“Ίσα-ίσα”… μπαίνουμε και μέσα (λέω εγώ…)

“… Αναλυτικά το κόστος ήταν 795.000 ευρώ, μαζί με τον ΦΠΑ πήγε στα 942.000 ευρώ. Από αυτά, 155.000 ευρώ κόστισε η πλατφόρμα Vignette, 640.000 κόστισαν η ενοικίαση για δύο έτη του hardware εξοπλισμού, οι μελέτες, τα τηλεπικοινωνιακά έξοδα, η φιλοξενία, η συντήρηση και η λειτουργία του portal. Δεν είναι υπερβολικό το ποσό. Ισα-ίσα…»

Περισσότερα…. εδώ.
Η απορία μου είναι όμως η εξής (χωρίς καμία εμπάθεια προς τον άνθρωπο ή την εταιρεία)….. Τι είναι και πόσο χρεώνεις τα ‘τηλεπικοινωνιακά έξοδα‘ και την ‘λειτουργία του portal‘?

Δεκτές όλες οι απαντήσεις.

8 thoughts on ““Ίσα-ίσα”… μπαίνουμε και μέσα (λέω εγώ…)

  1. Αν δεν έχουμε την αρχική προκύρηξη του διαγωνισμού για να δούμε τις απαιτήσεις ότι κι αν πούμε θα είναι άστοχο.

  2. Δεν είναι υπερβολικό, δίκιο έχουν!
    Μόνο 1.000.000 για ένα website!

    ΑΪ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΡΕ που έλεγε και ο Γιαννόπουλος…

  3. Η κορυφή του παγόβουνου…

    Το 1εκ τους πείραξε; εδώ έχουν γίνει πράματα και θάματα..Από την άλλη οι μεγάλες εταιρείες πληροφορικής στην Ελλάδα πλην ελάχιστων εξαιρέσεων έφτασαν εκεί που έφτασαν μέσω εργων του δημοσίου.

  4. Η γνώμη μου είναι πως δεν ρωτάς το σωστό πράγμα:

    “640.000 κόστισαν η ενοικίαση για δύο έτη του hardware εξοπλισμού, οι μελέτες, τα τηλεπικοινωνιακά έξοδα, η φιλοξενία, η συντήρηση και η λειτουργία του portal”

    Υπό συνθήκες (γιατί όπως σωστά ειπώθηκε χωρίς τη σύμβαση, μόνο υποθέσεις κάνουμε) τα Τ/Ε έξοδα μπορούν να είναι παραπάνω από το μισό πολύ άνετα.

    Το νούμερο είναι μεγάλο. Το ερώτημα είναι εάν για αυτό το νούμερο πήραν την αντίστοιχη υποδομή (και η υποδομή είναι διαφορετικό πράγμα από το content). Αυτό εάν δεν δούμε τη σύμβαση, δεν μπορούμε να το ξέρουμε.

  5. Θα απλώσω το σεντόνι… αλλά έχω εκνευριστεί …

    Το πρόβλημα έγκειται καθαρά στις διακηρύξεις που βγάζουν οι Δήμοι και προσκαλούν για κατάθεση προσφορών από τους αναδόχους.

    Το κόστος ανεβάζει κατά πολύ, μια σειρά λειτουργιών που θα έχει το εκάστοτε δημοτικό site με πληροφοριακά συστήματα, που υπό κανονικές συνθήκες θα έπαιζαν αλλά δεν παίζουν. Επίσης είναι εξαιρετικά δαπανηρό σε ώρες αλλά και σε δουλειά, να αναφέρει η διακήρυξη ότι το έργο θα πρέπει να συνδέεται ας πούμε με το σύστημα ΕΡΜΗΣ, αλλά πέραν αυτού να μην σου λέει πως είναι φτιαγμένο αυτό το σύστημα και πως στο διάολο θα συνδεθείς (databases, OS, programming languages). Έτσι βάζουν τον ανάδοχο σε μια διαδικασία να περιηγείται από υπηρεσία σε υπηρεσία, ψάχνοντας να βρει μηχανογράφους, που υποτίθεται ότι θα του εξηγήσουν, αλλά εκεί μπλέκει με το πρωτόκολλο και ώσπου να πάρει την σαφή απάντηση ότι το έργο είναι υπό ανάπτυξη και δεν προσφέρει ακόμα δυνατότητα σύνδεσης με την όποια εφαρμογή δημοτικού Portal, έχει φάει 300 εργατοώρες.

    πάρε ένα copy / paste ενός κομματιού διακήρυξης γιατί τα έχω πάρει, με την ανοργανωσιά του κράτους και την μετατόπιση της ευθύνης στις εταιρείες / αναδόχους που αναλαμβάνουν το εκάστοτε έργο. Όποιος θα τα έκανε αυτά για λιγότερο από 300.000 euro για ένα μικρό δήμο ας μας το πει να το ξέρουμε. Φαντάζομαι τι θα ζητούσε ο Δημος Αθηναίων ….

    Με αυτά τα συστήματα που ζητάνε connectivity και κανένα δεν είναι σε φάση να την επιτρέπει, εννοείται ότι τόσο πρέπει να πληρώσουν. Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και εκατομμύριο ο Δήμος Αθηναίων που είναι και ο μεγαλύτερος της χώρας. Ας δουν πρώτα τι παίζει και τι δεν παίζει και μετά ας βγάζουν διακηρύξεις για να παίρνουν και τις σωστές κοστολογήσεις.

    ————————————————————
    Στα πλαίσια του Γ’ ΚΠΣ δημιουργείται συνέργια και συμπληρωματικότητα με έργα που είναι στη φάση υλοποίησης ή προτείνεται η υλοποίηση τους στο πλαίσιο του Ε.Π. ΚτΠ. Τα έργα με τα οποία δημιουργούνται συνέργιες και συμπληρωματικότητες με το προτεινόμενο έργο είναι κυρίως:
     Ελληνικό Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών και Πρότυπα Διαλειτουργικότητας
     Μελέτη και Ανάπτυξη της Κεντρικής Κυβερνητικής Διαδικτυακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης για την Πληροφόρηση & Ασφαλή Διεκπεραίωση Ηλεκτρονικών Συναλλαγών των Πολιτών / Επιχειρήσεων «ΕΡΜΗΣ»
     Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης «ΣΥΖΕΥΞΙΣ»
     Παροχή Υπηρεσιών (SLA) μέσα από την Ανάπτυξη και Λειτουργία των Απαραίτητων Υποδομών ΤΠΕ για την Εξυπηρέτηση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών «eΚΕΠ»
     Ενιαίο – Ολοκληρωμένο Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (Γ.Π.Σ – G.I.S) του Δήμου ….
    Επίσης, σημαντικές συνέργιες και συμπληρωματικότητες αναμένεται να δημιουργηθούν και με άλλα έργα που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση και σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε πιο κεντρικό επίπεδο (π.χ. εθνικό, περιφέρειας) όπως τα ακόλουθα:
     Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου
     Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αλλοδαπών
    Ειδικότερα, ο Ανάδοχος θα πρέπει, κατά την υλοποίηση του έργου, να διασφαλίσει κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα:
     Ότι ο Δήμος θα είναι σε θέση να συνδέσει τις όποιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναπτυχθούν στα πλαίσια του έργου, με την υπηρεσία Ψηφιακής Αυθεντικοποίησης Πολιτών & Επιχειρήσεων του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. (Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης – ΕΡΜΗΣ), έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αυθεντικοποίηση πολιτών / επιχειρήσεων σε συναλλαγές με την Δημόσια Διοίκηση και σε τοπικό επίπεδο.
     Ότι ο Δήμος θα είναι σε θέση να εντάξει τα πρότυπα μεταδεδομένων ή ΧΜL σχημάτων που ενδεχομένως να σχεδιαστούν στα πλαίσια του παρόντος έργου καθώς και τις όποιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα αναπτυχθούν στα πλαίσια του παρόντος έργου, στους σχετικούς καταλόγους της υποδομής Διαλειτουργικότητας που θα εγκαταστήσει το έργο της “Εθνικής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης – ΕΡΜΗΣ”.
     Ότι ο Δήμος θα είναι σε θέση να συνδέσει τις εφαρμογές που θα εγκαταστήσει με την ανωτέρω υποδομή Διαλειτουργικότητας, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η δομημένη επικοινωνία μεταξύ του κάθε υπό ανάπτυξη συστήματος και τρίτων συστημάτων του Δημόσιου Τομέα.
     Ότι ο Δήμος θα είναι σε θέση να διαθέσει μέρος της διοικητικής πληροφορίας, που θα διαθέτει ο ίδιος στους τελικούς χρήστες (πολίτες – επιχειρήσεις) μέσω της δικής του υποδομής, και στην «Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης – ΕΡΜΗΣ», μέσω Διαδικτυακών υπηρεσιών ή άλλων τρόπων που θα υποδείξει το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.
     Ότι ο Δήμος θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει πλήρως τις Ευρυζωνικές Υποδομές και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του έργου «ΣΥΖΕΥΞΙΣ» και ειδικότερα την υποδομή Ψηφιακής Αυθεντικοποίησης που θα εγκατασταθεί στο πλαίσιο του έργου για τα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης (υποέργο ΡΚΙ).
    Ο Ανάδοχος θα πρέπει να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην Αναθέτουσα Αρχή στην συνεργασία της με το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. κατά την διάρκεια υλοποίησης του έργου για να αντιμετωπίσει τα παραπάνω θέματα. Επιπλέον θα πρέπει κατά την διάρκεια της υλοποίησης του έργου να σχεδιάσει και να υλοποιήσει κατάλληλα το νέο σύστημα ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τα παραπάνω. Ειδικότερα θα πρέπει να διαθέσει κατάλληλα εργαλεία, διεπαφές (interfaces) και λοιπά προγραμματιστικά μέσα ώστε να μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανωτέρω απαιτήσεις.
    Στα ακόλουθα παρουσιάζονται συνοπτικά στοιχεία σχετικά με τα προαναφερόμενα έργα, καθώς και λοιπές οδηγίες, εθνικά και διεθνή πρότυπα τα οποία ο υποψήφιος ΑΝΑΔΟΧΟΣ θα πρέπει να λάβει υπόψη.
    ———————————————————

  6. Φίλε Apostole, καλά τα λές (και ακόμα καλύτερα τα γράφεις).

    Θα πρέπει να συμπληρώσω μια βασική λεπτομέρεια, όμως.

    Ότι αναφέρεις, δεν έχει σχέση με την ιστοσελίδα αποκλειστικά (καθώς αυτή κοστολογείται ανεξάρτητα), αλλά με την σύνολο των πληροφοριακών έργων που πρέπει να κάνει ένας Δήμος, βάσει του προγράμματος “Κοινωνία της Πληροφορίας”.

    Αναφορικά λοιπόν, ρίξε μια ματιά στην σελίδα του Δήμου Αθηναίων, που αναλύει ακριβώς, αυτά που περιγράφεις, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάσει και τα κόστη για όλα αυτά τα υποέργα.

    Με απλά λόγια, δώσε μου και εμένα τα 6,000,000 ευρωπουλάκια που κοστίζει όλη η μπίζνα, και όχι μόνο αυτά, αλλά και άλλά τόσα μπορώ να σου κάνω. (όχι εγώ ακριβώς, αλλά τα παιδιά που θα βάλω να δουλεύουν νυχθημερόν για κανά χρόνο, και οι μισθοί τους θα μου κοστίσουν κανά κατομυριάκι, για να παντελωνιάσω εγώ τα υπόλοιπα).😉

  7. θα διαφωνήσω Φώτη.

    το copy/paste της προκήρυξης που παραθέτω είναι από ενα μικρό Δήμο της Αττικής. Budget : 275.000 euro

    κι επειδή έχω ασχοληθεί, σου λέω ότι όλες οι προκηρύξεις τέτοιου μεγέθους Δήμων είναι ίδιοι, πανομοιότυποι, μόνο το όνομα του Δήμου αλλάζει. Δεν αναφέρομαι στον Δήμο Αθηναίων, εκεί φαντάζομαι ότι θα ζητούνται και επιπλέον πράγματα.

    Αυτό που παρατίθεται στο site του Δήμου Αθηναίων, δεν είναι η διακήρυξη αλλά το λεγόμενο απολογιστικό έργο.

    Γιατί αν ρίξεις μια ματιά σε αυτό που κάνω copy/paste θα δεις ότι : Ο Ανάδοχος θα πρέπει να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην Αναθέτουσα Αρχή στην συνεργασία της με το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. κατά την διάρκεια υλοποίησης του έργου για να αντιμετωπίσει τα παραπάνω θέματα. Επιπλέον θα πρέπει κατά την διάρκεια της υλοποίησης του έργου να σχεδιάσει και να υλοποιήσει κατάλληλα το νέο σύστημα ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τα παραπάνω.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s