Web 2.0: Γιατί δεν χρειάζονται τεράστια budget για σωστή προβολή…

Όσοι είχαν την τύχη να συμμετέχουν στο IMC 06, θα άκουσαν πολλές φορές τις λέξεις ‘Web 2.0’ και ‘MySpace‘.

Για πρώτη φορά, θα αναφερθώ σε ένα case study, το οποίο τρέχω από το καλοκαίρι, για λογαριασμό κάποιου φίλου. Δεν είχα σκοπό να το γράψω τίποτα, αλλά όταν  είδα τις (ελληνικές) παρουσιάσεις στο IMC,  δεν διαπίστωσα τίποτα παρόμοιο να κινείται στο Ελληνικό διαδίκτυο.

 Ας τα πάρουμε από την αρχή.  Παράλληλα με τις άλλες δραστηριότητες μου, είμαι και P.R. Manager σε ένα Beach Bar λίγο έξω από την Αθήνα. Το μαγαζί λέγεται Cariocas και βρίσκεται στο Αλεποχώρι.

 Το καλοκαίρι, ‘συναντήθηκα’ για πρώτη φορά με το MySpace και σκέφτηκα να δημιουργήσω μια σελίδα για το μαγαζί, σε μια προσπάθεια να κάνω Interact με τον κόσμο που επισκέπτεται το μαγαζί. Συγκέντρωσα videos, photos και άλλα multimedia, κόλλησα και λίγο κώδικα και ιδού το αποτέλεσμα…. www.myspace.com/cariocasbar

Τι λέει η καμπάνια μέχρι στιγμής…

Η σελίδα έχει 577 φίλους, που όλοι αγαπάνε την μουσική που παίζει το μαγαζί (super targeted) και συνεχώς κάνουν post comments, ενημερώνονται για διάφορα events, κτλ. Την σελίδα την έχουν επισκεφτεί περισσότερα από 1500 άτομα (πρόσφατα έβαλα και ένα flashaki για να τους κάνω track globally).

Σημαντικό είναι το γεγονός, ότι από το καλοκαίρι η σελίδα έχει δεχθεί πάρα πολλές προτάσεις από Έλληνες και ξένους DJs για να παίξουν μουσική, όταν μέχρι τον Μάιο του 2006, τους παρακαλούσα για να έρθουν.

Για να δοκιμάσουμε την δυναμική της σελιδούλας, αποφασίσαμε να διοργανώσουμε ένα παρτάκι την εβδομάδα που μας πέρασε. Αυτήν την φορά όμως, δεν στείλαμε ούτε ένα email, ούτε ένα SMS, δεν βάλαμε ούτε μια καταχώρηση στον τύπο, δεν παίξαμε ούτε ένα σποτάκι στο ραδιόφωνο. Γενικότερα δεν κάναμε καμία μορφή διαφήμισης. Nada!

Το μόνο που κάναμε ήταν να κάνουμε post το event στις σελίδες του Myspace και να ειδοποιήσουμε τους Myspace φίλους μας.

Τελικό αποτέλεσμα. Περισσότεροι από 250 επισκέπτες ήρθαν στο μαγαζί που έγινε το πάρτυ, με πραγματικά μηδενικό promotion. Και όχι μόνο αυτό. Ήταν όλοι χαρούμενοι γιατί αισθάνονται ότι το μαγαζί έχει αποκτήσει ‘προσωπικότητα’ και ‘αλληλοεπιδράει’ μαζί τους.

Μήπως τα νέα έθιμα στο χώρο του Web 2.0, δεν απαιτούν τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες αλλά έξυπνη και δημιουργική προώθηση?

Food for thought:

Σας παραθέτω ακόμα μερικά παραδείγματα επιτυχημένης προβολής μέσω του Myspace

Toyota Yaris

MTV Casting

Huyndai Elantra

VW Miss Helga

Final Fantasy XII

2 thoughts on “Web 2.0: Γιατί δεν χρειάζονται τεράστια budget για σωστή προβολή…

  1. Ανεξάρτητα από τη συμπάθεια που θρέφω -γιατί τή θρέφω να μην πω ψέμματα- για τη φιλοσοφία του Web 2.0 οφείλω να καταθέσω και μια άποψη που καλό θα είναι να την έχουμε στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας γιατί θα έχει και τις εκπλήξεις της…

    “Το Web 2.0 και το AJAX αποκαλέσθηκαν ήδη η δεύτερη φάση ανάπτυξης του World Wide Web, –και δεν είναι λίγοι αυτοί που το βλέπουν έτσι ακόμα και στην κοινότητα των αμιγώς tech-ήδων-, αλλά κατηγορήθηκε επίσης πως δεν «υπάρχει», πως δεν είναι τίποτα περισσότερο από κουβέντες «άσχετων» που αερολογουν. Βαρύτατοι χαρακτηρισμοί που όμως ακούγονται συχνά για όσους ευαγγελίζονται το «καινούριο» Internet. Και αυτή ακριβώς είναι μέχρι στιγμής η μεγαλύτερη του επιτυχία και το κύριο χαρακτηριστικό του. Ότι υπάρχει. Και υπάρχει γιατί έχει όνομα. Όχι γιατί έχει καινοτόμες εφαρμογές –με μία μέτρια εκτίμηση Internet based εφαρμογές έχουν ανακοινωθεί περί τις 4711 φορές στο παρελθόν- ούτε γιατί το AJAX δεν έχει σύγκριση με οτιδήποτε άλλο έχει εμφανισθεί – δυστυχώς υπήρξε κάποτε και η φυλή των ActiveX components- αλλά γιατί τα «υδραυλικά» του μέρη κρύβονται πίσω από το αυτοκόλλητο Web 2.0.

    Αστεία – αστεία λοιπόν κατά πάσα πιθανότητα θα παρακολουθήσουμε ζωντανά την πρώτη απόπειρα re-branding του Internet. Είτε μας αρέσει, είτε όχι.”

  2. “Αστεία – αστεία λοιπόν κατά πάσα πιθανότητα θα παρακολουθήσουμε ζωντανά την πρώτη απόπειρα re-branding του Internet. Είτε μας αρέσει, είτε όχι.”

    Θα συμφωνήσω 100%. Και, πίστεψε με, ο ενθουσιασμός είναι μεγάλος.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s