τι έβγαλα από το AdSense

Τις τελευταίες μέρες γίνεται ένας ενδιαφέροντας διάλογος για τα blogs και την διαφήμιση.

Στην αρχή πίστεψα ότι η διαφωνία ήταν ανάμεσα στον Niko και στον Mpouli, και θεώρησα σκόπιμο να προσπαθήσω να παρέμβω, γιατί με αφορά και στα δικό του κομμάτια ο διάλογος (blogging και web 2.0 από την μία, και διαφήμιση από την άλλη).

Στην πορεία βέβαια, ανακάλυψα αρκετά ακόμα κείμενα που έχουν να κάνουν με το θέμα (η χαρά του blogging).

Το να πω και εγώ την γνώμη μου δεν θα έχει και τόση μεγάλη σημασία. Δεν θα βγει ο ήλιος από την δύση.

Εντούτοις σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να συνδράμω στην κουβέντα, αν ήμουν από τους πρώτους που θα έδειχναν τι λεφτά έχουν βγάλει από το Adsense.

Θα πρέπει να σημειώσω κάτι, το οποίο είναι πολύ σημαντικό, κατ’ εμέ.

Το δικό μου blog δεν έχει διαφημίσεις. Επειδή μου αρέσει να είμαι υπόλογος των όσων λέω, αρθρογραφώ επώνυμα. Για το λόγο αυτό, αποφάσισα να μην δεχτώ κανένα είδος διαφήμισης στο blog μου, ώστε και την συνείδηση μου να έχω καθαρή και πιο αντικειμενική να είναι η κρίση μου.

Δεύτερο δεδομένο. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται από το adsense είναι από κάποια ιστοσελιδούλα που έχω. Βασικός σκοπός που τα παραθέτω, είναι για να δείξω σε όσους ενδιαφέρονται για το adsense (ή σε όσους έχουν ήδη εγκατεστημένες διαφημίσεις του adsense) ότι τα λεφτά… δεν είναι αυτά που θα πρέπει να περιμένουν.

Τέλος, θα ήθελα να ζητήσω δημόσια συγνώμη από τον Mpouli, για το γεγονός ότι ανέφερα την επαγγελματική του ιδιότητα σε ένα comment μου, χωρίς να ρωτήσω τον ίδιο, αν το εγκρίνει ή όχι.

Adsense profits analyticallyAdsense profits

14 thoughts on “τι έβγαλα από το AdSense

  1. Pingback: Διαφήμιση, blogs και «Κάνε χρήμα στο διαδίκτυο» « To blog του Μπούλη

  2. Φώτη, με το συμπάθειο, αλλά μάλλον έχω κάνει εγώ κάποιο λάθος, και είναι αδύνατο να καταλάβουν οι άλλοι τι προσπαθώ να πω μετά από τόσες χιλιά δες χαρακτήρες κειμένου.

    Αυτό που μου είναι εντελώς ακατανόητο είναι, τι είναι αυτό που μπορεί να βάλει κάποιον στη διαδικασία να “εκτιμήσει ή υποθέσει” πόσα μπορεί να είναι τα μπλογκς που θα μπορούσαν ίσως να βγάλουν κάποια έσοδα, ώστε να μεταδώσει μετά το μήνυμα “οι υπόλοιποι μην ασχολείστε”. Γιατί θάπρεπε να το κάνει κάποιος αυτό?

    Εγώ παλιότερα δοκίμασα με διαφήμιση στο nylon και την είχα για ένα διάστημα. Αργότερα διαπίστωσα ότι δεν αξίζει το real estate που του δίνω και την απέσυρα οριστικά. Ξέρεις όμως ποιό είναι το πιο σημαντικό?

    Χαίρομαι που την έβαλα! Το δοκίμασα, ξέρω πως δουλεύει, ξέρω ποιές είναι οι απαιτήσεις του, και αν κάποτε θέλήσω να βάλω (σε αυτό ή σε κάποιο άλλο μπλογκ μου) θα ξέρω πως να το κάνω και γιατί.

    Γιατί να μην έχει Ο ΚΑΘΕΝΑΣ που ενδιαφέρεται από ένα τέτοιο “χαρτάκι” σαν αυτό που παρουσίασες εσύ παραπάνω? Ειλικρινά αδυνατώ να κατανοήσω το λόγο για όλη αυτή την “εκστρατεία”.

    Εγώ γουστάρω που δεν βάζεις διαφημίσεις για το συγκεκριμένο λόγο που εξηγείς. Πολύ το γουστάρω και είναι αντρίκιο.

    Πες μου όμως, θα ήσουν σοβαρός αν το έκανες επειδή κάποιοι άλλοι απλά σου είχαν περάσει το μήνυμα να μην το δοκιμάσεις, παρόλο που εσύ φλέρταρες με την ιδέα?

    Ξέρω, μπορεί να είμαι περίεργος, και να μου φαίνεται απλά εμένα τόσο παράλογο το σκεπτικό.

  3. Τρίτο, ελπίζω και τελευταίο.

    Εκείνα τα στατιστικά που έχεις παραπάνω, αυτά ντε από το μικρό σαϊτάκι, αποδείχθηκαν πολύ σημαντικά. Έδωσες μεγάλη χαρά στο μπούλη.

    Σε έβγαλε σε κόκκινα γράμματα μάλιστα.

    Είναι πράγματι συγκλονιστικό το ντοκουμέντο – από αυτό το σαϊτάκι (αυτό δεν εποτελεί μομφή για σένα).

    Κι εγώ νιώθω κάπως στριμωγμένος είναι αλήθεια….

  4. Foti, δε χρειάζεται να ζητήσεις συγγνώμη γιατί δεν αποκάλυψες κάποιο μυστικό. Το όνομα μου το είχα ήδη αναφέρει στη συγκεκριμένη συζήτηση όταν είδα ότι το nick μου ήταν εμπόδιο στη συνέχιση του διαλόγου. Από τη στιγμή κιόλας που δεν με λένε π.χ. Παπαδόπουλο και δεν ζούμε σε χώρα με τον πληθυσμό της Κίνας, όλα τα υπόλοιπα είναι προφανή. Και στην τελική, το ίδιο nick χρησιμοποιώ από το 2000 πολύ πριν την έλευση του blogging και αν κάποιος ψάξει λίγο στο google θα πέσει σε σελίδες σαν και αυτή: http://ispell.source.gr/thanks_log.html . Οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος προβληματισμού🙂

    Οσο αφορά την ουσία του post τωρα, δεν έχω να προσθέσω απολύτως τίποτα. Χωρίς να ξέρω περισσότερα για την ιστοσελίδα σου, απλά να αναφέρω από την εμπειρία μου ότι 10.500 impressions ημερησίως (μ/ο 7 ημερών από 7/5 έως 13/5) δεν έρχονται καθόλου εύκολα σε ένα ελληνικό site και σίγουρα αυτό το νούμερο είναι πολύ μεγαλύτερο από τον – κατά την υποκειμενική μου εκτίμηση – μέσο όρο των ελληνικών blogs. Ισως θα είχε ενδιαφέρον να αναφέρεις και το alexa rank (στρογυλοποιημένο στο 10000) της ιστοσελίδας σου για να βγουν περισσότερα συμπεράσματα από τη σύγκριση.

    Ο διάλογος ήταν πραγματι ενδιαφέρων και κατατοπιστικός. Άλλωστε, όλα είναι γραμμένα και ανεβασμένα δημόσια στο internet και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.

  5. Φώτη έχεις τρελαθεί στα λεφτά βλέπω😛.

    Μην μασάς να παίρνεις κουράγιο απο τους οραματιστές…εξάλλου το όραμα είναι free όπως και η παπαρολογία….

  6. Εντάξει αυτό είναι ενδεικτικό μόνο ως δείγμα μη βελτιστοποιημένης τοποθέτησης, σε σελίδες με όχι και τόσο ενδιαφέρον περιεχόμενο (ή με μη βελτιστοποιημένη διάταξη περιεχόμενου πολύ πιθανά). Και να ξεσκιστείς στη βελτιστοποίηση βέβαια 4-5 φορές πάνω θα πας. Που σα ποσοστό (αύξησης) είναι τεράστιο, αλλά το ποσό και πάλι είναι μικρό.

    Γενικά η απόδοση είναι, πασίγνωστα, από $1 στα χίλια μέχρι $1 στα εκατό (με το τελευταίο να είναι τόσο σπάνιο όσο Γέτι Ιμαλαίων σε αναμνηστική φωτογράφιση στη Χαβάη), όπως πρέπει να έχω γράψει καμιά κατοστή φορές μέχρι τώρα, σε όσους αγνοούν τα βασικά (πράγμα που συνήθως δε τους εμποδίζει να μιλάνε).

  7. Δεν έχω σκοπό να αντιπαρατεθώ με κανένα. Το αντίθετο μάλιστα.

    Είμαστε όλοι παιδιά της ίδιας βιομηχανίας και λάτρεις (υποθέτω) όλοι του Web 2.0.

    Τις φωτογραφίες δεν τις ανέβασα με σκοπό να απομακρύνω τους bloggers από την διαφήμιση. Σκοπός μου ήταν καθαρά να πληροφορήσω με ακριβή νούμερα τους ενδιαφερόμενους για την πραγματικότητα. Απλά πράγματα.

    Πάμε στα ειδικά.

    @ Νίκος 1

    Δεν νομίζω ότι ούτε εγώ, αλλά ούτε και ο Γιώργος (Mpoulis) κάνουμε καμία καμπάνια κατά τις διαφήμισης στα blogs. Απλά, όντας στην βιομηχανία του Internet, από ένα άλλο κομμάτι, από αυτό που είσαι εσύ (όσον αφορά την επίσημη επαγγελματική σου ιδιότητα), είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι τα λεφτά από διαφημίσεις στο ίντερνετ (όλων των ειδών – banners, advertorials, adsense, κτλ), δεν είναι τόσο πολλά όσα ο κόσμος πιστεύει.

    Αυτό που προσπαθούμε να πούμε στον κόσμο είναι… ‘βάλτε διαφημίσεις, βγάλτε όσα λεφτά μπορείτε… Απλά, μην παραμυθιάζεστε ότι φτιάχνοντας ένα blog, θα γίνεται και δισεκατομμυριούχοι’.

    Σαν απάντηση, στην τελική ερώτηση σου… εννοείται ότι δεν θα άκουγα ποτέ κανένα ξερόλα*, που θα μου έλεγε να μην κάνω κάτι, χωρίς να το δοκιμάσω ο ίδιος πρώτα… ακόμα και αν έσπαγα τα μούτρα μου.

    *δεν λέω κανέναν έτσι, μην παρεξηγηθώ… τρόπος του λέγειν είναι.

    @ Nikos 2

    Αυτό που έγραψες, είναι μια δόση κακίας μέσα του, και δεν είσαι τέτοιος άνθρωπος.🙂

    O λόγος που εμφάνισα τα νούμερα, δεν ήταν για να κάνω χαρούμενο τον Mpouli, αλλά για να δειξω στον κόσμο τι γίνεται. Από εκεί και πέρα, ο καθένας παίρνει τις αποφάσεις του.

    (άσε που θα προτιμούσα αντί να με κοκκινήσει… να με κιτρίνιζε! Θα άγγιζε πιο πολύ τον οπαδισμό μου!)

    @ Mpoulis

    Δεν θεωρώ την Alexa αξιόλογο εργαλείο. Γνωρίζω μάλιστα, ότι σε ελληνικό mediako όμιλο, όλα τα μηχανάκια φοράνε πάνω Alexa toolbar, για να ανεβαίνουν στα ranks τα sites του ομίλου. Στο δικό μου παράδειγμα, βάλαμε σε 4 P/Cs το toolbar της Alexa, και εκεί που έπαιζε κοντά στις 65-70,000, εκτοξεύτηκε μέσα σε 3 μήνες κοντά στο 30,000.

    Ο λόγος απλός. Δεν έχουν πολλοί χρήστες το toolακι, οπότε τα νούμερα ανεβαίνουν δυσανάλογα γρήγορα, όταν κάποια συσπειρωμένη ομάδα (που το ‘φοράει’) αρχίσει να χτυπάει συνέχεια συγκεκριμένα links. (αν θέλετε το δοκιμάζουμε κιόλας!) ;o)

    Καταλαβαίνεις, λοιπόν γιατί έχω τις αμφιβολίες μου. Anyway, την περίοδο που ανεφέρεται στα screen captures, το site ήταν κοντά στις 60-65,000.

    @ Paris

    Thank you man!

    Σαν συμβουλή πάντως, θα πρότεινα στους bloggers, να χρησιμοποιήσουν το Adbrite, αντί του Adsense, γιατί έχει το μοντέλο των Inline Ads, που δουλεύει καλύτερα με blogs.

    @ Cheaplog

    Πες τα Χρυσόστομε!

    Και για να συμπληρώσω, αν ένας πιστοποιημένος Google Advertiser (όπως η αφεντιά μου), δεν μπορεί να βγάλει λεφτά με optimisation, τότε τι θα κάνουν οι υπόλοιποι?

    (αστειεύομαι.. είμαι απλά κακός επαγγελματίας!) ;o)

  8. Φωτη, ούτε εγώ τη λαμβάνω υπόψη όταν έχω στη διάθεση μου αξιόπιστα πρωτογενή στοιχεία επισκεψιμότητας. Οταν όμως δεν έχω τίποτα, νομίζω ότι μπορεί να δώσει μια γενική εικόνα. Συμφωνώ με τις αδυναμίες που αναφέρεις.

  9. Pingback: metablogging.gr » Blog Archive » Mbr-3: Διαφήμιση, flames, citizen journalism και moblogging my way

  10. Πάντως πρέπει να παραδεχτούμε πως το AdSense ειναι πολύ έξυπνη ιδέα της Google, και εχει κυκλοφορήσει πάντου! Ακομα και σε TOP ιστοσελίδες που εχουν κανονικες διαφημίσεις πχ. http://www.contra.gr

  11. Μπορείς εύκολα να δεις πως λειτουργεί, αν το googlareis! Βέβαια το θέμα είναι ότι αν ξεκινάς εντελώς από το μηδέν, θα πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο, να κάνεις πειράματα, κλπ κλπ.
    Δεν είναι δύσκολο, χρόνο και μεράκι θέλει και κάτι θα κάνεις🙂

Leave a Reply

