Fight viral… with viral?

Προφανώς σε αρκετούς από εσάς ήρθε εκείνο το emailάκι που έγραφε για το γάλα και τον αριθμό στον πάτο της συσκευασίας που θεωρητικά έδειχνε πόσες φορές είχε αναπαστεριωθεί το γάλα.

Σήμερα, μου ήρθε και η απάντηση!

Η οποία μάλιστα υπογράφεται από την Corporate Communications Director του ομίλου Vivartia, κ. Καράμπελα.

Και τα δυο email, τα παραθέτω στο τέλος.

Είναι ευχάριστο ότι ο όμιλος Vivartia αποφάσισε να απαντήσει στο μέσο που ξεκίνησει αυτό το negative viral marketing με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, και όχι με μια καταχώρηση στο τύπο, που πιθανότητα να μην απαντούσε στο κοινό που διάβασε το email (αν δεν αγοράζει τύπο) και ταυτόχρονα να δημιουργούσε απορίες σε όσους δεν γνώριζαν τι οδήγησε σε τέτοια πληρωμένη καταχώρηση (αν δεν έχουν ίντερνετ).

Από την άλλη όμως, αφού το viral είναι από μόνο του διαφήμιση και εμείς θα εκτιμήσουμε την σωστή κίνηση που έκανες για να απαντήσεις σε κάποιον που σε κατηγορεί για κάτι, αυτήν την διαφήμιση τι την πετάς μέσα στο email, και χάνεις τις εντυπώσεις?

Το πρώτο email:

Ξέρετε ότι αν το γάλα στο χάρτινο μπουκάλι δεν πουληθεί στην καθορισμένη χρονική διάρκεια επιστρέφει στη βιομηχανία για να ανα-παστεριωθεί και να ξαναγυρίσει στο σουπερμάρκετ; Απίστευτο; Ο νόμος επιτρέπει τις μεγάλες βιομηχανίες να επαναλάβουν τη διαδικασία έως 5 φορές, κάτι που αφήνει το γάλα χωρίς γεύση και τελικά χωρίς ποιότητα και διατροφική αξία.

Όταν το γάλα φτάνει στο σουπερμάρκετ για την πώληση, φέρνει έναν αριθμό στο κάτω μέρος της συσκευασίας του. Αυτό το νούμερο είναι από το 1 έως το 5. Αρκεί να αγοράζετε γάλα που φέρει έως τον αριθμό 3, δηλαδή γάλα που έχει ανα-παστεριωθεί 2 φορές. Σας συμβουλεύουμε να μην αγοράζετε γάλα με αριθμό 4 ή 5 γιατί η ποιότητά του έχει καταστραφεί. Αν αγοράζετε κασόνι με μπουκάλια γάλα, ο ίδιος αριθμός αναγράφεται στο κάτω μέρος του, 1 έως 5. Αν έχει τον αριθμό 1 σημαίνει ότι βγαίνει από το εργοστάσιο για πρώτη φορά, αλλά αν έχει τον αριθμό 4 σημαίνει ότι έχει ήδη γυρίσει πίσω στη βιομηχανία 3 φορές.

Την επόμενη φορά που θα αγοράσετε γάλα, κοιτάχτε στον πάτο του μπουκαλιού. Μην αγοράσετε γάλατα με αριθμό 4 ή 5, ούτε ακόμα και με 3, αν είστε λεπτομερείς στις αγορές σας.

Και η απάντηση της Vivartia

Ο αριθμός που αναγράφεται στο κάτω μέρος της συσκευασίας των προϊόντων γάλακτος είναι ο αριθμός του γεμιστικού της μηχανής που εμφιαλώθηκε η συγκεκριμένη συσκευασία. Ο αριθμός αυτός είναι απαραίτητο να αναγράφεται στα πλαίσια του συστήματος ιχνηλασιμότητας που πρέπει εφαρμόζεται από όλες τις εταιρίες.

Το φρέσκο γάλα ΔΕΛΤΑ παράγεται από 100% φρέσκο ελληνικό γάλα, το οποίο συλλέγεται καθημερινά από επιλεγμένες φάρμες σε όλη την Ελλάδα και παστεριώνεται στα 2 εργοστάσια μας στον Ταύρο Αττικής και στην Σίνδο Θεσσαλονίκης λίγες ώρες πριν διατεθεί στα καταστήματα. Κάθε συσκευασία φέρει πάνω της τον αριθμό ταυτότητας ο οποίος μας επιτρέπει να γνωρίζουμε μέχρι και την φάρμα παραγωγής του γάλακτος που περιέχεται.

Όταν το γάλα φθάσει στην ημερομηνία λήξης του, αποσύρεται από τα καταστήματα, επιστρέφεται στην εταιρία και στην συνέχεια αποστέλλεται στις χωματερές για καταστροφή ή σε μονάδες λιπασμάτων ακολουθώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Τα πρωτόκολλα καταστροφής αποδεικνύουν στους τακτικούς ελέγχους που γίνονται από τις κρατικές υπηρεσίες την απόλυτη εφαρμογή της διαδικασίας.

Η ποιότητα και η ασφάλεια των ανθρώπων που καθημερινά διαλέγουν τα προϊόντα μας είναι άμεσο μέλημά μας και καθοδηγεί κάθε μας δράση. Έχει ιδιαίτερη σημασία για μας ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε τις επιστροφές, προστατεύοντας τον καταναλωτή από χρήση προϊόντων που έχουν λήξει.

Στηριζόμαστε και στη δική σας βοήθεια για να σταματήσουμε τις ανεύθυνες διαδόσεις που στοχεύουν στην υποβάθμιση της αξίας του γάλακτος.

Τα συμπεράσματα… δικά σας. Αν και, θεμιτό θα ήταν, αν υπάρχει κάποιος χημικός ή τεχνολογός τροφίμων, με ουδέτερη στάση, να μας δώσει μια τεκμηριωμένη επιστημονική απάντηση.

10 thoughts on “Fight viral… with viral?

  1. Πάντως αυτό το “Τα πρωτόκολλα καταστροφής αποδεικνύουν στους τακτικούς ελέγχους που γίνονται από τις κρατικές υπηρεσίες την απόλυτη εφαρμογή της διαδικασίας” στην απάντηση της Vivartia είναι αρκετά πειστικό.

    Φώτη, επειδή έχασα επεισόδια, στο πρώτο e-mail ποιος είναι ο αποστολέας;

  2. Pingback: “Fight viral… with viral?” « Bizwriter

  3. @ Apostolos: Το πρώτο email ήταν ανώνυμο.
    @ Biz: Thx! ;o)
    @ all: Η κ. Καράμπελα αποφάσισε να αφήσει και comment στο blog μου, το οποίο βεβαίως εκτιμώ αφάνταστα. (Μόνο που έκανε ένα μικρό λαθάκι και το άφησε σε λάθος σελίδα!) :op

    Αυτούσιο το comment:

    1.ΣΩΣΤΗ Η ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ “VIRAL AGAINST VIRAL” ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ. ΓΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΘΕΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ. ΗΤΑΝ ΘΕΜΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ — ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ Ο ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΣΕ ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΤΑΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ — ΘΑ ΧΑΝΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΤΑΓΟΤΑΝ ΤΟ ΕΜΑΙΛ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ. ΕΤΣΙ, ΠΡΟΤΙΜΗΣΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΙΟ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΟ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ΠΡΩΤΟ ΕΜΑΙΛ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ.

    Comment by ΛΗΔΑ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ | 26 June, 2007 | Edit

  4. Καλησπερα. Οχι, δεν αφησα το σχολιο σε λαθος σελιδα. Απλα, ηθελα αφενος να δω ποιος ειναι ο Φωτης που γραφει το blog…:-)αφετερου να κανω ενα trade issue σχολιο. Τα blogs ειναι πολυτιμα και θα επρεπε ολοι οι συναδελφοι να αρχισουν να τα παρακολουθουν.

    Φιλικα,

  5. Ζητάω συγνώμη τότε, για το σχόλιο της παρένθεσης και σε ευχαριστώ δις για την επικοινωνία.

  6. Καλά, και όλες οι εταιρείες γάλακτος, έχουν συγκεκριμένα από 5 μηχανές συσκευασίας? Χμ?😕

  7. epidi elachistoi echoun pote episkeftei esto kai ap’ekso analoges monades, pisteuo oti tha itan kalo to dept epikinonias/PR etc na kanei “open days” gia to koino etsi oste na mporoun na doune kai monoi tous pos “douleuoun”.

    kalos i kakos eicha palaiotera tin eukairia na do dio monades -galaktos- pos douleuoun kai pisteuo oti oi arnitikes energies pou ginontai apla gia na ginontai -chasimo chronou, antagonistika tsirakia…opos thelete peste to- den voithoun to olo klima

    parolo pou den eime “fun” tis delta (ego eime vorios kai lipame pou eteries pou einai akritikes tous echoun “kopsei” ta kanalia dianomis “pros ta kato”) pisteuo oti tha eprepe oi perisoteroi na min archizoume na echoume teties prokatalipseis gia ena tetio proion opos to gala

  8. Και όμως οι συνάδελφοι της Επικοινωνίας παρακολουθούν τα blogs…κάποιοι σίγουρα! Η ενημέρωση για τηις συσκευασίες ενδιαφέρουσα – δεν σας κρύβω ότι στο γραφείο είχαμε μπει στη διαδικασία να κοιτάμε το γάλα από κάτω…

  9. Ασφαλώς και παρακολουθούν τα blogs οι άνθρωποι της επικοινωνίας. Και χωρίς να γνωρίζω προσωπικά την κ. Λήδα Καράμπελα, πρέπει να πω ότι αυτός είναι ο υγιής τρόπος να τα προσεγγίζει ένας επαγγελματίας: με ξεκάθαρο τρόπο, με σαφήνεια και ειλικρίνεια. Επί της ουσίας, τα brands, πλέον, εμπλέκονται και συμμετέχουν σ΄ έναν ελεύθερο, δημόσιο διάλογο που τα αφορά – κι αυτό είναι σίγουρα μια επανασταστική εξέλιξη στην ουσία και τις τεχνικές της επικοινωνίας.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s