Interactive Marketing: Τι λένε οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές…

Ο εκδοτικός όμιλος Μπούσσια, κυκλοφόρησε μια καινούργια σειρά ενθέτων, τα Special Reports. Την ‘αρχισυνταξία’ ανέλαβε ο μαιτρ του είδους, Περικλής, γνωστός στην ψηφιακή κοινωνίας μας και ως uroborus

Το θετικό της κίνησης είναι, ότι για πρώτη φορά, δεν υπάρχει πλαίσιο ερωτήσεων, οπότε ο κάθε συμμετέχων αναλύει την κεντρική ιδέα του εκάστοτε special report. Το αρνητικό της κίνησης είναι, ότι κάποιοι συμμετέχοντες δεν την κατάλαβαν ως μια κίνηση ανάλυσης μιας έννοιας, αλλά σαν μια κίνηση εταιρικής προβολής.

Το πρώτο special report που επικεντρώνεται στο Interactive Marketing μπορεί ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος να το βρει εδώ, και θα συμβούλευα όλους τους χρήστες, όταν βρουν χρόνο, να το διαβάσουν (ή έστω να του ρίξουν μια ματιά), για να γνωρίσουν πως αντιλαμβάνονται και τι έχουν στο μυαλό τους για το internet, κάποιοι marketers.


Θα χώριζα τις απόψεις των συμμετεχόντων, σε δυο βασικές κατηγορίες. Στις εμπορικές και στις φιλοσοφικές. Οι δεύτερες μου άρεσαν πολύ. Σε αντίθεση, οι πρώτες ήταν μεγάλα και κουραστικά advertorials. Περισσότερες απόψεις και σχόλια για το εν λόγω report , θα διατυπωθούν (φαντάζομαι) στο blog του Uroborus, οπότε…. μπορούμε να αναμένουμε μπόλικο αίμα, φωνές, και άλλα τέτοια….. (υπερβάλλω, δεν είναι έτσι ο χώρος μας) :op


Διαβάζοντας το report, κράτησα κάποια αποσπάσματα από τις απόψεις των συμμετεχόντων. Τα παραθέτω:

Τάκης Βάμιαλης

Έχω ήδη τρομάξει βέβαια στην ιδέα ότι για το 1% του budget, έχω ότι πληροφορία ζητήσω και μάλιστα με πιστοποιημένες μετρήσεις, ενώ για το 99% του budget έχω κάποιες εκτιμήσεις και σε μερικά μέσα δεν έχω τίποτα. Αλήθεια πως μετριέται το Outdoor; Μάλλον με ελπίδες και σιγουριά. Με την ελπίδα ότι «θα πάει καλά» και τη σιγουριά ότι είδε την καμπάνια το αφεντικό μου και δεν κινδυνεύω με απόλυση.

Πάνος Σαμπράκος

Έτσι, ενώ στο παρελθόν μπορούσε κανείς να επενδύσει όλο και μεγαλύτερα ποσά στις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης με στόχο τη μεγαλύτερη κάλυψη και επανάληψη, θα διαπιστώσει ότι σήμερα αυτό που μετρά περισσότερο είναι ο βαθμός εμπλοκής και αλληλεπίδρασης μεταξύ της μάρκας και του καταναλωτή που καταφέρνει να πετύχει η επικοινωνία. Μια επικοινωνία που θα πρέπει εκ των πραγμάτων να πάψει να στηρίζεται στο «interruption» των παραδοσιακών μέσων και να επικεντρωθεί στο «interaction» με τον καταναλωτή.

Αντώνης Λυραντωνάκης

Μιας πανευρωπαϊκής έρευνας σε επιχειρήσεις που «έτρεξε» το 2006 το European Interactive Advertising Association (www.eiaa.net) και σύμφωνα με την οποία στο ερώτημα «What Impact has online advertisement had on the following of your business?» προκύπτουν τα παρακάτω ποσοστά στις αντίστοιχες αξίες μιας επιχείρησης:
■ Customer Acquisition 66%
■ Sales 70%
■ Intent to Purchase 77%
■ Brand Effect 63%
■ Brand Awareness 63%
■ Brand/Product Attributes Recall 60%
■ Advertising Recall 57%
■ Profitability 44%
■ Market Share 40%

Ορισμένα εξίσου ενδιαφέροντα στοιχεία αυτής της έρευνας είναι ότι από τους ερωτηθέντες:
■ το 74% θεωρούν το internet βασικό μέσο της διαφημιστικής τους στρατηγικής,
■ το 78% μπόρεσαν να πλησιάσουν συγκεκριμένα κοινά τα οποία δεν ήταν εύκολο να τα προσεγγίσουν με διαφορετικό τρόπο,
■ το 80% θεωρούν ότι η αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας (ADSL, IPTV) θα κάνει το Internet ακόμα πιο ελκυστικό,
■ το 64% των διαφημιζομένων θεωρεί ότι η γλώσσα και η τεχνολογία που χρησιμοποιούνται για την online διαφήμιση δεν αποτελεί αποτρεπεπτικό παράγοντα πλέον γι’ αυτούς.

Ελένη Κίτρα

Το βασικότερο συστατικό προς αξιοποίηση είναι να αποκτήσει κανείς τη «Συναίνεση του Καταναλωτή». Permission is the key. Και τότε η έννοια του one to one communication που σήμερα παρά ποτέ αποκτά την πραγματική του υπόστασή μας προγυμνάζει στην ανάπτυξη του integrated marketing.
Στο στρατό λένε πως «o παλιός είναι αλλιώς αλλά ο νέος είναι ωραίος». Διαλέγουμε και παίρνουμε. Κάποτε αναρωτιόμασταν αν πρέπει να επενδύσουμε στα Digital Media. Σήμερα η ερώτηση είναι «πώς και πόσο».

Οδυσσέας Ντότσικας

Φανταστείτε το internet χωρίς μηχανές αναζήτησης, την εμπειρία χρήσης του Amazon χωρίς τα Customer Reviews, τις αγοραπωλησίες από το emarket.gr χωρίς την αξιολόγηση του κάθε συναλλασσόμενου από τους άλλους.
Κοινή συνισταμένη; Η αυξανόμενη σημασία της συλλογικής γνώμης των πολλών ως το απόλυτο φίλτρο μέσω του οποίου εγώ ως μονάδα, αποφασίζω τι θα διαβάσω, τι θα ακούσω, και τι θα αγοράσω σε ένα πολυσύνθετο κόσμο με άπειρα μηνύματα. Πλέον η δύναμη του Διαφημιστή, Διαφημιζόμενου, Μέσου δεν είναι και τόσο σημαντική. Ο μέσος καταναλωτής έχει μεγαλύτερη δύναμη.

Παύλος Κοκκινίδης

Προκειμένου λοιπόν να προσεγγίσουμε το φαινόμενο web2, αλλά και το μέλλον του internet, ανεξάρτητα από την ονομασία και τη …version του, θα πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε και να αγκαλιάσουμε τη φύση του μέσου και του κοινού του, κάτι που η αγορά επικοινωνίας φαίνεται να δυσκολεύεται μέχρι σήμερα να
πράξει, παρά τα αυξανόμενα budgets στο internet.

Μιχάλης Ναυπλιώτης

Τα παραδοσιακά web sites αντικαταστάθηκαν από τις ζωηρές online κοινότητες, οι εταιρίες που καινοτομούσαν εσωτερικά υπερκεράστηκαν από τα open projects, τα blogs έγιναν το πλανητικό καφενείο. Οι πλατφόρμες open software μας χάρισαν τον Apache, το Linux, τη MySQL, τον Firefox, το Open Office. Και σαν να μην έφθαναν αυτά οι φιλοσοφίες «Being Open», «Peering» και «Sharing» ξεπέρασαν ήδη τα κλασικά σύνορα του Web.

Τα προαναφερθέντα νομίζω ότι συνοψίζουν αρκετά καλά την δυναμική του Interactive Marketing.


Θα προχωρήσω με μερικές απορίες, που θα έλεγα ότι είναι θεωρητικές, μιας και δύσκολα θα πάρω απάντηση… Άντε και μερικές διαπιστώσεις…

1. Δεν έχουν ζηλέψει, οι υπόλοιπες μεγάλες διαφημιστικές την τεράστια επιτυχία της Bold Ogilvy, μέσω της OgilvyOne, και την ηγεμονική θέση της στην διαδραστική διαφήμιση? (να υπενθυμίσω ότι στο report, υπάρχουν 2 απόψεις ανθρώπων που εργάζονται ή εργάστηκαν για την εταιρεία, κάτι που δείχνει ότι η εταιρεία το έχει ψάξει πολύ το θέμα…)
2. Γιατί μόνο ο Πάνος έχει blog?
3. Θα προτιμούσα την άποψη της Μαρίας της Τζάννου από την Forthnet.
4. Πάνω από 200 λέξεις, δεν γράφεται advertorial. Αν ξεπερνάει τις 500, γίνεται (κουραστική) δυσφήμιση και εγωκεντρισμός.
5. Το top-3 μου είναι του Πάνου, του Οδυσσέα και της Ελένης (ας μου επιτρέψουν τον ενικό). Επειδή όμως ξέρω τους δυο πρώτους, νικήτρια ανακυρήσω την Ελένη. Κόσμημα η άποψη της.

4 thoughts on “Interactive Marketing: Τι λένε οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές…

  1. ego echo mia aporia… giati protagonistes? tous thimame edo kai aiones choris na echoun kanei kati kainotomo -akoma kai an einai clopy paste-…. poli doksa/entheta/anafores/glamouria/fora-forums-koinonikes ekdiloseis…choris stin ousia na echoun prosferei kati monadiko

    Ps tha ithela na eksereso ena atomo apo tin lista alla meta tha me poune kako… opote san agios anthropos pou eime oloi stin pira…

  2. Χμμμ, όταν λές καινοτομία τι εννοείς; Είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες… αλλά δεν το πιάνω ακριβώς.
    Από την άλλη το ένθετο είναι αφιερωμένο σε κάποιους ανθρώπους που καλώς ή κακώς ασχολούνται με το αντικείμενο interactive marketing άρα είναι οι “πρωταγωνιστές” του. Και εγώ δεν μπορώ να συμφωνήσω με όλες τις απόψεις στο ένθετο και καλά κάνω! Δεν με πείθουν ρε παιδί μου! Δηλαδή αν το ένθετο ήταν για πρωταγωνιστές σερβιτόρους τι καινοτόμο θα μπορούσαν να έχουν κάνει εδώ και έναν αιώνα εκτός από το να βάζουν μπρελοκάκια, το τέρας τον ντράμερ και καρδούλες που ανάβουν όπως κάνουν στα fridays;

  3. Αλήθεια μπορεί κάποιος να δώσει τον ορισμό του αλληλεπιδραστικού μάρκετινγκ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s