Sport Sites… Τι λένε οι διευθυντές τους και πως τα βλέπω εγώ (Part 1)

Μόλις τώρα, τελείωσα την ανάγνωση ενός πολύ καλού άρθρου- έρευνας με τίτλο ‘Sports Sites’, στο site Boussias.com

Ασφαλώς, δεν θα μπορούσα να μείνω αμέτοχος και να μην γράψω τις απόψεις μου. Εδώ την έπεσα στον Περικλή, χωρίς σχεδόν λόγο, θα άφηνα τέτοια μελέτη χωρίς να την προσεγγίσω? Not me!

Καταρχήν, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς τελειώνοντας το άρθρο είναι η τεράστια διαφορά απόψεων και φιλοσοφίας που έχουν οι διευθύνοντες των sport sites, κάτι που φαίνεται και στην τελική εικόνα που λαμβάνει ο χρήστης (ή ο διαφημιζόμενος) από τις ίδιες τις ιστοσελίδες. Άλλες κάνουν focus στον επισκέπτη, άλλες ενδιαφέρονται μόνο για τους διαφημιστές.

Ας το δούμε, από την αρχή, και όπου με παίρνει θα κάνω τα σχόλια μου. Προσωπικές ενυπόγραφες απόψεις είναι, οπότε όποιος αισθάνεται ότι αδικείται, εδώ είμαι να το συζητήσουμε.

Ας αρχίσουμε από τον κ. Ντάλτα και την πρώτη ατάκα του. ‘Είναι καιρός να ξεχωρίσει η ήρα από στάρι‘. Θα ήθελα να σας πληροφορήσω, ότι αν και το Contra ήταν κάποτε από τις πρώτες αθλητικές σελίδες που διαβάζα (λόγω σπουδών μου στο εξωτερικό), έχει πάψει εδώ και πολύ καιρό να αποτελεί το αθλητικό μου ‘στάρι’. Περισσότερες λεπτομέρειες στο τέλος αυτής της αναφοράς, όταν θα κάνω την δική μου σύγκριση στον χώρο. ( = Με τα μάτια του ‘Foti’ !!!)

Η συνέχεια του άρθρου αναφέρεται στο περιεχόμενο και τι θα πρέπει να περιλαμβάνει. Αν και αρκετοί, αναφερθήκανε και σε σελίδες lifestyle, ο κ. Κουτσοθεόδωρος του Sportnet, τονίζει: “εκτός από μερικά παραπανίσια impressions δεν ξέρω τελικά αν προσφέρει κάτι παραπάνω σε ένα αθλητικό site“.

Τι να πω? Επιχειρηματικά πάντα, αν ο κ. Κουτσοθεόδωρος πιστεύει ότι δεν τον ενδιαφέρουν τα παραπάνω Impressions, τότε γούστο του και καπέλο του. Θα διατυμπάνιζε όμως την ίδια άποψη, αν το Sportnet, δεν είχε την υποστήριξη της Forthnet και ήταν ανεξάρτητο από μεγάλο οικονομικό όμιλο?

Η αποθέωση είναι στην συνέχεια, όπου τίθεται η ερώτηση αν ο χρήστης μπορεί να υποκαταστήσει τον δημοσιογράφο. Εκεί, πλέον φτάνουμε να βλέπουμε μέχρι και απόλυτες απόψεις. (όπως του κ. Πεσματζόγλου: «ο χρήστης δεν θα μπορέσει να υποκαταστήσει ποτέ το δημοσιογράφο»).

Να το σχολιάσω? Άλλη φορά….

Το αγαπημένο μου κομμάτι στο άρθρο είναι η αναφορά στην αισθητική παρέμβαση. Η κ. Θεοδωρακοπούλου (Sport.gr) και ο κ. Παπουρτζής (Sportime), δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται τόσο πολύ για την αισθητική και λειτουργική πλευρά των ιστοσελιδών που διευθύνουν. Σε αντίθεση με τον κ. Δρακουλαράκο (Sport24) που πιστεύει στην «ανάπτυξη και βελτίωση των multimedia εφαρμογών, καθώς και στην ενεργή ανάμιξη του αναγνώστη μέσα από αυτές». [note: εδώ δεν χρειάζεται σχόλιο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφθείτε τα sites και … θα καταλάβετε]. Ο κ. Κουτσοθεόδωρος δείχνει να μην ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο, με το επιχείρημα: «Αν η πλειονότητα εξακολουθεί να μπαίνει με dial-up συνδέσεις, πόσο πολύ να φορτώσεις ένα site»;

Εδώ θα απαντήσω… Υπάρχουν τρόποι να κάνεις ελαφρύ ένα αθλητικό site. Στο κάτω-κάτω της γραφής, text και images έχει. Αυτό που ‘βαρένει’ ένα site είναι οι διαφημίσεις. Στο κάτω-κάτω της γραφής, την Forthnet έχετε από πίσω, φροντίστε να κάνετε κάτι για να αποκτήσει ο κόσμος broadband. Δεν γίνεται μια ζωή, να αλιεύουμε συνέχεια αστείες δικαιολογίες, και να αφήνουμε τις ευθύνες να αιωρούνται.

Θα σταματήσω προσωρινά εδώ, και θα συνεχίσω αυτήν την αναφορά μου σαν Part 2 πολύ σύντομα. Ελπίζω και μέσα στην ημέρα.

(ο λόγος που το χωρίζω σε 2 κομμάτια είναι διότι έχουν συνήθως επιτυχία αυτά. Το είχα δει που το έκανε ο Biz, σε κάτι άρθρα του!)

:op

16 thoughts on “Sport Sites… Τι λένε οι διευθυντές τους και πως τα βλέπω εγώ (Part 1)

  1. Καλησπέρα σε όλους (ο οικοδεσπότης έχει τις ιδιαίτερες καλησπέρες μου :-))

    Κατ αρχήν να διευκρινήσω κατιτίς, επειδή ενδέχεται να μπούμε σε μεγάλη συζήτηση για τα sport sites (είναι και η πιο πλούσια εν Ελλάδι κατηγορία μην το ξεχνάμε) το κείμενο δεν το υπογράφω εγώ αλλά εξαιρετικός συνέδελφος οπότε δεν τίθεται θέμα ευλογίας γεννιών.

    Θα ξεκινήσω όμως από το τέλος. Λέει λοιπόν ο Fotis “ο λόγος που το χωρίζω σε 2 κομμάτια είναι διότι έχουν συνήθως επιτυχία αυτά. Το είχα δει που το έκανε ο Biz, σε κάτι άρθρα του!” Εν ολίγοις ο blogger – fotis ενστερνίζεται λόγω αποδεδειγμένων αποτελεσμάτων μία λογική media. Απλό δεν είναι; Το χωρίζω στα δύο και έχει πιο πολύ ενδιαφέρον. Αθελά του -ίσως δεν μπορώ προφανώς να γνωρίζω- το “σπάει” σε μικρές παραγράφους για να μην είναι “πιλάφι” (σε άπταιστα medi-άδικα).

    Φυσικά τέτοια “κόλπα” υπάρχουν πολλά. Το πρώτο ερώτημα λοιπόν είναι κατά πόσο τα sport sites αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως media και τι κάνουν γι αυτό. Και δεν εννοώ φυσικά τι απαντάνε στα στελέχή τους. Εννοώ ότι θα με ενδιέφερε να μάθω τι πιστεύει το κοινό τους. Και όχι για να συλλέξω αποψεις. Επισημαίνω απλώς ότι το να είσαι η πρώτη σε ανάπτυξη κατηγορία sites δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι και καλοστημένη

    Το δεύτερο θα το θέσω μετά το part II. Για να κρατήσω και εγώ το ενδιαφέρον…🙂

  2. Όσον αφορά τη διάδοση του διαδικτύου, όταν πριν από λίγα χρόνια ο ΟΤΕ ξεκίνησε τη διάθεση aDSL σε εξοργιστικά υψηλές τιμές, η επίσημη απάντηση του οργανισμού προς τη Βουλή, ήταν ότι ο “Έλληνας” (αυτό το μυθικό όν) δεν κάθεται μέσα στο σπίτι για να μπει στο ίντερνετ, επειδή έχουμε ήλιο, είμαστε γλεντζέδες και έξω καρδιά, και τα λοιπά φολκλορικά που επικαλούνται οι ανεγκέφαλοι θιασώτες της συντήρησης.

    Εν τέλει, οι κύριοι που δεν εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες που τους παρέχει το μέσο, βγάζουν με τα χεράκια τους τα ματάκια τους. Προσφέρουν κακές υπηρεσίες γιατί δεν υπάρχει πελατεία και δεν υπάρχει πελατεία επειδή το προϊόν είναι δευτεροκλασάτο.

  3. Κατ’αρχας, εξαιρετικο αρθρο απο τον Ντανο. Επι του θεματος, το προιον το οποιο προσφερουν τα αθλητικα, ως επι το πλειστον ποδοσφαιρικα, “σαιτ” ειναι οντως δευτεροκλασατο. Οχι διοτι η αρθρογραφια, design, λειτουργικοτητα των ελληνικων σαιτ εχει να ζηλεψει πολλα των αντιστοιχων προηγμενων διαδικτυακα χωρων. Το προβλημα ειναι πιο βαθυ, το επιπεδο επαγγελματικου αθλητισμου πρωτιστως (οργανωση, προγραμματισμος, infrastructure, “παραγοντισμος”, πολιτικη πρωτοβουλια) και, πιο σημαντικο, η ελλειψη αθλητικης παιδειας!!! Εαν το βασικο προιον (θεαμα κτλ) πανω στο οποιο σχεδιαζεις την επιχειρηση σου πασχει, πασχει και η επιχειρηση σου. Οπως σωστα αναφερει το κειμενο, σημαντικο ρολο παιζει η εξαγριωτικη ελλειψη διαθεσιμοτητας broadband σε λογικες (δλδ οχι αστεια υψηλες) τιμες. Αν οσο ευκολο ειναι να κατεβασεις τις τιμες των διαδυκτυακων συνδεσεων ηταν να μεταδωσεις αθλητικη παιδεια, η καταξιωση θα ηταν ηδη εδω

  4. @George

    “Το προβλημα ειναι πιο βαθυ, το επιπεδο επαγγελματικου αθλητισμου πρωτιστως (οργανωση, προγραμματισμος, infrastructure, “παραγοντισμος”, πολιτικη πρωτοβουλια) και, πιο σημαντικο, η ελλειψη αθλητικης παιδειας!!!”

    Αυτό όμως δεν μας έχει εμποδίσει να έχουμε 14 αθλητικές εφημερίδες και να πουλάνε όλες -αλλά όλες και μάλιστα βγήκε και καινούρια. Και το πιο αστείο είναι πως από αυτές τις 14 είναι ζήτημα να έχουν οι 4 Web site με απαιτήσεις. Χωρίς φυσικά να διαφωνώ για την αθλητική παιδεία (για όνομα…)

    Να πούμε πούμε καλύτερα για “Δικτυακή” παιδεία; Να φτιάξω μία Μαργαρίτα όμως γιατί θα έχει ξενύχτι η κουβέντα :-)))

  5. Σιγουρα,πολλες εφημεριδες. Βαλτες ολες μαζι να δεις ποσα φυλλα πουλανε. Γνωριζεις νομιζω την οικονομικη κατασταση των περισσοτερων. Αθλοια. Στην Ελλαδα, οποιος θελει να περασει την πολιτικη του, ανοιγει εφημεριδα🙂 Οπως και το αντιθετο. Εαν δεν γουσταρουμε, προσπαθουμε να την κλεισουμε. Η αθλητικη Ηχω πχ. Οι περισσοτερες αθλητικες εφημεριδες ειτε ειναι καταχρεωμενες σε τραπεζες, η/και παιρνουν χαρτζιλικι απο τον ευεργετη/μη ιδιοκτητη τους (ειτε η ιδιοκτησια ειτε οι ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ δημοσιογραφοι). Αντε εχω και πειραματα σημερα🙂

  6. Θα διαφωνήσω ότι το broadband είναι πλέον ακριβό. Αυτό που λείπει πια είναι το ελκυστικό περιεχόμενο.

    Όσον αφορά τις (αθλητικές) εφημερίδες, κάθε άλλο παρά κερδοφόρες είναι. Εξάλλου μιλάμε για μερικές χιλιάδες φύλλα σε πληθυσμό δέκα εκατομμυρίων. Όσοι τις ανοίγουν, αποσκοπούν σε άλλα, παραγοντιλίκια, ξεπλύμματα, εκδουλεύσεις κλπ. Και φυσικά, οι πρώτοι που την πληρώνουν είναι οι εργαζόμενοι, ενώ και οι αναγνώστες λαμβάνουν ένα προϊόν κακής ποιότητας.
    Η είκονα είναι πλασματική, όπως εξάλλου και σε όλα τα ΜΜΕ.

  7. “Θα διαφωνήσω ότι το broadband είναι πλέον ακριβό. Αυτό που λείπει πια είναι το ελκυστικό περιεχόμενο”

    Τις ταχυτητες τις οποιες απολαμβανει ο υπολοιπος δυτικος κοσμος σε χαμηλες τιμες, οι αντιστοιχες ελληνικες υπηρεσιες κοστολογουν στα δυο βαρελια πετρελαιου το μηνα🙂

  8. Συγγνώμη αγαπητοί μου αλλά αν η κατάσταση στα media είναι τόσο δραματική τότε δεν πρέπει καθόλου να απορούμε για την κατάσταση στα online media (διότι όταν μιλάμε για sport sites περί αυτού πρόκειται)

    Μην βάζετε όμως και το χέρι σας στη φωτιά ότι όλες οι εφημερίδες δεν ειναι κερδοφόρες. Τα χρήματα ποτέ δεν τα έβγαζαν από τα φύλλα που πουλάνε αλλά από τις διαφημίσεις (συν φυσικά όλα όσα είπατε περί παραγοντικιλίων κλπ. Όσον αφορά δε τα χρέη τους στις τράπεζες όπως είπε και ο George ας το αφήσουμε γιατί έχουμε και πειράματα🙂

  9. (Ποτέ δεν περίμενα τέτοιο πανικό. Ειλικρινά!)

    Τελικά, αν θέλουμε να φτιάξουμε κάτι καλό στο ελληνικό internet, αυτό φαίνεται να είναι τα… αθλητικά sites!
    🙂

  10. Ε Ναι λοιπόν! Εγώ έχω εθιστεί πλέον. Αν δεν δω για 3 μήνες καινούριο sport site πέφτω κάτω χτυπιέμαι και τέτοια φοβερά πράγματα.🙂

    Είναι αλήθεια όμως ότι είναι -χρόνια τώρα- η πιο ζωντανή πλευρά του ελληνικού web. Και αυτό από μόνο του είναι ενδιαφέρον

  11. πριν φτιάξεις το δικό σου ρίξε μια ματιά και στο sportdog το οποίο θεωρώ πολύ καλό και διαφορετικό απο τα υπόλοιπα…

  12. @kapoios
    Όχι όταν παθαίνω σύνδρομο στέρησης δεν φτιάχνω sites. Συνήθως βρίσκω και γράφω για κάποιο :-)))

    Γενικώς δεν φτιάχνω sites (όχι τουλάχιστον με την έννοια της υλοποίησης) αλλά όποιος θέλει να μάθει για μένα πηγαίνει και βλέπει. Όσον αφορά δε το sportdog θα αφήσω πρώτα το foti να μιλήσει (σα να σε βλέπω μπροστά μου με το Harley έτοιμο). Εμένα πάντως μ αρέσει…

    Τα υπόλοιπα προτείνω να τα πούμε στο Part II.

  13. Χμ, σε sport sites δεν έχω μπει ποτέ, αλλά πρέπει να κάνω κι εγώ ένα σχόλιο οπότε…

    (ο λόγος που το χωρίζω σε 2 κομμάτια είναι διότι έχουν συνήθως επιτυχία αυτά. Το είχα δει που το έκανε ο Biz, σε κάτι άρθρα του!)

    😀

  14. @uroborus

    Με τις απαντήσεις, τη φιλοσοφία, και τους “ορίζοντες” των διευθυντών των αθλητικών sites.

    Δυστυχώς δεν είχα (ούτε χρόνο) να γράψω κάτι πιο συγκεκριμένο. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την κριτική του Φώτη. Υπάρχουν όμως και άλλα που θα μπορούσα να προσθέσω. Εύχομαι να βρω το χρόνο να τα γράψω κάποια στιγμή.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s