Google Agency Day in Athens

Καιρό έχω να γράψω στο blog μου, αλλά προσπαθώ πάντα να κινούμαι στον χώρο και να σχολιάζω, για να μην παραπονιούνται γνωστοί και φίλοι! Μικρή σημασία όμως έχει αυτό. (συν ότι έψαχνα για μια εισαγωγή που θα ιντριγκάρει!)

Παραβρέθηκα στο event που έκανε το Google σε γνωστό ξενοδοχείο των Αθηνών και είχα την ευκαιρία να μιλήσω και με τα παιδιά του ελληνικού Google (Λούη και Αλέξη) καθώς και με τον David Thacker που μου εξήγησε λίγο την λογική του Google Gadget Ads (microsite banner!), ενώ με έβαλε και σε λίστα για beta testing (σας πρόλαβα!).

Google Agency Day

To πρώτο μέρος είχε ενδιαφέρον, καθώς είχαμε την τύχη να παρακολούθησουμε και το case study του Pamediakopes.gr, αν και από κάποιο σημείο και μετά, έγινε λίγο κουραστικό, γιατί μεγάλο μέρος των ερωτήσεων αναλώθηκε στο πως κάποια τουριστικά γραφεία θα έχουν την ίδια επιτυχία και όχι πάνω στο Adwords, που ήταν το πραγματικό εργαλείο που βοήθησε στην μεγάλη ανάπτυξη.

Το δεύτερο κομμάτι της ημερίδας χωρίστηκε σε newbies και Professionals (συγνώμη για την ορολογία, αλλά δεν μπορούσα να βρω κάποια άλλη), και για κάποιο μυστήριο λόγο βρέθηκα στην δεύτερη αίθουσα, αν και θα έπρεπε να είμαι με τους καινούργιους χρήστες!

Σταματάω τις χαριτομενιές, και θα μπω στο ψητό, με την ελπίδα ότι θα διαβάσουν τα παιδιά του Google το post μου και θα απαντήσουν (ή ακόμα καλύτερα θα προωθήσουν τα αιτήματα μας σαν Έλληνες GAP*) στα κεντρικά γραφεία της MountainView!

Πάμε λοιπόν:

1. Τι θα κάνουμε με αυτό το session time out των Adwords? Αν κάποιος προσπαθήσει να ανεβάσει ένα video για να δημιουργήσει video ad, δεν θα προλαβαίνει ποτέ, λόγω του σύντομου time out. Γίνεται να μεγαλώσουμε αυτό το διάστημα ή ακόμα καλύτερα, είναι εύκολο να ρυθμίζει ο κάθενας το δικό του time out, μέσα από τα settings του account του?

2. Πότε θα δούμε και εμείς οι κακόμοιροι τα Local business ads? Χάρτες υπάρχουν, τα ελληνικά δουλεύουν, πόσο δύσκολο είναι να το έχουμε και εμείς?

3. Είναι το Hosting σημαντικό κομμάτι του SEO, όπως πολύ σωστά διερωτήθηκε και ο Αποστόλης? Τι κάνουν όλοι αυτοί που έχουν sites με τεράστιο traffic και είναι αναγκασμένοι να κάνουν host τα .gr sites τους, σε κάποιο data center της Αμερικής? Θα βρίσκονται πάντα χαμηλότερα από τα τοπικά sites?

4. Πότε θα βελτιώσουμε τον αλγόριθμο για τα ελληνικά keywords, ώστε να μην είμαστε αναγκασμένοι να φτιάχνουμε 8 keywords για ένα ονοματεπώνυμο? (πήρα απάντηση, απλά αναφέρω το ερώτημα. Btw, όσοι ασχολείστε με το Adwords γνωρίζετε το εκπληκτικό εργαλείο του Δημήτρη Γιαννίτσαρου?)

5. To Google ετοιμάζει Ελληνικό τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι έρχεται στην Ελληνική αγορά να ανταγωνιστεί τους Έλληνες GAPs και τις μεγάλες διαφημιστικές που ασχολούνται με το Interactive Marketing? (θέμα που σηκώνει κουβέντα, αν και οι παρεβρισκόμενοι είχαμε την ευκαιρία να το κουβεντιάσουμε. Το ερώτημα ήταν του Νίκου.)

6. (εδώ σε θέλω, φίλε Λούη)… Σου ανέφερα ότι με $10,000 το Google πουλάει το Pagerank του. Και θα προσπαθήσω να το αναλύσω εκτενώς.

Στην σελίδα Google Enterprise Solutions Page, το Google έχει links προς τους συνεργάτες του. Και αναφέρω μερικά στοιχεία.

α. Για να γίνει κάποιος μέλος αυτού του προγράμματος πρέπει να πληρώνει ετήσια $10,000 (ή 7,000 λίρες).

β. Σύμφωνα με το Corporate Technology page του Google…

“PageRank also considers the importance of each page that casts a vote, as votes from some pages are considered to have greater value, thus giving the linked page greater value. Important pages receive a higher PageRank and appear at the top of the search results. Google’s technology uses the collective intelligence of the web to determine a page’s importance. There is no human involvement or manipulation of results, which is why users have come to trust Google as a source of objective information untainted by paid placement.”

γ. ο Μatt Cutts κάνει αναφορά για την εντολή ‘rel=NOFOLLOW’, ώστε να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα

What if a site wants to buy links purely for visitor click traffic, to build buzz, or to support another site? In that situation, I would use the rel=”nofollow” attribute. The nofollow tag allows a site to add a link that abstains from being an editorial vote. Using nofollow is a safe way to buy links, because it’s a machine-readable way to specify that a link doesn’t have to be counted as a vote by a search engine.

δ. Γιατί το Google δεν χρησιμοποιεί την εντολή ‘rel=NOFOLLOW’ στα links που υπάρχουν στο Enterprise Solutions, όπως το ίδιο ευαγγελίζεται μέσω του Wikipedia?

In early 2005, Google implemented a new value, “nofollow”, for the rel attribute of HTML link and anchor elements, so that website builders and bloggers can make links that Google will not consider for the purposes of PageRank — they are links that no longer constitute a “vote” in the PageRank system.

ε. Έχει σχέση το αποτέλεσμα που φαίνεται στο query ‘google search appliance‘ ,με το γεγονός ότι η Byte είναι enterprise partner της Google?

Αυτά, προς το παρόν. Μπορεί να έχω κάνει κάπου λάθος και να βλέπω φαντάσματα, αλλά ειλικρινά θα ήθελα μια απάντηση πιο επιστημονική από τους ειδικούς του χώρου.

(τελικά, μου βγήκε σεντόνι… Συγνώμη)

υ.γ. 1 Το ξενοδοχείο ήταν super. Το φαγητό ακόμα πιο super! Thank you Google για το event με την ευχή να το κάνεις μια φορά τον μήνα!

*GAP = Google Advertising Professional και όχι Giorgos Andrea Papandreou, για τους παρατρεχάμενους!

25 thoughts on “Google Agency Day in Athens

  1. Επιτέλους (!) μετά από 2 μέρες βρήκα το πρώτο review αυτού του event.
    Καθόλου δεν μας σκέφτεστε εμάς της επαρχίας🙂
    Αν και λίγα, πάλι καλύτερα από το τίποτα.
    Thanks Φώτη.
    Για την ερώτηση 4 θα μας μεταφέρεις την απάντηση που δόθηκε; Please.

  2. @ gregory

    Η απάντηση από τα παιδιά, ήταν ότι δουλεύουν για να βρουν μια λύση, και τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.

    Ήδη υπάρχουν λέξεις που αναγνωρίζονται από το σύστημα είτε είναι γραμμένες με ‘σ’ είτε με ‘ς’ στο τέλος, όπως το ίδιο συμβαίνει με τονισμένα ή μη keywords.

    Είναι μια αρχή αυτή προς το καλύτερο, οπότε δεν υπάρχει λόγος να παραπονιόμαστε. Το μέλλον θα δείξει.

    @ Erevos

    Αγαπητέ φίλε, είμαι σίγουρος ότι η Google θα επαναλάβει ξανά το event (γιατί μας άρεσε πολύ η χλιδή!), οπότε φαντάζομαι ότι θα σε προσκαλέσουν και εσένα. 🙂

  3. @ Erevos
    Έχει ήδη ανακοινωθεί το επαναληπτικό σεμινάριο:
    http://q-training.gr/Seminardetail.aspx?ID_Title=290
    Για να δούμε αν θα μπορέσουμε να παραβρεθούμε σε αυτό (800 χλμ είναι αυτά).

    @ fotis
    Δεν παραπονιέμαι, απλά ήθελα να ξέρω αν υπάρχει πράγματι κάποια υπεύθυνη απάντηση από τους αρμόδιους. Και μόνο να ξέρω ότι ασχολούνται με το θέμα είναι θετικό σημάδι. Αναμένουμε λοιπόν.

  4. @ GregoryGR

    Μια μικρή σημείωση.

    Το σεμινάριο που αναφέρεσαι δεν έχει καμία σχέση με το σεμινάριο της Google.

    (αν και ο ομιλητής, στο σεμινάριο της Q-Training, είναι καταπληκτικός άνθρωπος και επαγγελματίας, και πάνω από όλα, πολύ καλός φίλος)😉

  5. Fotis θα με κάνεις να κοκκινήσω😀

    Κρίμα που έχασα το event ρε γμτ! Και από όσο έμαθα ήταν ωραία εμπειρία με καλό κουτσομπολιό🙂

    Προσωπικά με απασχολεί η ερώτηση 5 που έθεσε ο Νίκος στο event. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις εξελίξεις…

    Σε λίγες ημέρες θα είμαι πάλι κάτω οπότε να κανονίσουμε να πιούμε και έναν καφέ!

  6. Pingback: Digitalbox Blog - Web Design, Web Hosting, Domain Names » Blog Archive » Google Adwords : Λίγη περισσότερη προσοχή στους διαφημιζόμενους

  7. @ Costas

    Μπορείς να ζητήσεις από τον Νικόλα, να γράψει την άποψη του. Νομίζω ότι γνωρίζει το θέμα καλύτερα.

    @ Barak

    Ναι… Έχω κάποια νούμερα, αλλά δεν γνωρίζω αν επιτρέπεται να τα δημοσιεύσω. Θα δοκιμάσω να επικοινωνήσω με τον κ. Γουλή, και να μου το επιτρέψει να δημοσιεύσω κάποιες σημειώσεις που κράτησα, ή ακόμα καλύτερα να μας δώσει ο ίδιος τα στοιχεία που παρουσίασε.

    @ Evangelos

    Σε ευχαριστώ πολύ, φίλε μου…😉

  8. Pingback: Back to blogging « Interactive Ideas

  9. Το digitalbox.gr μου δίνει WP DB error και δεν μπορώ να διαβάσω τι έχει γράψει ο Αποστόλης. Για το hosting, όσο γνωρίζω και έχω ακούσει / διαβάσει δεν παίζει ρόλο αν ο server είναι Ελλάδα ή Αμερική. Νομίζω ότι ο Matt Cutts απάντησε σε παρόμοια ερώτηση στο Wordcamp [δεν είμαι 100% σίγουρος].

    Παίζει κάτι άλλο που μου διαφεύγει;

  10. @ Titanas

    Αντιγράφω από το blog του Αποστόλη, όπως ακριβώς το έχει…

    Από το Google Webmaster Central Blog :

    Does location of server matter? I use a .com domain but my content is for customers in the UK.

    In our understanding of web content, Google considers both the IP address and the top-level domain (e.g. .com, .co.uk). Because we attempt to serve geographically relevant content, we factor domains that have a regional significance. For example, “.co.uk ” domains are likely very relevant for user queries originating from the UK. In the absence of a significant top-level domain, we often use the web server’s IP address as an added hint in our understanding of content.

  11. ontos to event itan poli kalo, mou arese para poli to presentation tou pamediakopes kathos deichnei oti an iparchei thelisi kai kapio orama se sindiasmo me ligo plano kai prospathia den eiparchoun empodia. me entiposiase pou itan idietera anoiktoi se oti afora tis drastiriotites tous pragma pou spania vlepo se analoges parousiaseis en elladi pou pera apo mia kseri parousiasi autoi eimaste auto kanoume “gia charantan magkes” dosane kai kapia vasika noumera pou sou dinane tin dinatotita na vgaleis esto kai kapia elementary simperasmata/skepseis

    emena prosopika me kourasan merikes erotiseis pou ginane kai pou “prosopika gia mena” den eichane noima. (px erotisi tou style posa atoma echete sto analogo tmima kanontas kai ena “atipo” organograma pou “den chorouse” diathesima atoma etsi oste na “piestoune” ta paidia tou pamediakopes.gr na apantisoune)

    den mou arese pou den tirithike to schedule (den enoo to legomeno “akadimaiko tetarto”) pragma pou den mou edose dinatotita na parameino kai sto “deutero meros”
    pali kala pou prolava kai efaga…giati to “aeroporiko menu” den antechete hahahahaha)

  12. @ Titanas

    Δεν είπε κανείς ότι είναι κακό. Απλά δεν αναφέρθηκε ποτέ από την Google, σαν μια ακόμα παράμετρος βελτιστοποίησης των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης (SEO).

    Και καταντάει εκνευριστικό καμιά φορά, να ανακαλύπτεις καινούργια πράγματα, να τα αναφέρεις και να λαμβάνεις απάντηση… ‘α, ναι, ισχύει, αλλά ξεχάσαμε να σας το πούμε. Να το έχετε υπόψιν’.

    Συν το γεγονός, ότι είναι unfair για εμένα το γεγονός ότι πρέπει να στεγάσω τα sites μου στο εξωτερικό (που χρειάζονται 6 dedicated servers), επειδή στην Ελλάδα το hosting είναι πανάκριβο, και ταυτόχρονα να τιμωρούμαι γι’αυτό και από το Google, που με κατατάσσει πιο χαμηλά από sites που έχουν το ένα εκατοστό της επισκεψιμότητας μου, και το μισό Page Rank.

  13. fotis eilikrina tora to thema tou agencyday itan to SEO? (den einai momfi) kai outos i allos kseroume tin stasi apenanti se tetiou eidous themata tis google kai logiko einai -to idio tha kanate kai eseis- opote to vrisko ligo atopo na to “psirizete” to thema

    episis eilikrina pisteuo oti einai achristo na milame gia SEO se sindiasmo me “ellinikous server” kai prasina aloga…

    gia na provlimatizese kai na analieis se tetio epipedo logika echeis terastio provlima oso afora to SEO… alla teleutea fora pou chekara mporouses se 1-2 vdomades me “elementary SEO strategy” kai choris eksoda (katalaveneis pos to theto) na “vgeneis proto trapezi pista” … imarton pou leei kai o georgiou

  14. @ KGP

    Αγαπητέ μου φίλε, δεν σε καταλαβαίνω.

    Εγώ έκανα μια αναφορά σε κάτι που διάβασα σε ένα άλλο blog, και θεώρησα σκόπιμο να το κάνω και ερώτηση στα παιδιά του Google.

    To πόσο θέλει ο καθένας μας να ‘διυλήσει τον κώνωπα’ είναι, πιστεύω, προσωπική του υπόθεση. Αλλά, σε παρακαλώ πολύ, μην μου λες ότι είναι άχρηστο να μιλάμε για SEO ή ότι έχω τεράστιο πρόβλημα με το SEO, επειδή σαν επαγγελματίας προσπαθώ να βρω μια απάντηση σε ένα θέμα, που κανένας δεν ασχολήθηκε.

    Εξάλλου, επειδή φίλοι είμαστε, οπότε μπορείς να μου κάνεις σκόντο στην τιμή, αν μπορείς με ‘elementary SEO’ σε μια-δυο εβδομάδες να βγάζεις τα sites ‘πρώτο τραπέζι πίστα’, τότε φίλε μου, να σε προσλάβουμε.😉

  15. Εκείνα τα data από το pamediakopes το βλέπεις να (παίρνεις άδεια να) τα δημοσιεύσεις;

  16. @barak giati den stelneis ena email sto pamediakopes.gr na tous zitiseis tin parousiasi?

    @fotis diladi pisteueis oti to SEO -oso afora tin ellada- auti ti stigmi einai toso megali ipothesi? elachistoi einai oi “choroi” pou “isos” (ksanaleo “isos”) apotelei thema (eidika to thema tou “ellinikou” chorou kai sto vathmo kata ton opio epireazete apo to hosting se auto ton tomea).

    scondo na sou kano sto kostos tis omadas pou echoume… to pou tha me vreis to ksereis😉 se perimeno hahahaha

  17. Καλησπέρα σας!

    Διαβάσαμε το blog και τα θετικά σχόλεια για την παρουσίασή μας και παραθέτουμε link προς αυτήν όπου μπορείτε να την κάνετε download.

    http://www.pamediakopes.gr/fatfreemarketing/pamediakopes-adwords-presentation.pps

    Μπορεί να επικοινωνήσει οποιοσδήποτε μαζί μας για περαιτέρω συζήτηση ή απορίες. Ο χώρος του SEO / SEM και γενικότερα on-line marketing μας ενδιαφέρει πολύ και θα χαρούμε να νιώσουμε μέλος του community αυτού στην Ελλάδα.

  18. @ KGP

    Όχι φίλε, δεν το πιστεύω, και αυτό προσπαθώ να πείσω και τους πελάτες μου. Δεν σου λέω ψέματα.

    Αλλά άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Αν υπάρξει πελάτης που μου ζητήσει να του κάνω SEO, οφείλω σαν επαγγελματίας, να κάνω την δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ.

    (χωρίς ΙΚΑ, ε???) 😉

    @ Dimitris Maniatis

    Σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσιάση. Much appreciated!

  19. fotis den se epiasa ti enoeis choris IKA kathoti i dikia mou “i vasi” kathos kai ton project mas opos kai ton “omadon mas” einai i UK (ego apla opos echo ksanapei meno ellada….den douleuo edo), anyway tin apantisi mou os pros tin proklisi/prosklisi sou tin “edosa”…

    oso afora to SEO -pou den mou aresei genikotera to thema- ithela apla na toniso )kai to tonizo se olous osous sizitao gia auto “en elladi”) oti i anagki gia SEO “en elladi” einai para poli mikri, tin lanvaneis ipopsin alla den pisteuo oti prepei na to paratravas…eidika se themata server location… kai milao panta gia tin dedomeni stigmi

    telos gia na pame pali piso sto thema tou titlou, tha ithela na eucharistiso ton Dimitris pou meta tin sizitisi mas kai parathesi tou blog kai tous gegonotos oti poli apo auto to blog (alla kai apo alla) gia tin parousiasi tous prochorise amesa kai tin “edose ston aera”

  20. Δεν ξέρω κάτα πόσο το λινκ της Byte είναι “paid placement”. Αν όμως είναι-καλά τους είπες. They should practice what they preach🙂

  21. Pingback: Digitalbox : Blog About Web Design, Web Hosting & Domain Names » Blog Archive » Google Adwords : Λίγη περισσότερη προσοχή στους διαφημιζόμενους

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s