Sport Sites… Τι λένε οι διευθυντές τους και πως τα βλέπω εγώ (Part 3)

Στο τρίτο μέρος αυτής την μελέτης, θα προσπαθήσω να αγγίξω κριτικά το θέμα των αθλητικών sites, προσεγγίζοντας τα ένα-ένα. Θα προσπαθήσω να μην αδικήσω κανένα (αν παρόλα αυτά, κάποιος αισθανθεί κάτι τέτοιο, τότε.. εδώ είμαι, μπορείτε να μου εκφράσετε τα παράπονα σας). Η σειρά που θα χρησιμοποίησω, θα είναι η ίδια με την σειρά που αναφέρονται στην έρευνα που έγινε εκ μέρους του site Boussias.com.

Contra.gr: Τις δύσκολες μέρες των φοιτητικών μου χρόνων, στην Αγγλία, το Contra αποτελούσε την καθημερινή μου ενημέρωση. Υπήρχε και το Sport.gr, αλλά δυστυχώς τα λεφτά μας πηγαίνανε σε ψώνια και όχι σε συνδρομές. Από τότε το site, άλλαξε προς το καλύτερο, χωρίς να σημαίνει όμως ότι κατάφερε να αγγίξει τον ανταγωνισμό, που αποδείχθηκε πολύ δύσκολος.

Στα θετικά του Contra, η καταξίωση του ως brand name, η εκπληκτική στήλη paparazzi και το γεγονός ότι δεν υποστηρίζετε από μεγάλο οικονομικό όμιλο, και είναι μια συλλογική προσπάθεια κάποιων νέων ανθρώπων (όπως ο Βασίλης, που είχα την τιμή να γνωρίσω).

Στα αρνητικά του Contra, το γεγονός ότι δεν έχει πολύ ειδησεογραφία, δεν έχει καθόλου αρθρογραφία (άρα δεν έχει άποψη), και δεν χρησιμοποιεί καθόλου τεχνολογίες Web 2.0 (Που θα περίμενα από τους νέους και φιλόδοξους ανθρώπους που το διοικούν).

Sport.gr: Είναι η πιο παλιά ελληνική αθλητική ιστοσελίδα, και ενώ ξεκίνησε πολύ δυναμικά και μας είχε ενθουσιάσει όλους, παρουσίασε για πρώτη φορά το κόλπο των συνδρομών (που τότε προσέφεραν κάτι) και σταμάτησε εκεί την εξέλιξη του (νομίζω δλδ). Μπορεί, ο διαφημιστής να είναι χαρούμενος με το Sport.gr, γιατί χρησιμοποιεί Dart, Eurisko, Doubleclick ή δεν ξέρω τι άλλο, αλλά στα δικά μου μάτια, ως χρήστης, το Sport.gr του 2006 δεν διαφέρει και πολύ από το Sport.gr του 2001 (αν δεν φαίνεται σωστά, γυρίστε απλά το encoding σε Greek)

Στα θετικά του Sport.gr, είναι ασφαλώς το domain του, οι πολύ καλές υπηρεσίες mobile, τα στατιστικά (για τους συνδρομητές), καθώς επίσης και θεματικά microsites, τύπου Business of Sport.

Μιλώντας για αρνητικά, θα αναφερθώ στις συνδρομές, στον αλόγιστο βομβαρδισμό διαφημίσεων και στο παράδοξο γεγονός, να έχεις το domain sport.gr και να προωθείς το brand Sportline. Αισθητικά του βάζω χαμηλό βαθμό, γιατί είναι μια παραγωγή της Atcom, και θα περιμέναμε πολύ καλύτερη δουλειά (βάση των ικανοτήτων τους).

Sport24: Έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μου, γιατί είναι το μόνο site που τείνει στην μορφή portal με πρωταγωνιστή τον άντρα (ως σύνολο). Εκτός από το αθλητικό κομμάτι, η ανάπτυξη θεματικών ενοτήτων, με επίκεντρο πάντα το αντρικό στοιχείο (men24, auto24), δείχνει να δουλεύει, κρατώντας τον επισκέπτη παραπάνω στις ιστοσελίδες του (τα μερικά επιπλέον impressions, που λέγαμε).

Το πρώτο θετικό που αντιμετωπίζει κάποιος είναι το design. Νομίζω ότι έχει το καλύτερο, αλλά γενικότερα όλα τα sites του ομίλου (247Media) φέρουν αυτό το χαρακτηριστικό. Θετικό πλεονέκτημα είναι και η χρήση των blogs αθλητών, που έχουν εκπληκτικό ενδιαφέρον γιατί βάζουν τον αναγνώστη μέσα στην ψυχολογία του αθλητή.

Το Sport24 μου είχε δημιουργήσει μια αλγιεινή εντύπωση όταν σηκώθηκε. Ξεκίνησε ως ένα ‘αποπαίδι’ του Sportime, χρησιμοποιώντας ‘ανήθικο‘ τρόπο κατά την γνώμη μου, για την προβολή του (είχε γράψει μια ανακοίνωση την πρώτη μέρα, όταν είναι η εξέλιξη του Sportime, κάτι που αρκετοί από εμάς πιστέψαμε). Επίσης, αν και έχει κάνει καταπληκτικό product placement των δυο βασικών χορηγών του (εταιρείες στοιχημάτων), οπότε σαν marketer θα έπρεπε να βγάζω το καπέλο, εντούτοις σαν χρήστη έχει αρχίσει να με κουράζει. Καλώς ή κακώς, αφού θα αναγκαστώ να δω διαφημίσεις, ας δω και κανά creative καινούργιο! (βίτσια είναι αυτά).

Sportaction: Δεν μπορώ να πω ότι είμαι φανατικός της ιστοσελίδας. Μάλλον το αντίθετο. Δεν με τραβάει, πως το λένε. Ναι μεν, έχει ειδησεογραφία (αλλά πλέον όλοι έχουν), αλλά από την άλλη… μαύρο site? Αυτό ήταν το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Atoll? (ακόμα ένα πολύ καλό development house). Επίσης… έχει πολύ δύσκολο brand name.

Sportdog: Θα έλεγα ότι είναι το ‘νήπιο’ όσον αφορά τα ελληνικά αθλητικά sites. Παρόλα αυτά, έκανε μια πολύ καλή web campaign και με τράβηξε στις σελίδες του. Έχει αρκετές καλές ‘πένες’ της αθλητικής δημοσιογραφίας και κάποια στιγμή πέρασε από εκεί και ο … Πιτσιρίκος.

Τι έγινε όμως? Φαντάζομαι ότι η προσπάθεια να εδραιωθεί το brand name SportDog, τουλάχιστον σε εμένα, δεν πέρασε. Το θεώρησα λίγο ‘παιδικό’, και παράλληλα με την διακοπή της αρθρογραφίας του Πιτσιρίκου, απομακρύνθηκα και εγώ. Έχω την εντύπωση, ότι όταν μιλάμε για sport στην Ελλάδα, θέλουμε κάτι ‘macho’ σαν τίτλο. Και το SportDog δεν ακούγεται έτσι.

Για μια ακόμα φορά, θα αναφέρω ότι δεν είμαι ενθουσιασμένος από το design αν και έγινε από μεγάλο οίκο (Ogilvy).

Sportime: Εδώ είμαστε. Το Sportime έφερε κάποια στιγμή την επανάσταση στην έντυπη αθλητική δημοσιογραφία, και αρχικά πίστεψα ότι θα κατάφερνε το ίδιο και στην ηλεκτρονική αθλητική ειδησεογραφία. Η ομάδα που το στελέχωσε αρχικά (νυν Sport24), του έδωσε ένα πολύ καλό design και παράλληλα με την ειδησεογραφία και την αρθρογραφία που ελάμβανε από το Sportime (εφημερίδα), δημιουργούσε ένα καταπληκτικό σύνολο. Όμορφες μέρες εκείνες.

Ξαφνικά, κάποιοι από εκεί μέσα έφυγαν και κάποιοι έμειναν να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά. Η αρχική κίνηση να γυρίσει το site σε 1024 ήταν φιλόδοξη μιας και υπήρχε πολύ υλικό να δημοσιευτεί, αλλά τελικά δεν φαίνεται να πέτυχε. Πολύ ασπρίλα…. πολλά κομμάτια άδεια.

Το Sportime έχει πολλά θετικά. Αποτελεί την ιστοσελίδα μιας καλής εφημερίδας, έχει υλικό, έχει πολύ αξιόλογες δημοσιογραφικές πένες, αναδημοσιεύει αρκετές ακόμα αρθρογραφίες, και έχει πρωτοσέλιδα και ξένων αθλητικών εφημεριδών (για τους φανατικούς ‘πρωτοσελιδάκες’ σαν και εμένα). Και είναι σε 1024, το οποίο το θεωρώ must σαν marketer, εν έτει 2006.

Στα αρνητικά του Sportime, θα έβαζα την ταχύτητα του (κάνει πολύ ώρα να φορτώσει και έχω 2Mb σύνδεση), και το άτσαλο design του (από την HOL). Είναι προσωπική μου εκτίμηση, ότι το Sportime θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει το (τουλάχιστον, και με διαφορά από τους άλλους) δεύτερο σε επισκεψιμότητα site στην Ελλάδα.

Sportnet: Από τα πολύ παλιά ελληνικά αθλητικά sites, που μόλις φέτος, συνειδητοποίησε η Forthnet ότι πρέπει να του αλλάξει λίγο το design. Μέχρι να παρθεί αυτή η απόφαση όμως, πολύς κόσμος το εγκατέλειψε (ανάμεσα τους και εγώ). Και μην μου πείτε, ότι είναι το design που θα περιμένατε από την Forthnet των 8 Web Ermis Awards?

Εντούτοις, δεν θα γίνω κακός, γιατί το site το χρησιμοποιώ. Ο λόγος είναι η πολύ κάλυψη των πρωταθλημάτων Β’ και Γ’ Εθνικής. Για εμένα που είμαι λάτρης των μικρών κατηγοριών, είναι ότι καλύτερο.

Μια ακόμα επισήμανση. Δεν ξέρω πόσοι ακούτε στο ραδιόφωνο τους 3 αρθρογράφους της ιστοσελίδας (ακούγατε μάλλον γιατί ο κ. Παπανικολάου αποτελεί παρελθόν), αλλά προσωπικά η άποψη τους, δεν μου άρεσε. Ήταν πολύ φανατισμένοι για δημοσιογράφοι. Κατά συνέπεια, δεν θα μπορούσα ποτέ να κάτσω να διαβάσω την αντίστοιχη αρθρογραφία τους.

Sport-tickets: Δεν αποτελεί αθλητικό site, και προφανώς μπήκε στην μελέτη ως advertorial. Δεν μπορώ να καταλάβω πως μπήκε σε μια έρευνα για αθλητικά sites. Αφού μπήκε όμως, να μην κριθεί? Με λίγα λόγια, κακό design (ίσως και με frontpage) και πολύ δύσκολο όνομα (2 ονόματα με παύλα στην μέση? χμ, δύσκολο. Θέλετε να σας πουλήσω το eisitiria.gr?) :op

Για να μην τα ισοπεδώσω όλα όμως, στο sport-tickets συμμετέχει ο Κάρπετ (τον οποίο θεωρώ top στην δουλειά του), οπότε έχει περάσει στα bookmarks μου.

Στο σημείο αυτό, οφείλω να ασκήσω κριτική και στον κ. Τσάκαλο, που συνέταξε την έρευνα για τα sport sites. Η’ την κάνεις την έρευνα ολοκληρωμένη, ή δεν την κάνεις (αν είναι να γράψεις τόσα πολλά και ενδιαφέροντα).

Τι θέλω να πω?

Δεν έχει γίνει καμία αναφορά σε πολύ μεγάλα αθλητικά sites, όπως το site του αθλητικού σταθμού SportFM, το site της εφημερίδας Goal (Goalday ή Goalnews… άλλο παράδοξο και αυτό!), το site του συνδρομητικού καναλιού Supersport, το αθλητικό site του Flash, (Sportnews), όπως επίσης και μικρότερα άλλα αθλητικά sites, όπως το Balla, το Fifa, το Goalnet, κτλ.

Better luck next time όμως.

υ.γ. bare with me, ακόμα ένα έμεινε!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s