Το βασικό λάθος του In Clicks.

Τελείωσε το trial bonus που μου πρόσφεραν από το In.gr, για να δοκιμάσω την εφαρμογή του In Clicks, και πλέον μπορώ να παρουσιάσω κάποια αποτελέσματα και να ασκήσω μια μικρή κριτική.


Θα ξεκινήσω από τα θετικά του συστήματος.

Οι αλλαγές που μπορούν να γίνουν στην καμπάνια, πριν και κατά την διάρκεια λειτουργίας της, είναι ταχύτατες. Έμεινα έκπληκτος από το γεγονός, ότι πρόσθετα keywords στο InClicks και ‘καπάκι’ έβλεπα το adtext στο In.gr, με query τo keyword που είχα δώσει!

Το σύστημα είναι πολύ απλό και πολύ user friendly. Δεν ξεφυτρώνουν menu και άλλα menu, και δεν υπάρχει καμία δυσκολία στην δημιουργία καμπάνιας και από ερασιτέχνες.

Εγώ δοκίμασα να τρέξω δυο καμπάνιες, και η δημιουργία τους δεν μου πήρε περισσότερο από 5 λεπτά (και για τις δυο). Χρησιμοποιήσα περισσότερα από 50 keywords για έκαστη (από καμπάνιες του Adwords). Στην συνέχεια βέβαια, άρχισα να προσθέτω ακόμα περισσότερα keywords, για να τις γενικεύσω και να κάνω ένα μικρό profiling του χρηστών του In.gr (πιο σωστά… των χρηστών του Find.in.gr).


Κάνω μια μικρή παρένθεση και παρουσιάζω αναλυτικά, τα νούμερα που πήρα από τις καμπάνιες:

Καμπάνια 1

Προϋπ/σμος: 4€/ημέρα
Κλικ: 199
Εμφανίσεις: 13244
CTR: 1,50%
CPI: 0,003
Κόστος: 39,729

Καμπάνια 2

Προϋπ/σμος: 4€/ημέρα
Κλικ: 21
Εμφανίσεις: 3423
CTR: 0,61%
CPI: 0,003
Κόστος: 10,269

Σύνολο:

Κλικ: 220
Εμφανίσεις: 16667
Κόστος: 49,998

(σημ. Cost Per Click: € 0,227)

Top 5 Keywords

Ζώδια: 2794
Νέα: 2000 (!)
Καιρός: 1681
Αποτελέσματα: 1309
GR: 878

Κλείνω κάπου εδώ την παρένθεση της νουμερολογίας. Πάμε στα βασικά.

Το In Clicks δεν απευθύνεται σε επαγγελματίες του PPC Advertising. Κακά τα ψέματα. Δεν υπάρχει στο εργαλείο κανένα ίχνος optimisation της διαφήμισης. Κάτι που κάνει ασύμφορη την καμπάνια, στην προσπάθεια επίτευξης καλύτερων στόχων, όπως π.χ μεγαλύτερου CTR. Ο μοναδικός τρόπος να ανέβει αυτό το ποσοστό… είναι απλά να σβηστούν κάποια keywords!

Θα γίνω πιο σαφής, παρουσιάζοντας μια βασική εφαρμογή του Adwords, που δεν υπάρχει στο In Clicks. Η’ μάλλον υπάρχει, αλλά δεν είναι σωστή. Θα ονομάσω αυτήν την δήλωση ως αξίωμα, και θα προσπαθήσω να αποδείξω (αντικειμενικά) το λάθος στην λογική του.

Το Google χρησιμοποιεί 5 διαφορετικούς τρόπους για να ‘σερβίρει’ μια διαφήμιση. Αυτοί οι τρόποι έχουν να κάνουν με διαβαθμίσεις που ο Marketer επιλέγει, και αφορούν το πόσο στοχευμένα είναι τα adtexts, σε σχέση με το query του χρήστη. Θα αναφέρω περιληπτικά αυτούς τους τρόπους, για να μπορέσω να δικαιολογήσω το προηγούμενο αξίωμα μου.

α. Broad Match.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση φτάνει να ταιριάζει μια λεξούλα από ένα query, για να εμφανιστεί το Adtext. Π.χ. αν το keyword είναι ‘μεταχειρισμένο αυτοκίνητο’, και κάποιος χρήστης βάλει για query ‘αυτοκίνητο Mazda’, θα δει την διαφήμιση.

β. Phrase Match

Λίγο πιο στοχευμένο, μιας και απαιτεί ο χρήστης να γράψει το query με την σωστή σειρά. Παρόλα αυτά, χρησιμοποιώντας το παραπάνω keyword ως παράδειγμα (‘μεταχειρισμένο αυτοκίνητο’), ο χρήστης θα δει το adtext, αν αναζητήσει ‘μεταχειρισμένο αλλά καλό αυτοκίνητο.’ Όχι όμως, αν αναζητήσει ‘αυτοκίνητο μεταχειρισμένο’.

γ. Exact Match

Νομίζω ότι όλοι το έχουμε αυτό!😉

δ. Negative Match

Όπου ζητάμε από το σύστημα να μην σερβίρει το adtext, ακόμα και αν έχει μεγάλη σχέση με το keyword. Στο παράδειγμα μας, αν χρησιμοποιούσαμε ‘-Σκόντα’, το Adwords θα σέρβιρε το Adtext που θα είχε σχέση με το query ‘μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Mazda’, αλλά δεν θα εμφάνιζε τίποτα για το quety ‘μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Σκόντα’.

ε. Embedded Match

Είναι ένα συνδυασμός κάποιων από τα παραπάνω.

Αφού ανέλυσα τους παραπάνω τρόπους στοχοποίησης, επιστρέφω στο Αξίωμα μου.

Το In Clicks σερβίρει τις διαφημίσεις με το πρώτο μοντέλο (broad match). Που σημαίνει ότι αν εγώ θέλω να πουλήσω π.χ μεταχειρισμένα βιβλία, θα είχα πρόβλημα να στοχοποιήσω, γιατί το adtext μου θα εμφανιζόταν και στο query ‘μεταχειρισμένα‘ και στο query ‘βιβλία‘.

Τι αποτέλεσμα έχει αυτό? Χαμηλά Click Through Ratios (CTR), και αχρείαστα Ad Impressions.

Στο Adwords, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με αυτό. Πληρώνουμε με το click. Οπότε ακόμα και αν το CTR είναι 0,0001%, και τα ad impression ‘πάνε στράφι’, δεν μας ενδιαφέρει καθόλου. Για να μην πω ότι κερδίζουμε και free brand awareness.

Στο In Clicks όμως, που ο χρήστης της εφαρμογής πληρώνει με Ad Impression, τι γίνεται?

Θα πρότεινα να ξανασκεφτούμε λίγο (σαν In.gr) αυτό το κομμάτι, γιατί παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον . Η’ να πάμε σε κάτι πιο στοχοποιημένο (phrase match, exact match), για να μην πάνε χαμένα τα Impressions… ή να αντιγράψουμε λίγο το Adwords, σε αυτό το σημείο. Δεν έχει να κάνει με αλγόριθμους και άλλα κόλπα. Είναι απλά συμβολάκια που χρησιμοποιούν οι SE Marketers* για να στοχοποιήσουν πιο ειδικά…

Υπόλοιπους τρόπους βελτίωσης νομίζω ότι έχω παραθέσει στα comments του συγκεκριμένου post, οπότε ας μην τα ξαναγράφω.

P.s. Αν το δούμε καθαρά από πλευράς In.gr, το συγκεκριμένο μοντέλο δουλεύει και πιθανότατα αποδίδει κέρδη. Θα ήταν πιο σωστό όμως, αν η εφαρμογή ήταν πιο πελατοκεντρική.

*Και όπως έχει πει, πολύ σωστά, ο φιλόσοφος του σύγχρονου Marketing, Bizwriter…. μην περιμένετε ‘free lunch‘ για τα συμβολάκια!😀

7 thoughts on “Το βασικό λάθος του In Clicks.

  1. Οποία απογοήτευσις! Οποία απογοήτευσις!

    Να βλέπω τον αστερίσκο και να νομίζω ότι θα μάθω τι είναι αυτά τα συμβολάκια που λες και τι βλέπω: ότι δεν θα το μάθω τελικά επειδή έβαλα τα χεράκια μου κι έβγαλα τα ματάκια μου!😆

    Χρήσιμο το ποστ κατά τα άλλα.

  2. C’mon! 😉

    Τα συμβολάκια υπάρχουν μέσα σε κάποιο link που έχω παραθέσει…

    Μασημένη τροφή, ρε μπαγάσα?

  3. 4 links έχω. Απέκλεισε τα 3 που μοιάζουν άχρηστα, και θα βρεις την… λύση! 😀

    (εξαιρείται το σχόλιο που αναφέρεται… σε σένα!)

  4. Χμ, το βρήκα;

    Expanded matching only applies to your broad-matched keywords. This feature doesn’t affect keywords you’ve specified as phrase matches (keywords surrounded by double quotation marks) or exact matches (keywords surrounded by [] brackets). Also, expanded-match terms aren’t included in our calculations for your minimum quality threshold; therefore, they don’t affect your ad’s rank.

  5. Pingback: Διαβάζω… « …::: Geek Inside :::…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s