Sport Sites… Τι λένε οι διευθυντές τους και πως τα βλέπω εγώ (Part 2)

Όταν ξεκινάς να γράψεις ένα θέμα για το οποίο έχεις προβληματιστεί και δουλέψει πάρα πολύ (η έρευνα μου για την έννοια Sport Site στο ελληνικό Internet, ξεπερνάει τα δυο χρόνια), προσπαθείς να μην είσαι επιφανειακός και να αντιπαραθέσεις σωστά επιχειρήματα ή/και αποτελέσματα της έρευνας. Σκέφτηκα λοιπόν, αφού ανέβασα το πρωινό post, ότι το πιο τίμιο θα ήταν να γράψω την άποψη μου ολοκληρωμένα.

Πως θα το επιτύχω αυτό… θα ξεκινήσω με 2 posts που θα αντιπαραθέτω τις απόψεις μου σαν επισκέπτης-marketer, στις απόψεις των διευθυντών των αθλητικών sites, θα χρησιμοποιήσω ένα τρίτο post για να γράψω ένα σχόλιο για κάθε ένα αθλητικό site, όπως το αντιμετωπίζω και θα ολοκληρώσω με ένα τέταρτο που θα περιγράφω πως φαντάζομαι ένα σωστό αθλητικό site (και όχι portal, για να μην φωνάζει ο Περικλής!).

Κλείνω αυτήν την παρένθεση και επιστρέφω εκεί που σταμάτησα (στο πρώτο post). Στις συνδρομές.

Το μόνο ελληνικό αθλητικό συνδρομητικό site είναι το Sport.gr. Δικαιολογεί την συνδρομή του? Πιστεύουν οι υπεύθυνοι της σελίδας ότι προσφέρουν competitive advantage στους συνδρομητές τους? Γιατί δεν ρίχνει κάποιος μια ματιά στις συνδρομητικές υπηρεσίες που προσφέρουν? Μπορούν να συγκριθούν με του ESPN, που αποτελεί και πρότυπο? Μήπως με κάτι πιο ελληνικό και συνδρομητικό?

Η προσωπική μου άποψη είναι πως… όχι. Για τον λόγο αυτό, προτιμώ να ανοίξω ένα άλλο sport site μαζί με ένα site για live scores, και το stream της ΕΡΑ, ώστε να μην χρειάζεται να πληρώσω συνδρομή.

Υπάρχει όμως και ένα μοντέλο συνδρομής, που δεν αναλύθηκε στην μελέτη. Η συνδρομή του Φιλάθλου, που πληρώνεις για να κατεβάσεις την εφημερίδα σε pdf. (αν και εκεί θα ήταν εφαρμόσιμη η λύση του NewsStand).

Προχωρώντας παρακάτω, συναντάμε τον κ. Παπουρτζή να δηλώνει ότι «σε σχέση με τη συνολική επισκεψιμότητα η απορρόφηση δεν είναι ικανοποιητική» και σε αυτό θα συμφωνήσω απολύτως, κυρίως για τους λόγους που προβάλει πιο κάτω ο κ. Ντάλτας… «Σε αυτό έχουμε ευθύνες και εμείς, δηλαδή ο χώρος μας. Όταν ορισμένα sites δέχονται διαφημίσεις αντί πολύ χαμηλών ποσών, τότε τα ίδια υποβιβάζουν το προϊόν τους και δεν δείχνουν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους».

Και εδώ έρχομαι και ρωτάω κάτι πολύ απλό. Γιατί τα αθλητικά sites δεν φτιάχνουν ένα επίσημο φορέα (μια Ένωση Ιδιοκτητών Αθλητικών Ιστοσελιδών), ώστε να μπορέσουν να συνθέσουν ένα ενιαίο τιμολόγιο και να αποκτήσουν φωνή ως συλλογικός φορέας? Μήπως γιατί αυτοί που γνωρίζουν λίγο παραπάνω τον χώρο είναι μέλη του IAB και τσιμπάνε καμιά διαφημισούλα, ωραιοποιώντας την κατάσταση?

Και ακόμα μια απορία… Μονάχα αυτός που διαχειρίζεται το αθλητικό site του SportFM, έχει ανακαλύψει το Adsense?

Θα προσπεράσω πολύ γρήγορα το επόμενο κομμάτι, για το αν και πόσο υπάρχει επιρροή του έντυπου αθλητικού τύπου στον ηλεκτρονικό αθλητικό τύπο. Θα συμφωνήσω σε μεγάλο μέρος με τον κ. Παπουρτζή ότι “οι ιστοσελίδες ανταγωνίζονται ιστοσελίδες και οι εφημερίδες ανταγωνίζονται εφημερίδες“. Θα τολμούσα να πω, ότι τα νούμερα που εμφανίζουν τα αθλητικά sites σε επισκεψιμότητα είναι πολύ υψηλότερα από τις ημερήσιες πωλήσεις εφημεριδών. Και συνεχώς, θα αυξάνεται αυτό το gap!

Και φτάνουμε στο αγαπημένο μου κομμάτι. Στην διαφημιστική απορρόφηση.

Θέλοντας και μη, όλα τα αθλητικά sites συντηρούνται από την βιομηχανία του τζόγου. Ας μην κρυβόμαστε. Αν μπορείτε βρείτε μου, μια ιστοσελίδα που να μην έχει προβολή εταιρείας τζόγου…

Θέλετε να μάθετε γιατί έγινε αυτό? Η απάντηση είναι… ΟΠΑΠ.

Όταν, οι εταιρείες που διαχειρίζονται το spec του ΟΠAΠ έκαναν spread τις καμπάνιες, αγνόησαν παντελώς το Internet. Αφήνοντας στις ξένες εταιρείες την πίσω πόρτα ανοιχτή. Και τι πόρτα, ε? Να αφήνεις το Internet ελεύθερο σε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Internet…

Είναι σαν βάζεις χίλιους συναγερμούς και λουκέτα στην μπροστινή πόρτα του σπιτιού σου, και η πίσω πόρτα του γκαράζ να είναι ανοιχτή, με το SUV να περιμένει μέσα και τα κλειδιά επάνω!

Ήρθαν λοιπόν οι εταιρείες και είπαν στους webmasters “Πόσα θέλεις γι’αυτό το banner για ένα μήνα?” “5000 χιλιάδες ευρώ” απάντησαν αυτοί, φοβούμενοι ότι θα ακουστούν πολλά. “Ορίστε“, ανταπάντησε ο Marketing Manager της εταιρείας τζόγου. Γιατί όταν έρχεται με ένα budget 3-4 εκ. ευρώ να σπαταλήσει σε διαφήμιση και βλέπει ότι με 500,000 έχει αγοράσει τα καλύτερα banners σε όλα τα αθλητικά sites (που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να σπαταλήσει 1,5 εκ. σε below the line ενέργειες και άλλα τόσα σε δικηγόρους)… το παίζει και μούρη στο αφεντικό του.

(Το ξέρετε ότι οι καλύτεροι country managers των εταιρειών τζόγου είναι οι Έλληνες?)

Σκεφτείτε τώρα, πόσες εταιρείες του τζόγου υπάρχουν, βάλτε το επί 3 ή 4 (ανάλογα με τους διαφημιστικούς χώρους) και… βουαλά!

Μια ιστοσελίδα με αθλητικές ειδήσεις, που έχει 15,000 επισκέπτες και βγάζει τουλάχιστον 20,000 τον μήνα.

Νομίζετε ότι υπερβάλλω?

Για ξαναμετρήστε εταιρείες στοιχημάτων στα sites…

Θα κλείσω, λέγοντας ότι το σχόλιο του κ. Παπανδρέου, περιγράφει συνοπτικά τις όποιες απόψεις που όλοι έχουμε για τα αθλητικά sites. Εντούτοις, ενώ μιλάει για την διαδραστικότητα, την οποία και τονίζει πολύ, κάνει πολύ επιφανειακή προσέγγιση στο θέμα ‘περιθώρια βελτίωσης’.

Θα επανέλθω αύριο, με το τρίτο μέρος της σειράς ‘Sport Sites’.

(όταν το τελειώσω, θα το εκδόσω κιόλας!!!) ;o)

5 thoughts on “Sport Sites… Τι λένε οι διευθυντές τους και πως τα βλέπω εγώ (Part 2)

  1. Να σου πω Frank ή Fotis ή όπως αλλιώς θέλει να σε λεω… Θα μας αφήσεις να κοιμηθούμε σήμερα ή όλη νύχτα θα τη βγάλουμε να κοιτάμε τη φάτσα του Solid και να αναζητάμε τη χαμένη διαφήμιση; :-))))

    Για να πάρω το σοβαρό μου ύφος, φίλτατε, αυτά όλα που θίγεις παραπάνω δεν θέλουν δύο συνέχειες αλλά τουλαχιστον 6. Όχι για να είναι πιο πιασάρικα αλλά για να προλαβαίνουμε να απαντάμε εμείς οι fans. Θα πιάσω λοιπόν ένα – δύο στην τύχη και θα επανέλθω αύριο.

    Λες λοιπόν ότι “Όταν, οι εταιρείες που διαχειρίζονται το spec του ΟΠAΠ έκαναν spread τις καμπάνιες, αγνόησαν παντελώς το Internet” Και διερωτάται ο άγρυπνος Uroborus. Είμαστε σίγουροι για το “παντελώς”;

    Λες επίσης “Και ακόμα μια απορία… Μονάχα αυτός που διαχειρίζεται το αθλητικό site του SportFM, έχει ανακαλύψει το Adsense?” Το θέμα -λέω εγώ τώρα- είναι ο διαχειριστής να ακαλύψει κάποτε και το navigation γιατί μέχρι να διαβάσουμε λίγο Πανούτσο, κοντέψαμε να μάθουμε να γράφουμε C++ και να μας φάει το σκυλί μας από την πείνα.

    Και πάμε στο Sport.gr? Όχι θα πάμε κάπου αλλού (σιγά που θα με ξενυχτάς και θα πιάνω τα κρίσιμα). Πριν από δύο χρόνια ακριβώς (Οκτώβριος 2004) το αντίστοιχο ρεπορτάζ στο Marketing Week το είχα κάνει με τα χεράκια μου. Έγραφα λοιπόν τότε (link γιοκ γιατί λέω να ακολουθήσω το παράδειγμα ορισμένων newsletters που πραγματοποιούν κυνήγι θησαυρού – άμα βρεις το link κερδίζεις συνδρομή στο Fame Sorry)

    “Αυτό το δείγμα –συνολικά 14 sites- εξετάστηκε τόσο ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρουν και που είναι άμεσα αξιοποιήσιμες διαφημιστικά (Ζωντανές μεταδόσεις αγώνων, πρωτογενές περιεχόμενο, ειδικές στήλες, online παιχνίδια όπως το virtual manager) όσο και ως προς τα επικοινωνιακά προτερήματα του Δικτύου που επίσης μπορούν να αξιοποιηθούν διαφημιστικά (newsletters και fora συζητήσεων). Παράλληλα, καταγράψαμε σε ένα πρώτο στάδιο και τη δυνατότητα υποδοχής διαφήμισης –ήτοι την χρήση ad server- καθώς και εν μέρει την μέχρι τώρα αξιοποίηση της online διαφήμισης καταγράφοντας το πόσα από αυτά φιλοξενούν καταχώρηση από betting sites.” Θέλεις να δώσω και τα αποτελέσματα; Ας δουμε ένα απ όλα

    “Μία πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Anemone που ειδικεύεται στην παροχή τεχνολογικής υποστήριξης στις online διαφημιστικές εκστρατείες και η οποία στηρίχθηκε στην καταγραφή των διαφημιστικών ενεργειών από το Marketing Week έδειξε σχεδόν οι μισοί διαφημιζόμενοι που διενεργούν διαφημιστικές καμπάνιες στο Διαδίκτυο δεν χρησιμοποιούν τεχνολογία ad management στερούμενοι έτσι στην πραγματικότητα από δυνατότητες διορθωτικών κινήσεων και φυσικά από στοιχεία για την οργάνωση μελλοντικών παρόμοιων ενεργειών. Τι γίνεται όμως όταν η όποια υποστήριξη δεν περιλαμβάνει καν ad server; Αφήσαμε για το τέλος ένα στατιστικό στοιχείο που οφείλει να προβληματίσει όλους μας καθώς δεν αφορά μόνο τη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά και πολλές ακόμα τις οποίες θα εξετάσουμε στο μέλλον. Το ποσοστό λοιπόν των sport sites που διαθέτει υποστήριξη Ad Server δεν ξεπερνάει το 50% δημιουργώντας έτσι αρκετά ερωτηματικά τα οποία κατά την ταπεινή μας άποψη πρέπει να απαντηθούν σύντομα.” Ε το σύντομα τώρα είναι σχετικό μάλλον…

  2. @ uroborus

    Όποιος βιάζεται σκοντάφτει, φίλτατε….

    Εσύ, μερικά πράγματα τα γνωρίζεις καλύτερα (ρίξε μια ματιά ακόμα στο email που σου έστειλα, να δεις τις διαφημίσεις που περιλαμβάνει).

    Θέλεις να μάθεις πόσο έδινε ο ΟΠΑΠ για κάτι τέτοιο?

    4,000 ευρώ τον μήνα! Το βρίσκεις λογικό?

    Άκου λοιπόν, πως δουλεύει η επιτροπή εκεί μέσα (που πιθανότατα γνωρίζεις).

    Καταθέτεις την πρόταση σου για επιχορήγηση, η οποία περνάει από επιτροπή. Επειδή όμως, ποτέ δεν είχε γίνει νύξη στον ΟΠΑΠ για διαφήμιση, από κάποιο αθλητικό site (!), αποφασίσανε κάποιοι εκεί μέσα, να κρατήσουν ως τιμή-πλαφόν, αυτήν που θα δώσουν στον πρώτο (!!!).

    Το πρώτο site που πήρε διαφήμιση από τον ΟΠΑΠ ήταν της Ισοτιμίας (τότε είχε μόνο ένα μικρό link, τώρα έβαλαν και banner). Από τότε, δεν έχει παίξει πουθενά αλλού διαφήμιση του ΟΠΑΠ, εκτός από την Ισοτιμία και το Sportaction.

    Σε ρωτάω εγώ τώρα… αν ήσουν webmaster, ποια διαφήμιση θα επέλεγες? Του ΟΠΑΠ (για να ‘κλειδώσεις’ όλους τους άλλους) ή τους άλλους?

    (μεγάλη κουβέντα αυτήν, και την γνωρίζω γιατί μου τα έχει πει ο ίδιος ο κ. Κωστάκος, πρόεδρος του ΟΠΑΠ, σε κάποιο ραντεβού που είχαμε πέρυσι τέτοιο καιρό).

    Για το site του SportFM, που γράφεις, έχεις απόλυτο δίκιο. Ήθελα όμως να τονίσω την αντίθεση έτσι. Δεν το βρίσκεις παράλογο ένα τόσο κακοσχεδιασμένο και μη λειτουργικό site, να έχει πάνω adsense και οι υπόλοιποι, που αυτοαποκαλούνται ‘στάρι’, να μην το έχουν δοκιμάσει καν?

    (ήθελα να απαντήσω σε όλα τα comments, στο τέλος αυτής της σειράς των posts, αλλά έξυσες μια ‘πληγή’ και έπρεπε να απαντήσω.) ;o)

    Για τους ad servers… no comment ακόμα (btw, είναι όμως τιμές αυτές που χρεώνουν?)

  3. Thnx φίλε για τα tips όσον αφορά τον ΟΠΑΠ… Με καλύπτουν

    Για όλα τα άλλα όμως πρέπει να τα πιάσω με τη σειρά… (το mail που λες δεν το έχω λάβει)

  4. Να τα δούμε, φίλε Gianni…

    … τα είδαμε, φίλε Gianni

    Πες μου, σε παρακαλώ, ότι δεν θέλεις feedback. 😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s