IMC 2007 – The Aftermath (updated links)

Μας τελείωσε και για φέτος, η επίσημη συγκέντρωση των ανθρώπων που ασχολούνται με το διαδραστικό μάρκετινγκ (interactive marketing), στην Ελλάδα, και οι εντυπώσεις είναι ποικίλες. Ευχάριστες ή δυσάρεστες δεν έχει τόση σημασία. Όταν πας σε ένα event και έχεις πολλά πράγματα να γράψεις, πάει να πει ότι σου τράβηξε την προσοχή. Θα μπορούσε να είναι ένα βαρετό gathering, χωρίς ουσία.

Όπως και να έχει. Προσπαθώ με την εισαγωγούλα να βάλω σε μια τάξη την σκέψη μου. Οπότε, αποφάσισα να κάνω μια γενική περιγραφή, να αναλύσω όσο μπορώ πιο ειδικά τις παρουσιάσεις, και στο τέλος να βάλω το γλυκάκι… Gossips και άλλα πολλά, που πραγματικά γουστάρει ο κόσμος.

Το IMC07 ήταν στημένο πολύ καλά. Η εμπερία της διοργάνωσης ακόμα 6 παρόμοιων γεγονότων (και εκατοντάδων άλλων διαφορετικού ενδιαφέροντος), έχει κάνει την ομάδα της Boussias Communications, μακράν την καλύτερη exhibition team. Οργανωμένοι, προσεκτικοί, χαμογελαστοί και ευγενικοί.

Ο χώρος ήταν αρκετά ικανοποιητικός, αλλά όχι πρακτικός για όσους ήθελαν να κρατήσουν σημειώσεις. Ήταν πιο πολύ τύπου cinema, παρά exhibition centre (όπως στο WestIn του Αστέρα, για παράδειγμα που είχε κάνει ένα event η Google), οπότε υπήρχε τεράστια δυσκολία στην χρήση laptop.

Το Wifi υπήρχε και δεν υπήρχε. Ενώ λοιπόν στο πρώτο session είχαμε κανονικά wifi, από κάποιο σημείο και μετά έκλεισε, και άνοιγε μόνο στα breaks. Με αποτέλεσμα να μην μπορώ να κάνω twittering μέσω του Sync Live.

Ο κόσμος ήταν πάρα πολύς (μπορώ να πω ο διπλάσιος από το IMC06), κάτι που δείχνει ότι η αγορά του Interactive Marketing αρχίζει να αποκτάει μια έντονη δυναμικότητα.

Θα κλείσω εδώ τις γενικότητες για να μπω στις παρουσιάσεις, με ένα τελευταίο σχόλιο. Ενώ παγκοσμίως υπάρχει μια τεράστια τάση προς το Search Engine Marketing, στο IMC07 δεν έγινε καμία απολύτως αναφορά. Μάλιστα, το μοναδικό screen capture από Google, το είχε ο κ. Favier στην τελευταία παρουσίαση της βραδιάς!

Οι παρουσιάσεις.

Πρώτος ξεκίνησε ο Jean Paul Edwards. Καθαρός επαγγελματίας, τόνισε τα θετικά χαρακτηριστικά του Interactive Marketing και ανέφερε έννοιες, που ενώ στο εξωτερικό είναι τρόπος ζωής, εδώ ακούγονται παντελώς άγνωστες. (semantic web, hyperlocality, etc…. αναφορά κάνει και ο Αλέξης από το Webz.gr). Μεγάλο μειονέκτημα του, η ταχύτατη ομιλία του, που συνδυαζόταν από την μη-Λονδρέζικη καταγωγή του, κάνοντας την κατανόηση πολύ δύσκολη (όχι για εμάς όμως, που σπουδάσαμε στα Middlesbrα!) ;o)

Ακολούθησε η Patou Nuytemans, η οποία ήταν εντυπωσιακή. Όπως εντυπωσιακά ήταν τα καθρεφτάκια που μοίραζε ο Κορτέζ στους Ινδιάνους. Γιατί η Patou είναι μια εκπληκτική επαγγελματίας που απλά κάνει πολύ καλά την δουλειά της. Η παρουσίαση της εντυπωσίασε τον κόσμο, για τον απλό λόγο, ότι χρησιμοποίησε τα μέσα και την τεχνολογία (και εννοείται τους χαρισματικούς designers-συναδέλφους της, στην Ogilvy). Case study πρέπει να την κάνουν οι Έλληνες συνάδελφοι της, όσον αφορά το θέμα ‘how to make a simple presentation, look fantastic’!

Μετά το διάλειμμα, ακολούθησε ο Παντελής ο Μπακής, από την Forthnet, που δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε. Για του λόγου το αληθές, στις λίγες σημειώσεις που κρατούσα για κάθε presentation, το σχόλιο μου για τον Παντελή, ήταν… ‘one of the same‘. Και το γράφω αυτό, γιατί ενώ ξεκίνησε με το video μιας viral καμπάνιας για την προώθηση του Scream TV στον Καναδά, επέστρεψε αμέσως στην Ελληνική αγορά στην οποία βέβαια δεν βλέπουμε τέτοια πράγματα.

Τον Παντελή, ακολούθησε η ομάδα της iDigital, με τον κ. Μαρμαροκόπο και την κ. Πάνου. Και εδώ είναι που δεν ξέρω τι να γράψω. Στις σημειώσεις μου, έχω γράψει ‘thumbs down, presentation του 1990‘, αλλά ίσως γιατί ήμουν επηρρεασμένος από την Patou. Η ομάδα της iDigital μας παρουσίασε κάποια στοιχεία της καμπάνιας που έκανε για το Skip, με επιτυχημένα αποτελέσματα, αλλά το presentation ήταν κακό. Γρήγορη αναφορά σε νούμερα, κακοσχεδιασμένα slides κτλ, πιθανότατα γιατί ήθελαν να δικαιολογήσουν και αριθμητικά την επιτυχία. Με πολύ λιγότερα νούμερα και καλύτερη αισθητική, ίσως να έβγαζαν καλύτερο profile (καθότι και μεγάλοι χορηγοί του event).

Η επόμενη παρουσίαση ήταν από το Stanislas Segard, και όχι από τον Richard Kidd (και οι δυο από την Doubleclick). Αντιμετώπισε κάποια προβληματάκια με το adsl, καθώς προσπαθούσε ο άνθρωπος να παρουσιάσει Rich Media banners, και πολύ σωστά έθιξε το γεγονός ‘ότι για να χρησιμοποίσεις τέτοιες υψηλές τεχνολογίες, πρέπει να έχεις και την κατάλληλη υποδομή‘. Εντυπωσιακό ήταν ένα banneraki που έδειξε 2 τύπους να ξιφομαχούν, αλλά ήταν τόσο μεγάλο σε διάρκεια και τόσο αστείο, που δεν θυμάμαι καθόλου τι και ποιον διαφήμιζε. Προτροπή, να το αποφύγουν οι δικοί μας.

Ακολούθως είχαμε την περιγραφή του case study για τα ‘Bachelor-Parties’ από τον κ. Δώρη Τσολακίδη. Μας έπαιξε ένα video-μοντάζ από διάφορες αναφορές που έγιναν στο site (όλες advertorial), που με έφτασαν στο σημείο να πιστεύω πως αντί να σπαταληθούν τόσα πολλά λεφτά από εδώ και από εκεί για να προωθήσουν το όνομα του site, θα μπορούσαν να κληρώσουν 3 αυτοκίνητα στο site και να έχουν άπειρους επισκέπτες. Δεν θα μπορούσα να μην σχολιάσω και αυτό που παρατήρησε ο συνκαθήμενος μου, Κώστας Μάντζιαρης της Mindworks, στην αναφορά του κ. Τσολακίδη ‘είχαμε 3 εκαττομύρια impressions και 500,000 unique visitors‘…. ‘μα, καλά τι CTR είχανε?‘ (ομολογώ ότι αν και με έτρωγε η απορία, δεν ρώτησα αν είχε τελικά επιτυχία ή όχι το project).

Η επόμενη παρουσίαση αφορούσε το case study της Nivea, από τον κ. Κατσιώτη. Ένα site που φτιάχτηκε το 2006 (!) και σύμφωνα με τον ομιλητή της, είναι ένα site web 2.0, ‘επειδή μαθαίνει στους άντρες για τα γυναικεία καλλυντικά‘. Αν ήθελαν να τα μάθουν οι άντρες, θα ήταν καλύτερο να πάνε στο Gaydar. Και κάτι ακόμα. Στην επαγγελματική ορολογία μας, χρησιμοποιούμε τους όρους ‘μάρκα’, ‘brand’ ή ‘brand name’… Το ‘branda’ ομολογώ ότι μου έσκασε σαν κεραμίδα!!!

Μετά και το δεύτερο break, ακολούθησε η κ. Κούρτογλου με μια ποιοτική έρευνα για κάποια banners. Μας είπε ότι είχε πάρει ένα δείγμα ανθρώπων και τους έβαζε να κάνουν click σε banners για να βλέπουν αντιδράσεις. Σχολίασε κάποια banners και υπερθεμάτισε κάποια άλλα, χωρίς αναφορά στα ονόματα. Δεν μπορώ να μην γράψω όμως, ότι ακριβώς μπροστά μου κάθονταν τα κορίτσια της Focus, που είτε γελούσαν είτε σχολίαζαν με την αναφορά στα banners, σε τέτοιο σημείο, που είχα αρχίσει να πιστεύω ότι η ομάδα που επιλέχθηκε για την ποιοτική έρευνα ήταν το προσωπικό της Focus. Στην ερώτηση μου ‘πως διασφαλίζετε ότι δεν υπάρχουν 2πλοψηφίες και 3πλόψηφίες σε έρευνες στο Ιντερνετ‘, δεν πήρα απάντηση.

Για την παρουσίαση του κ. Λυμπέρη, δεν έχω να πω πολλά, γιατί δεν ήταν παρουσίαση (είχε μόνο ένα slide με τα ονόματα των domains του ομίλου, σε σημείο να με κοροϊδεύει ο Νικόλας, ότι έχει πιο πολλά από εμένα!). Ήταν εντυπωσιακό όμως ότι ‘αφήνει τους υπαλλήλους του να ασχολούνται με το Facebook‘ (σε απάντηση προς τον κ. Τσολακίδη, αν θυμάμαι καλά, που είπε ότι ΄τους έχουμε απαγορεύσει‘), όπως επίσης και το γεγονός ότι έχει γίνει ‘heavy user’ του internet ο ίδιος, για να το καταλάβει και να μπορεί να ‘επικοινωνήσει’ την επαγγελματική του γλώσσα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ήταν ο μόνος που ανέφερε έννοιες όπως το ‘bounce rate’, το ‘click per thousand’ (CPM), κτλ.

Ο κ. Ζαβιτσάνος μας παρουσιάσε τα στοιχεία της έρευνας ‘e-metrics 2007‘, την οποία έχω δηλώσει κατ’ επανάληψη ότι αμφισβητώ. Με ενόχλησε το σχόλιο ‘έχουμε συμπεριλάβει 82 sites που είναι όλοκληρο το ελληνικό internet‘ καθότι είμαι 1000% σίγουρος ότι 2 από τα δικά μου sites έχουν πολύ περισσότερο κόσμο από κάποια άλλα που πήρανε μέρος στην έρευνα, όπως και το PestaOla του Στέφανου, που τον ρώτησα να μου πει τι επισκεψιμότητα έχει, και μου απάντησε γύρω στα 6Κ daily uniques. Εννοείται ότι η απάντηση που πήρα στην ίδια ερώτηση που υπέβαλλα και στην κ. Κούρτογλου ήταν για τα νήπια… ‘κρατάμε cookie για να μην μπορείτε να ξαναψηφίσετε‘… Στην ερώτηση του Νίκου του Καψωμενάκη, ‘γιατί δεν υπάρχει καμία αναφορά για search engines‘, η απάντηση ήταν ότι θα την προσθέσουνε κατά πάσα πιθανότητα του χρόνου.

Ο Brian Kelly της Microsoft που ακολούθησε κέρδισε πολύ εύκολα τις εντυπώσεις, από την αρχή. Ήταν πανέξυπνος και ετοιμόλογος στα σχόλια κατά της Microsoft, όταν δεν ξεκινούσε το presentation του, αποδεικνύοντας ότι κάποιοι άνθρωποι εκεί έξω δεν είναι τυχαία επιλεγμένοι στα πόστα τους. Τo presentation του, ήταν αρκετά ικανοποιητικό και ο ίδιος, του έδωσε μεγάλη ώθηση με άσχετες χιουμοριστικές ατάκες, κρατώντας το κοινό σε εγρήγορση. Αυτό που θα μείνει ως ατάκα της βραδιάς, και καλό είναι να το κρατήσουν όλοι οι domestic marketers είναι ότι στους πιτσιρικάδες δεν υπάρχει η λέξη ‘τεχνολογία‘. Αυτό που εμείς ονομάζουμε έτσι, είναι γι’αυτούς τρόπος ζωής.

Τον Brian Kelly ακολούθησε ο Κώστας ο Παπουτσής της Velti, και είχε την ατυχία να δει πολυυυυυύ κόσμο να την κάνει για τσιγάρο. Ίσως γιατί στην Ελλάδα, δεν ενδιαφερόμαστε για mobile marketing ακόμα, ίσως γιατί τους είχε κουράσει το τεράστιο session χωρίς διάλειμμα. To presentation όμως, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, ήταν λίγο δύσπεπτο. Πολλά νούμερα και πίνακες, και πολύ μικρά γράμματα. Better luck next time όμως! ;o)

Τέλος, ο Jaap Havier της Forrester Research έκλεισε την βραδιά. Χρησιμοποίησε σαν case study (και αυτός) την Dove και την HSBC, για να δείξει 2 διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω σε μια κατάσταση. Την όλη παρουσίαση την ‘έντυσε’ ποδοσφαιρικά, πάνω στο τελικό Champions League της Αθήνας. Στο τέλος, είχαμε μια γρήγορη κουβεντούλα για το θέμα, και του είπα ότι το video που εγώ τράβηξα με το ‘Never Walk Alone’ ήταν πολύ καλύτερο. ;o)

The Gossip

Τους βρήκα όλους εκεί. Τον Γιώργο, τον Κώστα, τον Σάκη, τον Πάνο, τον Αλέξη, τον Στέφανο, τον Λούη, τον Χρήστο, τον ντροπαλό Γιώργο, και εννοείται τον Δράκο, στα κρυφά όμως, γιατί ο Περικλής είχε άλλη ιδιότητα! Παράλληλα είχα την τύχη να γνωρίσω αξιόλογους ανθρώπους που κινούν την αγορά όπως, τον Κώστα τον Θεοτοκά της Atcom, την Ναταλία Λορεντζιάδη της LiberisMedia, τον Ανδρέα Θεοδωρόπουλο από τον Πήγασο, τον Γιώργο τον Ζαφόλια της Ναυτεμπορικής, τον Νικόλα τον Ιπιώτη της NSquared (incubator της Velti), τον Οδυσσέα τον Ντότσικα της ThinkDigital, κτλ. Στεναχωρήθηκα που δεν βρήκα τον Νικόλα από το Nylon, κάποιο από τα παιδιά του Wiggler και την αγαπημένη μου Ψιλικατζού! Και μια μεγάλη συγνώμη, στην Κατερίνα από την Starcomm, γιατί δεν βρήκα χρόνο να τα πούμε, και περιοριστήκαμε μόνο σε ένα γεια.

Το πρόγραμμα ξέφυγε κατά πολύ από τον χρόνο του, γιατί οι πρώτοι ομιλητές στους χαιρετισμούς τους, ήταν βαρετοί και κουραστικοί. Χρειάζονται άραγε όλοι αυτοί οι χαιρετισμοί, ή εξυπηρετούν δημοσιοσχεσίστικα ενδιαφέροντα?

Αυτό που με εκνεύρισε (μάλλον με στεναχώρησε) ήταν το κόψιμο ενός coffee break. Και ο λόγος ήταν γιατί το μυαλό μου βαρούσε overclocking για να ανταπεξέλθει στην κούραση (με εγερτήριο στις 6 το πρωί), ώστε να είναι συγκεντρωμένο στις παρουσιάσεις. Σίγουρα, δεν θέλουμε να βγούμε από το πρόγραμμα, αλλά είναι καλύτερο να γίνει ένα break για ένα τσιγάρο, παρά να βλέπεις την μαζική αποχώρηση όλων, πάνω στην παρουσιάση ενός ομιλητή. Άδικα για τον ομιλητή, άδικο για τον χορηγό, άδικο και για τους καλεσμένους.

Θα κλείσω εδώ αυτήν την τ-ε-ρ-ά-σ-τ-ι-α αναφορά, την οποία υποσχέθηκα στον Περικλή. Θα ήθελα να τον ευχαριστήσω προσωπικά και για την πρόσκληση, αλλά κυρίως γιατί ήταν ο άνθρωπος που ότι του ζητούσα το έκανε, παρά το γεγονός ότι ήταν μέσα σε μια τρομακτική πίεση. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω και την αγαπημένη μου Άννα Γυπαράκη, για την βοήθεια, το χαμόγελο και γιατί είμαστε γεννημένοι την ίδια μέρα, και είμαστε γαμώ τα άτομα. ;o)

Τέλος, να σημειώσω ότι παρά τις απατεωνίες που θέλατε να κάνετε, τα κατάφερα, και σε κάθε φωτογραφία ήμουν κρυμμένος από πίσω, για να μην φαίνομαι χοντρός και τεράστιος! Yeah!!!! :op

Φωτογραφίες ανέβηκαν στο Facebook και εδώ επίσης (παρακαλώ αν δείτε κάπου την φατσούλα σας, κάντε της ένα Tag!)*

Περισσότερες αναφορές:

IMC Live blogging (από PestaOla)

IMC 2007 Report (από WebZ)

IMC 07 Live , IMC 07. Τα σχόλια μου (από AboutSEO)

IMC: Πήγα και εγώ (από Nylon)

Interactive Marketing Conference: H επιστροφή (από Uroborus)

Interactive Marketing Conference (IMC) 2007 Report (από Bizwriter)

IMC 2007 (από Panos)

IMC 2007: Μεγάλος απών το Search Engine Marketing (από SearchEngineMarketing.gr)

Video 1: bloggers (από Uroborus)

Video 2: Patou (από Uroborus)

*Προς κ. G.Mosx… μην σβήσεις πάλι το tag, βρε μπαγάσα, γιατί θα σε κυνηγήσω.

15 thoughts on “IMC 2007 – The Aftermath (updated links)

  1. θα μπορούσαν να κληρώσουν 3 αυτοκίνητα στο site και να έχουν άπειρους επισκέπτες

    Επίσης θα μπορούσαν να βάλουν την Jenna Jameson να κάνει ταρζανιές και να έχουν 500 εκατομμύρια επισκέπτες. Η επισκεψιμότητα δεν είναι αυτοσκοπός. Κοινότητα ήθελαν να φτιάξουν απλά δεν γνωρίζουν το τρόπο.

  2. Μετά από τέτοιο report που έγραψες, εγώ τι να γράψω; Χμ, κάτι θα σκεφτώ…🙂

    ΥΓ. [This in not PR, you know that]: Πολύ χάρηκα που σε ξαναείδα μετά από έναν χρόνο.

  3. @ barak
    Γρηγόρη? Τον Γεωργάτο? (ή το ταχυφαγείο?)😉

    @ biz
    Gotcha!!! Αν δεν είναι αυτό citizen journalism τότε τι είναι? τρέμε κ. Βανικιώτη! 😀
    Και εγώ, φίλε. Γιατί, κακά τα ψέματα, ήμασταν οι μοναδικοί μηχανόβιοι εκεί μέσα!

  4. Μπράβο βρε foti… Είχα πάρα πολύ δύσκολη μέρα στη δουλειά(και έρχονται ακόμα πιο δύσκολες) και σήμερα που είμαι πιο χαλαρή ψάχνω να βρω νέα. Έχω εμπιστοσύνη στις απόψεις σου για κάθε ομιλητή αλλά θέλω λίγο χρόνο ακόμα για να δω κανένα videaκι και να μπω στο κλίμα. Βέβαια…αφού δεν ήμουν εκεί δεν δικαιούμαι και να έχω άποψη

  5. Όντως τεράστια αναφορά αλλά πολύ κατατοπιστική λογικά για όσους δεν ήρθαν. Πάντως διαβάζοντας και άλλες αναφορές βγαίνει ένα κοινό θετικό feeling για το event.

  6. Κάνε κλικ εδώ για να βοηθήσεις έναν συνάνθρωπό σου να περάσει όμορφα Χριστούγεννα!!! Κλικ κλικ Σε χρειάζομαι!!!

    (σχόλιο Foti: To link οδηγεί στο Public, για να δώσει μια ψήφο στον φίλο klik. Αν και δεν μου άρεσε η κίνηση, δεν θα το σβήσω, γιατί δεν σβήνω comments και γιατί , δυστυχώς, αυτή είναι η προϋπόθεση της εν λόγω κομπάνιας).

  7. Άσε με τις φωτό σου ετοιμάζω video.

    @Barak. Αφού χωρίς τον Γρηγόρη δεν έχει γούστο θα πίνεις καφέ μόνο μ αυτόν. Αυτό ονομάζεται δημόσιο φτύσιμο.

    Τα άλλα αύριο κύρια και κύριοι🙂

  8. Έτσι κι αλλιώς μόνο με αυτόν πίνω. Εσύ είσαι πολύ busy για να καταφέρω να σε βρω.

  9. Pingback: IMC 2007 - Short Review | Mindworks

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s