα δημιουργικά που παρουσιάστηκαν, αν και όπως πολύ σωστά θέτει ο Nikos (Nylon.gr) ήταν λίγο Intrusive. Παρόλα αυτά, το γεγονός παραμένει ότι το αποτέλεσμα το πετυχαίνουν με το παραπάνω. Τραβάνε αμέσως την προσοχή και κατά συνέπεια το Interaction. Ας μην αμελούμε, ότι είμαστε marketers και πληρωνόμαστε γι’αυτό ακριβώς το πράγμα.

Ακολούθησε ο Alain Heireux, πρόεδρος της IAB Βελγίου και πλέον και της IAB Europe. Παρουσίασε δυο πολύ καλές καμπάνιες, (μια Online τράπεζα χωρίς physical establishment και τραπεζικούς υπαλλήλους) και μια παρουσιάση για ένα case study της VW (υπήρξαν άλλες δυο, αλλά δεν τις θυμάμαι). Όλες οι καμπάνιες βασιστήκαν σε Web 2.0 εφαρμογές.

Τρίτος στην σειρά ήταν ο Arend Hendriks της Mircosoft, αλλά δεν είχε και πολλά να μας προσφέρει. Πιθανότατα, λόγω της πρόσφατης συμφωνίας με την Think Digital (χορηγός), να έπρεπε να πει κάτι, για να προσελκύσει πελάτες. Ίσως πάλι, να λέω ανοησίες. Τι σίγουρο είναι ότι δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα.

Η πρώτη ελληνική παρουσίαση έγινε από τον κ. Nielsen της Creative Marketing. Mας μίλησε για το case study των βιβλιοπωλείων Ελευθερουδάκης με καμπάνιες μέσω Adwords. Μπορεί να θεωρεί ότι τα 2,5%, 3%, 5% CTR είναι καλό σαν αποτέλεσμα, αλλά υπάρχουν και άλλοι marketers (που γνωρίζω), που αγγίζουν για πλάκα τα 7%, 8% εώς και 10%. Για τον ευατό μου δεν μιλάω. Μέχρι να αγγίξουν τα δικά μου 700άρια, θα τους σνομπάρω…. ;o)

Αστειεύομαι. Απλά επισημαίνω ότι αυτό που θα περίμενα να ακούσω από ένα case study που παρουσιάζει eshop, θα ήταν τα conversion ratios και αν έγινε χρήση deep linksdestination urls) μέσω Adwords, με τα αποτελέσματα της. H παρουσιάση του YourGreece, ήταν απλά μια προβολή κάποιας φιλικής ιστοσελίδας. Γιατί δεν θεωρώ case study μια σελίδα που έχει 250 επισκέπτες της ημέρα με 4 παραγγελίες στο σύνολο. Άποψη μου.

Ακολούθησε το διάλειμμα, και ομολογώ ότι βρέθηκα από την κόλαση στον παράδεισο. Τι εννοώ. Όντας μόνος μεταξύ ‘αγνώστων’, παρατηρούσα την πραγματική ουσία του συνεδρίου…. P.R. …. Διαφημιζόμενοι και διαφημιστές να κουβεντιάζουν για τα επόμενα σχέδια τους. Καμιά κριτική για τα όσα ειπώθηκαν, κανένα νέο σχόλιο ‘off the record’ για κάτι αξιόλογο στο μέλλον… Απελπισμένος βγήκα έξω για κάτι τηλέφωνα, έπεσα πάνω στον Λούη, – που ετοιμάζει ταξίδι στο Googleplex και υποσχέθηκε να μας δώσει πολλές πληροφορίες – και ως δια μαγείας, ο Περικλής εμφανίστηκε με όλους τους bloggers που διαβάζω φανατικά… Επιτέλους, οι δικοί μου άνθρωποι. Ούτε κουστούμια, ούτε ψεύτικα χαμόγελα, ούτε λαθραίες υποσχέσεις.

Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με την παρουσίαση του Γιώργου Χατζηγεωργίου της Yahoo. Πολύ καλό presentation, αρκετά θετικά σχόλια από τον κόσμο. Παράπονο…? Έχουμε ένα τέτοιο άνθρωπο με τόση γνώση, σε τέτοιο επιτελικό πόστο και δεν τον έχουμε ‘χρησιμοποιήσει’ για να αναπτύξουμε το ελληνικό διαδίκτυο? Δεν είναι κρίμα?

Η συνέχεια περιελάμβανε Forthnet και την κ. Τζάννου. Ξαναζεσταμένο φαγητό. Viral marketing, newsletter και άλλα τέτοια. Θα κάνω τώρα την ερώτηση μου, μιας όταν απεγνωσμένα προσπαθούσα μέσα, δεν με έβλεπαν (εκτός αν η εμφάνιση μου δεν παραπέμπει σε σοβαρό άνθρωπο, άρα και οι ερωτήσεις μου θα είναι ασόβαρες).

‘Δεχόμαστε όλοι ότι το Viral Marketing βασίζεται στο word of mouth. Έρευνες έχουν δείξει ότι το θετικό WoM πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 3 ( ο ένας το λέει σε τρεις), ενώ το αρνητικό WoM πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 7. Ξεκινώντας μια ενέργεια viral, ποιες είναι οι ενέργειες που ακολουθείτε, ώστε να είστε σίγουροι πως η καμπάνια σας θα έχει θετικό αντίκτυπο στον χρήστη και όχι αρνητικό με αποτέλεσμα να πληγεί το brand name του διαφημίζομενου?’

Ένα ακόμα σχόλιο (με την μορφή ερώτησης) για την συμπεθέστατη κ. Τζάννου. Ο τίτλος του συνεδρίου ήταν ‘Case studies’. Αντί να κάνει συνεχή (γκρίζα) διαφήμιση στην KLM, γιατί δεν μας παρουσίαζε την καμπάνια και τα αποτελέσματα της KLM?

Την κ. Τζάννου, ακολούθησε ο Hugues Rey της Initiative. Ομολογώ ότι η έντονη γαλλική προφορά και η κακή ποιότητα ήχου στο βάθος της αίθουσας έκαναν απαγορευτική την κατανόηση αρκετών κομματιών της παρουσίασης. Παρόλα αυτά, η καμπάνια του Skyblog ήταν εκπληκτική ως σκέψη και ως αποτέλεσμα.

Επόμενος στο βήμα, ήταν ο Πάνος ο Σαμπράκος της Ogilvy, στον οποίο υποσχέθηκα να μην γράψω κάτι αρνητικό…. ‘Πάνο, ήσουν ο καλύτερος!’…. Ε? :o)

Ο Πάνος είχε την ατυχία να παρουσίασει ένα video της Dove, που είχε ξαναπαιχθεί πιο νωρίς (χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει), κάτι που ‘μείωσε’ λίγο την παρουσίαση του. Θα μπορούσε να το ξέρει? Όχι…. Θα μπορούσε όμως, να έρθει πιο νωρίς, να το δει, και να αποφύγει να το ξαναπαίξει… (δεν θα στην χάριζα!) Παρόλα αυτά, ο Πάνος παρουσίασε το πιο όμορφο (κατά την γνώμην μου) γραφικό. Την αναπαράσταση πάνω σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, των διαφόρων μορφών marketing. Πολύ απλό, αλλά πολύ κατανοητό. (για όσους αγαπάνε το Marketing και το ποδόσφαιρό).

(για να το γυρίσω και λίγο στο lifestyle, ένα όμορφο κοριτσάκι που καθόταν δίπλα μου, συνεχώς έλεγε: καλέ, τι μανάρι είναι αυτός ο Σαμπράκος. Πωπώ! Που δουλεύει να πάμε και εμείς?

ακόμα ένα…. ποιος από τους δυο είναι ο Πάνος Σαμπράκος?)

Η τελευταία παρουσιάση πρίν από το διάλειμμα άνηκε στον κ. Μπακή, της Forthnet. Κύριο θέμα της ομιλίας του ήταν το mobile marketing. Αν και στην Ελλάδα, δεν έχει κοινό ακόμα και (ψευτο)αγγίζει λίγο την έννοια του spamming, εντούτοις, δεν θα πρέπει να αμελούμε ότι σε μερικά χρονάκια, πιθανότατα να υπάρχουν δωρεάν πακέτα συνδέσεων με αντάλλαγμα βομβαρδισμό διαφημιστικών SMS. Not me, πάντως!

Με αυτά και με αυτά, η ώρα πήγε κοντά 3 και δυστυχώς έπρεπε να αποχωρήσω γιατί είχα μια πτήση στις 5. Φοβάμαι ότι δεν πρόλαβα τους υπόλοιπους ομιλητές, αλλά βλέποντας τα αυτοκίνητα να φεύγουν (για lunch break), έχω την εντύπωση ότι αρκετοί… την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια.

Σχόλια-προβληματισμοί-ερωτήσεις.

1. Όλοι οι ξένοι ομιλητές ανέφεραν ουκ ολίγες φορές τις λέξεις ‘Myspace’, ‘YouTube’, κτλ. Θα ήθελα να ρωτήσω πόσες ελληνικές καμπάνιες έχουν γίνει που να περιλαμβάνουν και χρήση αυτών των δυο (ή και άλλων αντιστοίχων εργαλείων).

2. Ο αγαπητός κ. Καμάρας, που συντόνιζε το συνέδριο και έχει καταπληκτικές δημόσιες σχέσεις σε πανευρωπαικό επίπεδο, γιατί δεν κάνει κάτι και γι’αυτό? Δεν μοιάζει ειρωνικό?

3. Θα ανεβάσει τις παρουσιάσεις στο site του, το IMC ή ο ΙΑΒ Greece?

4. Ζητάω συγνώμη, που δεν πρόλαβα να χαιρετήσω αρκετό κόσμο το μεσημέρι και έφυγα ‘σαν κυνηγημένος’, αλλά είχα πτήση να προλάβω.

5. Ευχαριστώ την Velti, για την χορηγία της πρόσκλησης.

6. Καλή η προσπάθεια, αλλά χρειάζεται περισσότερη βελτίωση. Και σε θεματολογία, και σε παρουσίαση και σε λειτουργικότητα. Και πάνω από όλα, πρέπει να αποβάλει από πάνω του το συνέδριο, τον ‘δημοσιοσχεσιτισμό’. Φαινόταν πολύ άσχημα, στους απλούς παρατηρητές.

7. Μοναδικός θιασώτης της τεχνολογίας ο Νίκος, που κάλυψε live το συνέδριο μέσω του blog του. Τα συγχαρητήρια μου και τους θαυμασμούς μου.

*Νίκο, σου ζητάω συγνώμη, που δεν είχαμε επικοινωνία. Μια, δυο φορές προσπάθησα να σε πλησιάσω, αλλά ήσουν απασχολημένος.

Περισσότερα σχόλια

Nylon 1

Nylon 2

Nylon 3

Bizwriter

Vrypan

Monitor

6 thoughts on “ΙMC06: The aftermath

  1. Δεν προλααβα να postαρω γιατί βρισκομαι ακόμα στην αθήνα, Όποτε θα κάνω απο δω το σχόλιο μου. Αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι ότι ήθελα να ακούσω περισσότερους έλληνες να μιλάνε, περισσότερα case studies από Ελλάδα, πραγματικά case studies (συμφωνώ με το σχόλιο σου), και λίγο πιο εξειδικευμένες παρουσιάσεις. Ε δεν είναι δυνατόν να έρχεται ο εκπρόσωπος της Google για να μας πει τι είναι τα adwords… (δεν ήσουν παρών μάλλον) κάτι που βρίσκεις εύκολα στο helpcenter. Δεν γνωρίζω αν το κοινό είχε τέτοιου επιπέδου γνώσεις, αλλά αν δεν είχε τότε και αυτό είναι πρόβλημα. Επίσης έκανα μια ερωτησούλα σε μια ελληνίδα ομιλήτρια για να μας δώσει κάποιες πληροφορίες για convesion ratios και… ήταν παντελώς απροετοίμαστη (παιζει να μη κατάλαβε και τον όρο). Θέλω να πώ ότι πολλοί ομιλητές ήταν λίγο επιφανειακοί στις παρουσιάσεις τους. Του χρόνου καλύτερα!

  2. Φώτη, θα ξαναβρεθούμε, δεν υpάρχει ανησυχία για αυτό.

    Η παρουσίασή σου είναι πιο πλήρης από τη δική μου, εγώ είμαι αρκετά biased όταν παρακολουθώ τα πράγματα. Κοιτώ περισσότερο κατά πόσο προβάλλεται η web 2.0 πλευρά των πραγμάτων, και ξεχνώ τις επαγγελματικές ανάγκες που έχουν να καλύψουν τέτοιες συναθροίσεις.

    Χαιρετώ

  3. Φώτη, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Όσο για το παράδειγμα του Dove, φαντάζομαι μιλάς για το “Evolution” που κάποιος έδειξε νωρίτερα; (Δεν ξέρω, δεν μπορούσα να ξυπνήσω να έρθω πιο νωρίς μετά το ξενύχτι που έριξα για να την φτιάξω την παρουσίαση όλον αυτό τον καιρό.)…

    Ό,τι και να γινόταν πάντως, ακόμα και να το είχα δει, δεν νομίζω πως θα άλλαζε τίποτα. 1ον γιατί προσπαθούσα να τεκμηριώσω μια θεωρία της μετεξέλιξης της παραδοσιακής διαφήμισης ενός προϊόντος σαν το Dove εξ’ αιτίας του Internet, οπότε το “Evolution” είναι αναπόσπαστο στοιχείο της εξέλιξης αυτής (και το αποκορύφωμά της για φέτος). 2ον είναι μια καμπάνια της Ogilvy🙂 και 3ον μου αρέσει τόσο πολύ που δεν κάνει κακό να το δείξει κανείς ξανά νομίζω!

    Και σταμάτα ρε φίλε με το δούλεμα για τα κορίτσια. Είμαι και παντρεμένος άνθρωπος!!!🙂

    Anyway, χάρηκα πολύ που σε είδα και εύχομαι να είχα δει και τους υπόλοιπους. Next time οπωσδήποτε.

    BTW, έχω ανεβάσει την παρουσίαση στο http://www.panos.gr μιας και δεν ξέρω πόσο σύντομα θα μοιραστούν επίσημα.

  4. Καλημέρα.
    Όντως κάποιες καλές παρουσιάσεις. Το πρόβλημα είναι ότι επειδή δεν διαχέεται πληροφορία σχετικά με το τι είναι “επιτυχία” σαν αποτέλεσμα μιας καμπάνιας ή above/below the line ενέργειες στο web οι “πελάτες” δεν μπορούν να κρίνουν.
    Αποτέλεσμα είναι κάποια CTR να λανσάρονται ως υψηλά. Βέβαια από το μηδέν είναι υψηλότερα…
    Όμως εντός Ελλάδος έχουμε μείνει ακόμη στο googling. Δηλ. Adwords, κ.λ.π. Δεν λέω για εντός Ελλάδος είναι ΟΚ σαν πρακτική και για διεθνείς καμπάνιες επίσης. Όμως υπάρχουν τόσοι πολλοί μέθοδοι και μοντέλα προβολής επιχειρήσεων, ιδίως προς το εξωτερικό που είναι “λίγο” να μιλάμε μόνο για Adwords και συναφείς καμπάνιες.
    Π.χ. στον τουρισμό εάν γράψεις athens hotels, θα βγουν απίστευτα αποτελέσματα. Και πόσοι να στριμωχθούν στα sponcored links?…
    Η ουσία είναι, ότι το KeyWord Marketing μόνο του όντως δεν αρκεί. Υπάρχουν επιπλέον τρόποι για να πετύχουν οι πελάτες στοχευμένη επισκεψιμότητα.
    Απλά στο Ελλάδα, συζητάμε για αυτό ακόμη καθότι εκεί είναι οι περισσότεροι σε επίπεδο γνώσεων. Στο εξωτερικό όμως είναι απλά άλλος 1 τρόπος.

  5. Φίλε Chris, το θέτεις πολύ σωστά.

    Δεν θα μιλήσω για Web 2.0. Στην Ελλάδα, δεν υπάρχει προώθηση μέσω τέτοιων εργαλείων, ας μην κοροιδευόμαστε.

    Ας μιλήσουμε όμως στα γρήγορα για text link advertising (ή SEM, που είναι και η επίσημη ονομασία). Πόσες καμπάνιες περιλαμβάνουν εκτός του Αdwords, και εργαλεία text link marketing, όπως του Yahoo, της Microsoft, της Amazon και του Adbrite? (μερικά τρανταχτά παραδείγματα).

    Μήπως γινόμαστε επιλεκτικοί με το Google (που είναι της μόδας), για να λέμε ότι κάνουμε και SEM?

  6. Καλημέρα και από μένα.

    Σχόλια για το IMC συνολικά ως συνέδριο θα επιχειρήσω να κάνω μέσα στο Σ/Κ (να μαζευτούν και πιο πολλά comments). Σε πρώτο χρόνο όμως θα ήθελα να ενημερώσω την ομήγυρη πως οι παρουσιάσεις όλων των ομιλητών έχουν ανέβει στο site του Συνεδρίου και συγκεκριμένα εδώ http://www.imc06.gr/pages/gr/download_center.asp.

    Για όσου με γνωρίζουν υποθέτω πως δεν τίθεται θέμα spam (για όνομα) για όσους πάλι όχι τότε αν υπάρχουν απορίες μπορώ να απαντήσω ASAP. Μόνο μη μου ζητήσετε να απαντήσω ως διοργανωτής🙂

    Όπως είπα δε και σε αλλο post σε άλλο blog υπάρχει και εξαιρετική φωτό με bloggers από το συνέδριο.

    @Panos: Όπως έλεγε φίλε και ένας Σκωτσέζος σεφ “ακόμα και αυτός που κάνει δίαιτα έχει δικαίωμα να κοιτάζει το μενού”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s